@Lee Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei! Det har seg slik at pc-en min ikke vil boote. Dagen før dette skjedde fungerte pc'en fint, helt til jeg skulle slå den av. Det som skjedde da var at "Start - Avslutt - Avslutte" medførte en restart. Løsningen på å få pc'en av, var å slå av psu. Når jeg slår på pc'en, så starter alle viftene(3 i psu, to i kabinettet, to på cpu og en på skjermkortet) og det lyser en grønn lampe på hovedkortet. Lampen på skjermen lyser grønt i et par sekunder før den går over til å blinke en i gul/orange farge. Det er ingen HD, cd eller diskett aktivitet. Det kommer ingen pipelyder som kan gi meg en indikasjon på hva som er feil. For et par mnd'er siden sluttet LAN på HK å virke. Dette var ikke noe stort problem fordi jeg hadde at gammel nettkort liggende. Dette kan tyde på at hk'et er defekt, men jeg er ikke sikker. Jeg har prøvd følgende: - Testet med en minnebrikke av gangen på forskjellige plasser. - Koblet alt ned, og testet med minimalt utstyr tilkoblet. - Sjekket kjernen på cpu. - Resatt bios PC'en har tidligere vært litt overklokket, men har kjørt på normalhastighet de siste 6 mnd'ene. Jeg har følgende pc: Abit KD7 HK AMD xp2200 med silent twin kjøler Lepont 470W psu 2*512 pc2700 samsung minne Sapphire Radeon 9700 skjermkort 4 HD'er Ide-kontroller Nettkort Cd-brenner, dvdspiller og diskettstasjon Jeg bruker runde IDE-kabler. Jeg har lest at disse fort kan gå istykker, men jeg har ikke rukket å teste med andre kabler. Er det noen som har en anelse om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 svarer på denne selv: Byttet hovedkort - reinnstallerte XP - problemet er borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå