Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

har kræsjet bilen min litt

Anbefalte innlegg

Jeg har kræsjet bilen min litt. stripet opp hele venstresiden og mistet blinklyset fremme. Abs-bremsen funker heller ikke. Det jeg lurer på er hvor mye det evt vil koste å fikse den så den blir eu-godkjent ihvertfall. (Har ikke forsikring som dekker det, da jeg hadde kjørt for mye uten å endre på det... nå kan jeg angre :hrm: ) Bilen er en mazda premacy 2001-modell om jeg ikke husker helt feil. har stått i ro ganske lenge, å begynner å bli desperat etter en bil jeg kan bruke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor "hard" var kræsjen? Om det er bare kosmetiske skader så har det ingenting å si for EU kontroll. Om det var mye skade kan det ha gådd ut over forstillingen din, som fort blir dyrt. Skade på ABS tyder på dette dersom den kom som et resultat av kræsj. HAr du bilder av bilen slik den er i dag?

Dessuten så er det lite lønnsomt å ta det på forsikringen, om man i det hele tatt kan?
Sidend et er en 2001 mod, så ligger den på mellom 20 og 30 tusen kroner i verdi, her er det ikke verdt å betale for kasko, da ny bil ikke er så dyrt, så jeg tviler på at du har kasko, og dermed dekker ikke forsikringen det uansett.

Ny bil:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46576279

Og om du har kjørt over lengden og mot formodning har kasko, så er det ikke sikkert det har noe å si, spørr dem for å være sikker. Det som skjer da er at du får bilen kondemnert, og utbetalt 20-30k fra selskapet til å kjøpe ny bil. Reprasjon er ikke aktuellt når det er en hel side som er skadet (koster mer enn en ny bil).

ABS kan være hva som helst, alt fra en skadt sensor (200kr) til gåen fordelingsblokk (12000kr)

Blinklys koster ca 200kr det også. Enkleste måte å få ABS igjennom EU kontroll er å dra ut pæren i dashbordet som viser ABS lys.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...