Rubenevo Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Hei!Jeg har en svart Mitsubishi Galant Sport fra 2003 med 15" aluminiumsfelger som er i den vanlige alu fargen! Men jeg har tenkt å plasti-dipe dem eller lakke dem, men hvilken farge tror dere ville passet best til den type bil med den fargen?takker Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Svarte, med en rød stripe på kanten/valsen/flensen eller hva pokker det heter på felger. https://www.google.no/search?q=black+rim+red+stripe Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Svarte, med en rød stripe på kanten/valsen/flensen eller hva pokker det heter på felger. https://www.google.no/search?q=black+rim+red+stripe Det var stilig, tenkte å ha en matt farge som hovedfarge Skal sjekke ut, men det ser vanskelig ut å få til med plastidip? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Har du et bilde av felgene kanskje? Ville lakket istedenfor å plasti-dip'e. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Har du et bilde av felgene kanskje? Ville lakket istedenfor å plasti-dip'e. http://img3.autodb.no/autoimg/8242413_460x0_crop_460x225.jpg Ikke min, men de ser noe sånt ut ca tenker økonomisk også, lakking blir ofte dyrt? Endret 6. mai 2014 av Rubenevo Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Plasti dip blir dyrere da du må re-spray'e etterhvert, Plasti-Dip tåler mindre, spesielt mtp. kjemikalier og vask. Lakking er jo ikke noe særlig dyrere enn 300,- Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Plasti dip blir dyrere da du må re-spray'e etterhvert, Plasti-Dip tåler mindre, spesielt mtp. kjemikalier og vask. Lakking er jo ikke noe særlig dyrere enn 300,- Herlig, skal sette på nye sommerdekk snart så kunne tatt det da. Ideer til farger/fargekombinasjoner? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Blir fort avansert hvis du skal ha kombinasjoner, hadde bare malt de matt svart eller gunmetal. Eneste du trenger er Sandpapir/evt. pussemaskin + Grunning + Lakk, får alt på Feks. BilXtra Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Har du erfaring med det? hvis du har, har du lyst til å skrive om det her? sikkert flere som lurer på det samme! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Har noen bilder fra forrige gang, dette gjorde jeg bare for morro- skyld. Solgte de for dobbelt av hva jeg kjøpte de for. Det bildet som mangler er At felgene vaskes GODT, så pusses slik at lakk/grunning sitter. Album Flere lag med lakk. Endret 6. mai 2014 av Sampson Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Ville definitivt gått for sølv/originalfarge. Svart er døvt og kjedelig, og tror ikke det gjør seg særlig bra på bilen. Puss dem opp og gjør dem fine Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Plasti dip blir dyrere da du må re-spray'e etterhvert, Plasti-Dip tåler mindre, spesielt mtp. kjemikalier og vask. Lakking er jo ikke noe særlig dyrere enn 300,- Plasti-Dip tåler mindre, men det er naturlig i forhold til at man faktisk kan dra det av. Men å si det er dyrere synes jeg å ta litt hardt i. Jeg har dippet flere detaljer på både min og samboerens bil og de holder seg godt. Begge blir vasket regelmessig og dippen har kun tatt skade en gang da samboerens bil ble vasket på Statoil, men det har med avfettingen de bruker der. Lakkere selv er vanskeligere å få bra i tillegg så er det veldig permanent. Med Dip så kan man prøve litt ekstreme farger eller bytte regelmessig. Det er også lett å reparere hvis man får en skade eller steinsprut. Til TS; hvorfor gjøre noe med 15"? Går ut i fra at du ikke har en blodsenka bil med veldig breie felger og strekk på dekket. Farge på felgene er ikke der man starter når man skal "style" en bil.. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Ville definitivt gått for sølv/originalfarge. Svart er døvt og kjedelig, og tror ikke det gjør seg særlig bra på bilen. Puss dem opp og gjør dem fine Ja og nei, spørs på bilen, liker selv gunmetal som jeg har nå Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Plasti dip blir dyrere da du må re-spray'e etterhvert, Plasti-Dip tåler mindre, spesielt mtp. kjemikalier og vask. Lakking er jo ikke noe særlig dyrere enn 300,- Plasti-Dip tåler mindre, men det er naturlig i forhold til at man faktisk kan dra det av. Men å si det er dyrere synes jeg å ta litt hardt i. Jeg har dippet flere detaljer på både min og samboerens bil og de holder seg godt. Begge blir vasket regelmessig og dippen har kun tatt skade en gang da samboerens bil ble vasket på Statoil, men det har med avfettingen de bruker der. Lakkere selv er vanskeligere å få bra i tillegg så er det veldig permanent. Med Dip så kan man prøve litt ekstreme farger eller bytte regelmessig. Det er også lett å reparere hvis man får en skade eller steinsprut. Til TS; hvorfor gjøre noe med 15"? Går ut i fra at du ikke har en blodsenka bil med veldig breie felger og strekk på dekket. Farge på felgene er ikke der man starter når man skal "style" en bil.. Har ikke gjort noen ting med bilen, så er åpen for tips til hva som kan gjøre den tøffere og finere uten at det blir for dyrt! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg synes at Galant er ok bil utsendemessing, så nylig en som var stylet uten å være harry (noe disse bilene ofte er, men det er jo eiernes skyld, ikke bilen..) Gjør det som er standard; senk og felg. et 30 eller 40mm senkesett og noen 17 eller 18", så har du kommet langt! Senken koster ikke mer enn 1500 (skal det bli godkjent, så må du legge på ca 2000 ekstra i hjul-/lysjustering og kontroll på en traffikkstasjon) Felg har et veldg vidt spekter, men kjøper du på finn så kan du nok gå noen greie felger med dekk som holder en eller to seseonger til 4000-5000 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Vil anbefale deg å sjekke ut MKN, Mitsubishi Klubben Norge. Mange kule Galant G8 prosjekttråder Slenger med noen linker. http://forum.mitsubishi-klubben.no/viewtopic.php?f=66&t=16132 http://forum.mitsubishi-klubben.no/viewtopic.php?f=66&t=16257 http://forum.mitsubishi-klubben.no/viewtopic.php?f=66&t=10174 http://forum.mitsubishi-klubben.no/viewtopic.php?f=66&t=3724 Endret 6. mai 2014 av Krapylen Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Hmm, blir det ikke veldig harry med endel senk og store felger? Vil ha så fin Galant Sport som jeg klarer å få til, så tips taes imot!skal sjekke ut linkene som er lagt her Er forresten en sedan fra 2003 Endret 6. mai 2014 av Rubenevo Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Hmm, blir det ikke veldig harry med endel senk og store felger? Vil ha så fin Galant Sport som jeg klarer å få til, så tips taes imot! skal sjekke ut linkene som er lagt her Er forresten en sedan fra 2003 Du synes store felger og senk er harry, men ikke svarte felger? Logic is flawed Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Hmm, blir det ikke veldig harry med endel senk og store felger? Vil ha så fin Galant Sport som jeg klarer å få til, så tips taes imot! skal sjekke ut linkene som er lagt her Er forresten en sedan fra 2003 Du synes store felger og senk er harry, men ikke svarte felger? Logic is flawed For mye senk og for store felger ja, men er jo en mellomting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå