SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) På den siste stasjonære jeg bygget for noen mnd siden så går den ikke lenger i hvilemodus. Hvilemodus virket helt til for en uke siden. Da satte jeg inn en Raptor som jeg bruker til lagring. Os er på Samsung Evo. Jeg konfigurerte og maskinen til automatisk å opprette systemavbildning og gjenopprettingspunkt en gang i uken. Systemavbildning lagres selvsagt på HDD-en. Samtidig satte jeg disker til å slås av etter 45 min. Tidligere hadde jeg deaktivert slå av disker siden jeg kun hadde ssd. Har satt skjermer til å slå av etter 10 min, disker etter 45 min, og hvilemodus etter 1 time. Ingenting av dette skjer, ikke en gang skjermene slår seg av etter 10 min. Jeg kan manuelt sette maskinen i hvilemodus, og den våkner sånn som jeg har satt den til ved tastatur eller mus. Har selvsagt restartet maskinen flere ganger uten at det gjør noe for å få hvilemodus til å fungere. Strømspareplanen er valgt til balansert med de innstillingene jeg har listet opp. Noen forslag til hva som kan forårsake dette? Os er W7pro, Hk er MSI B85M-G43, CPU I3Haswell. PSU RM450. Endret 6. mai 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Prøv å se om du har huket av for at de forskjellige enhetene skal kunne slå seg av for å spare strøm. Gjør følgende. Windows + R Skriv inn "devmgmt.msc" Finn feks ditt nettverkskort Høyereklikk velg "Properties" og velg "Power Management" http://grab.by/wCNy Endret 6. mai 2014 av NatuRal3 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Nå finner jeg ikke andre enheter enn nettverkskortet som har den Power management fanen. Det kan slåes av for å spare strøm. Disker, skjermer støtter D0 og D3. Vet ikke hva annet jeg skal se etter. Kan også si jeg ikke har noen andre kjørende oppgaver til høyre på oppgavelinjen enn de jeg alltid har hatt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Åpne en administrativ elevert cmd prompt og kjør troubleshhoteren. powercfg -energy Analyser html rapporten (se etter rødmerkede) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Her er litt mer info rundt powercfg -energy. Og her er litt mer info om andre kjekke kommandoer. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Fant 10 feil og 11 advarsler. Vet ikke helt hva de kan bety, alle feil utenom en er relatert til USB. Se fil. energy-report.html Endret 6. mai 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Når jeg ser i oppgavebehandling så er alle USB huber haket av i "Tillat å slå av for å spare strøm". Så det virker jo korrekt. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 En annen ting jeg kan nevne er at når jeg installerte HDD-en så fikk jeg ikke til å manuelt lage ei systemavbildning. Grunnen var at en tjeneste var deaktivert. Jeg tror den tjenesten var Windows backup. Systemet hadde intill da ikke laget et eneste gjenopprettingspunkt bortsett fra de som lages i fob med installering av programmer. Jeg satte da denne tjenesten til manuell og da funket det å opprette systemavbildning. Det er også etter dette at maskinen ikke vil gå i hvilemodus. Ser etter dette at det har blitt laget et automatsik gjenopprettingspunkt iht tidsplan i tillegg til ei systemavbildning. Jeg har nå satt Windows backup til automatisk, men fortsatt ingen hvilemodus. Har dog ikke restartet maskinen etter at jeg satte til automatisk. Vet ikke om noe av dette kan ha betydning. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Feil 1) Det er denne som må feilsøkes på: Forespørsler om systemtilgjengelighet:System Required Request Enheten eller driveren har bedt om at systemet ikke skal gå i hvilemodus automatisk. Drivernavn \FileSystem\srvnet Hints her : http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/bce158e2-d057-4761-b715-5f68b8002fc2/not-sleeping-due-to-filesystemsrvnet?forum=w7itproui Eller her : The solutions is quite simple. In a cmd-console with admin rights I entered "powercfg /?" and identified the -requestsoverride option. Could this be the solution? In fact it is! I just entered "powercfg -requestsoverride driver \FileSystem\srvnet system" and now my system's automatic standby is working again. http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/50e7021f-e0ff-4e7b-99f4-79b7bce97029/windows-7-does-not-go-into-standby-due-to-driver-filesystemsrvnet Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg så på de linkene. Ble ikke helt klok på de, men har forandret multimedieinnstillingene i strømegenskaper. Nå er den linja du henviser til syar, borte, det er bare de USB linjene igjen. Maskinen vil fortsatt ikke gå i sovemodus.Kan de forhindre sovemodus? Nå har jeg kun den trådløse USB musa tilkoblet. Tok akkurat ut et USB bluetoothmodem, det har stått i lenge, får se om det gjorde noen forskjell. Det jeg synes er litt rart er at ikke skjermen slår seg av selv om jeg prøver å sette den til ett minutt bare. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Prøv den ovverride kommandoen. C:\>powercfg -requestsoverride driver \FileSystem\srvnet system C:\>powercfg -requestsoverride [SERVICE] [PROCESS] [DRIVER] \FileSystem\srvnet SYSTEM C:\> Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Nå har jeg prøvd litt mer. Har kjørt dette (flere ganger) CMD som admin, C:\Users\Steinar_ Så kjører jeg dette: powercfg /requestsoverride DRIVER srvnet System Deretter: POWERCFG /REQUESTS Cmd svarer: DISPLAY:Ingen.SYSTEM:[DRIVER] \FileSystem\srvnetEn aktiv ekstern klient har nylig sendt forespørsler til denne maskinen.AWAYMODE:Ingen. Og nå er den første linja i energy report tilbake igjen. Edit: Kjører og dette: powercfg -requestsoverride Svar: [sERVICE][PROCESS][DRIVER]srvnet SYSTEMC:\Users\Steinar> Endret 6. mai 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Når jeg kjører: powerconfig /energy så får jeg fortsatt den første linja jeg hadde til å begynne med og som du påpekte. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Da vet jeg ikke hva problemet ditt er. Endret 6. mai 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Takk for hjelpen i allefall! Jeg får knote litt mer med dette og se om jeg finner ut av det. Har akkurat slått av to andre maskiner på nettverket. men det fungerte jo før selv om de sto på. Det var etter den HDD-en at det ble sånn. Ser uansett ikke ut til at det gjorde noen forskjell å slå av de maskinene heller. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Nå har jeg restartet og nå ser det jammen meg ut til at det virker: Skal forske litt mer, slå på maskinene en etter en igjen, prøve å deaktiver den cmd kommandoen til slutt kanskje. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Takk for hjelpen i allefall! Jeg får knote litt mer med dette og se om jeg finner ut av det. Har akkurat slått av to andre maskiner på nettverket. men det fungerte jo før selv om de sto på. Det var etter den HDD-en at det ble sånn. Ser uansett ikke ut til at det gjorde noen forskjell å slå av de maskinene heller. Inn i granskauen masse å forholde seg til............ Men det plumpet endelig ut at maskinen din står i nettverk. Der er en funksjon innenfor innstillingene i forbindelse med nettverk som forhindrer maskinen å gå i hvilemodus. Det har med å gjøre at man skal få forbindelse med maskinen din hele tiden. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Nå har jeg restartet og nå ser det jammen meg ut til at det virker: Skal forske litt mer, slå på maskinene en etter en igjen, prøve å deaktiver den cmd kommandoen til slutt kanskje. ............og da virker det kanskje når du slår av andre maskiner............. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Nå har jeg restartet og nå ser det jammen meg ut til at det virker: Skal forske litt mer, slå på maskinene en etter en igjen, prøve å deaktiver den cmd kommandoen til slutt kanskje. ............og da virker det kanskje når du slår av andre maskiner.............Haha , dagens.Har nok med pending endring å gjøre som krevde omstart av OS. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 SteinarN ! for å fjerne den requestoverride kan du skrive : Fjerne: POWERCFG -REQUESTSOVERRIDE DRIVER \FileSystem\srvnet Sjekk med: POWERCFG -REQUESTOVERRIDE Legge inn: POWERCFG -REQUESTSOVERRIDE DRIVER \FileSystem\srvnet SYSTEM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå