Gå til innhold

Rimelig ruter som gjør jobben bedre enn Netgear WNDR3700?

Anbefalte innlegg

Problemet med å bruke extender er jo at ping blir skyhøy. Spilling kan en glemme, streaming hakker, lasting av sider tar en evighet når jeg er tilkoblet via extender.

At signalene skal kunne nå frem er jeg ikke i tvil om. Dir 615 klarer fint å nå ut til alle rom, men den støtter ikke 5ghz og er derfor uaktuell å bruke.

Skal se på linken du kom med, takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har lest tråden din. Må si den frister grunnet pris, men så er det tidligere erfaring med Dlink som trekker ned. Nå er dette mange år siden, og det var vel Dir-655 jeg hadde sist.

Man kan være både heldig og uheldig med alle merker, så det er nok personlige erfaringer som gjør at det er mange oppfatninger av hva som er bra. Jeg har hatt flere D-link opp gjennom årene, og har satt opp D-link for mange andre, og aldri hatt feil av noe slag.

Lenke til kommentar

Det er nok mange forskjellige erfaringer og "synsinger". Mine erfaringer er motsatt av zanta sine. Jeg har også satt opp en del rutere og har dårlig erfaring med billige Dlink både privat og hos andre, mens de eneste jeg ikke har hatt problemer med er dyrere Asus-modeller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok mange forskjellige erfaringer og "synsinger". Mine erfaringer er motsatt av zanta sine. Jeg har også satt opp en del rutere og har dårlig erfaring med billige Dlink både privat og hos andre, mens de eneste jeg ikke har hatt problemer med er dyrere Asus-modeller.

True dat! :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da ser det ut som at jeg får god pris på ene i fra Asus, så da slår jeg nok til på den.

Men er det mulig å legge inn noe lignende dyn.com i ruteren slik at jeg kan logge på servere hjemme uten å måtte vite IP? Altså at jeg bare trenger å huske en adresse jeg har laget selv som kobler meg opp mot ip på maskinen hjemme? Dynamic DNS det heter kanskje?

Dette fungerte glimrende via dyn.com på Netgear, men nå er ikke lengre det gratis og jeg er ute etter ett gratis alternativ som kan konfigureres direkte mot ruteren og ikke eget program på pcen.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Sistnevnte er uvisst når det gjelder rekkevidde.

Det som hjelper er kraftigere antenner blant annet, og reduksjon av andre nettverk og enheter på 2.4GHz båndet.

Og du må nok dessverre prøve da hvert eneste miljø en slik ruter plasseres i er unik på verdensbasis.

Så fram til du prøver så kan det svinge begge veier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...