Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Valg av utendørs spa/massasjebad, også kalt jacuzzi.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min kone har tenkt å gå til innkjøp av en jazuzzi. Er det noen som kan hjelpe og gi noen tips om hvilke merker man bør velge eller ikke? en forklaring rundt svaret tas også i mot med åpne armer.

Vi setter god service høyt, men også kvaliteten på produktet er viktig for oss. Vi ønsker ikke å havne i en situasjon hvor badet er "i ustand" over lengre perioder pga. dårlig service.

Artic spas har vi sett litt på, men de virker veldig dyre i pris:
http://www.arcticspas.no/massasjebad/arctic-glacier-massasjebad/

Dette spabadet skulle de ha 120 000 kr for. Det bruker ca 100-150kr i måneden fikk vi beskjed om.

Til sammenligning:
http://www.nordicspas.no/?cat=6

Mitt inntrykk er at Nordic spas og flere andre aktører er billigere, men ofte er det vel slik at man får det man betaler for. Eller?

Vi bor på Jæren i Rogaland, der er det vintere med lite snø, men heller mer nedbør og vind. Hvor viktig er det å ta hensyn til isoleringen av badet når man bor litt sørover i landet? Er det så store forskjeller på de ulike merkene at det merkes? Badet er tenkt å stå ute i det frie.

Vi ønsker oss et "saltbad" (har hørt mye skryt av saltvann fremfor klor) som ikke er gigantisk, men stort nok til 4-5 voksne. Det vi har sett for oss er to gode ligge - eller sitteseter + 2-3 normale seter (noe lignende Glacier i linken ovenfor). Vi ser ikke behovet for høyttalere, frys, tv ol. innebygd i badet, da det rett og slett ikke er nødvendig. Vi ønsker heller å bruke pengene på et dypt og godt bad av god kvalitet, som inneholder rikelig med dyser. Litt belysning er også ønskelig, men det regner jeg med at man får med i alle bad.

Jeg har egentlig ikke noen tanker om hvor mye jeg ønsker å betale for et godt bad, men i utgangspunktet hadde jeg sett for meg noe mellom 50 000 - 100 000.

Er det noen som kan veilede og gi meg noen gode tips? Er veldig forvirret i denne bransjen og ønsker absolutt ikke å gå på noe smell, verken å betale for mye eller ende opp med dårlig produkt.

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...