SteinarN Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Hmm, i går kveld virket det, men nå virker det ikke, maskinen sto på i natt og da jeg stod opp så var den våken. Jeg slo av den ene av de andre maskinene i går kveld, så nå er det kun en annen maskin i tillegg til denne på nettverket. powercfg \energy nevner bare de usb sakene, ingenting om srvnet. requests nevner ingenting. requestsoverride nevner heller ingenting. Nå går det egentlig bittelitt i surr for meg. Greier ikke helt å finne ut av om når "requests" og requestsoverride" ikke nevner noen ting, om det da betyr at denne srvnet driveren aldri har mulighet til å forhindre hvilemodus, eller om det bare betyr at den akkurat for øyeblikket ikke prøver å forhindre hvilemodus. Da tror jeg at jeg fant det ut Når "requests" er tom betyr det at det ikke er noen aktive "requester" som forhindrer hvile. Når "requestsoverride" er tom betyr det at det ikke er noen services, drivere eller display som skulle ha mulighet til å forhindre hvilemodus. Med andre ord, nå er maskinen "ren" for disse requestene og skulle kunne hvile. Skal prøve å restarte og se om det hjelper og eventuelt hvor lang tid det tar før hvile ikke virker lengre. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 Restartet og maskinen går i hvile, eller det vil si at skjermen slår seg av, den har jeg satt på kun ett minutt nå for å få testet hurtig. Men jeg har jo ikke forandret noen ting, jeg la inn i cmd for å finne ut av hva som var hva, men både requests og requestsoverride var tom i dag når jeg begynte på dette igjen, det var det aller første jeg sjekket.Skal se hvor lenge det varer nå og om det bare er å restarte maskinen igjen for å få den til å sove hvis det slutter å virke igjen. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 7. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2014 I dag har det fungert hele dagen. Har nå slått på den maskinen jeg slo av i går og fortsatt virker det. Årsaken er vel klar nok, at det var den srvnet driveren som hindret hvilemodus. Hvorfor maskinen ikke ville hvile i morges selv om requests (override) var tom og maskinen i tillegg var restartet er ikke godt å si. Lærer litt mer for hver gang. I allefall, tusen takk igjen for hjelpen! Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) I løpet av natta våknet pc-en og hvilemodus virket ikke lengre nå i morges. Har nå slått av begge de to andre pc-ene på nettverket og skal se om det gjør noen forskjell. requests og requestsoverride er fortsat tom. Prøvde ikke å restarte pc-en før jeg slo av de andre for å se om hvilemodus da ville virke, men etter jeg slo av de andre to og restartet problempc-en så virker hvilemodus igjen. En annen ting er at når jeg satte inn den HDD-en og problemet oppsto så aktiverte jeg samtidig automatisk systemavbildning og gjenopprettingspunkt hver søndag. Hvis problemet fortsatt er der med ingen andre pc-er påslått blir det å deaktivere automatisk systemavbildning for å se om det gjør noen forskjell. Ser også at i strøminnstillinger under "Ventemodus>Tillat tidtakere for reaktivering" så er det satt til "Aktiver". Nå synes jeg det er svært uklart om funksjonen er aktiv eller ikke når det står "Aktiver" og "Deaktiver" i stedet for "Aktiv" og Inaktiv", men antar at funksjonen er aktiv når det står "Aktiver". Endret 8. mai 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 En liten oppdatering. Jeg sliter fortsatt tidvis med dette problemet. Har dog funnet en del ting som forårsaker at maskinen ikke vil hvile, f.eks: 1. Skrive ut til en skriver som ikke er på nett, etterpå vil ikke maskinen hvile selv om jeg sletter utskriftsjobben. 2. Mistenker Skype, hvis jeg har uleste meldinger ser det ut til at maskine av og til forhindres fra å hvile. 3. Denne srvnet saken blir jeg ikke klok på. Av og til er den årsaken, da har jeg som regel gjort noe på en annen maskin, men selv om den maskinen slås av normalt så forsvinner ikke denne forespørselen og maskinen går aldri i hvile. Det hjelper ikke om den srvnet saken er listet opp i requestsoverride heller. 3. Andre ukjente årsaker, enkelte ganger vil ikke maskinen hvile selv om ingen av de overnevnte hendelsene har funnet sted. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 En liten oppdatering. Da får jeg si som jeg bruker: " Det er en er en æressak å ta en ny installasjon og vite hva man gjør, mot å rote rundt i timevis og ikke skjønne noe, med et dårlig resultat som følge". Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 I dette tilfellet tviler jeg veldig på om det er noe galt som sådan med selve installasjonen. Heller det at hvilemodus er dårlig spesifisert og blir påvirket av svært mange programmer/prosesser/drivere osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå