Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sliter i Engelsk

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg begynner å slite i Engelsk, vet noen av dere hvordan jeg kan bli bedre? Jeg går i åttende og i engelsk ligger jeg sikkert på 3! Har dere noen tips?

Jeg sliter i både muntlig og skriftlig, men jeg har gått ned i skriftlig. Hordan kan jeg bli bedre i muntlig og ikke minst skriftlig?

Endret av nhs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør prøve og se litt engelske tv serier kanskje? gjør leksene skikkelig slik at du lærer det og ikke bare driter i det! Du bør også lese engelske bøker start med noen lette kanskje og fortsett videre etter det! Slå opp ordene du ikke forstår, du kan også prøve og diskutere litt med deg selv på engelsk inni hodet ditt? eller hvis du er alene! det pleier jeg og gjøre. Se engelske youtubere lytt på engelsk musikk og prøv og fange opp ordene som blir sagt! Snakk engelsk med venner og familie.

DEt er egentlig mye opp til deg selv! Lykke til :D

Lenke til kommentar

Spiller du dataspill så finn folk fra utlandet å snakke med. Selv kan jeg i allefall si at jeg presterer mye bedre når ikke de andre kan norsk, fordi da vet jeg at jeg må forholde meg til engelsken og ikke kan falle tilbake på norsken dersom noe ikke skulle bli forstått riktig.

Ellers mye som alle de andre, hør på folk som snakker, kanskje noen lydbøker kunne vært greit å ha. Se videoer, hør engelsk musikk hvor du lærer deg teksten. Noe som også er viktig er jo å gjøre engelskleksene ordentlig.

Lenke til kommentar

Som de andre sier, bruk pc, tv, musikk osv. for det det er verdt. Dette har hjulpet meg masse! Samtidig er det viktig at du jobber godt med leksene, både muntlig og skriftlig. Hvis du har foreldre/søsken/venner som er gode i engelsk, bør du lese tekster for de. Ta noen dere har i lekse, eller helt vilkårlige fra boka, og les de høyt på engelsk og oversett høyt etterpå sammen med noen som kan hjelpe deg, så går det lettere hvis noe er vanskelig ;)

Prøv også å lær deg alle de grunnleggende reglene; is/are, was/were, verb bøying osv.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg har lært mer engelsk av å se filmer, serier, youtube, og lese engelsk på nettet enn jeg har lært på skolen. Men der jeg har soleklart lært mest engelsk er av å spille runescape. Jeg spilte mye runescape for en del år siden.

Jeg sier ikke at du lærer bedre engelsk av å spille og se på TV, enn du gjør på skolen. Men jeg sier at du lærer mye bedre engelsk hvis du har bruk for det, enn hvis formålet bare er å forbedre karakteren.

Mitt tips er å glemme glosepugging og gramatikk, og finn noe å gjøre hvor du trenger engelsken. Som for eksempel spille engelske spill, chatte engelsk, hva som helst egentlig!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du ikke fått tilbakemelding av læreren din?

Det er lettere for oss å gi tips hvis du forteller oss litt nærmere hva som gjør at du sliter med engelsken. Er det skriftlig eller muntlig du har problemer? Er det grammatikk, ordforråd, rettskriving, verbbøying eller noe annet som er vanskelig?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg tror på det at det å bruke et språk fører du at du vil kunne bli mye bedre. Les, lytt og skriv mye engelsk. De stilene du har, ta til deg tilbakemeldingen du får fra læreren. Læreren kjenner deg, og vet hva du må jobbe med for å bli bedre.

Skriv på engelskforum. Se film med engelske undertitler. Lurer du på noen ord? Skriv de ned, og slå de opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...