E_B84 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Har hatt iPhone 4 og nå nr 5 - og skal bytte til høsten Hadde tenkt på enten Sony Xperia Z2 eller HTC One M8 Men til min store overraskelse har ingen av disse hdmi-utgang, ei heller Samsung Galaxy S5 når jeg sjekket! Dette hadde jo de fleste toppmodeller for et par år siden, hva har skjedd?Ifølge prisjakt finnes det ingen nyere modeller med hdmi-utgang.. Takk for svar Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Heim går via USB nå vis noe som heter mhl. Trenger kun en overgang http://www.clove.co.uk/search.aspx?strkeyword=mhl? Endret 6. mai 2014 av Christoffero89 Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Heim går via USB nå vis noe som heter mhl. Trenger kun en overgang http://www.clove.co.uk/search.aspx?strkeyword=mhl? Åja, men da funker det jo Tenkte det kunne være kjekt å kunne ha litt filmer på telefonen hvis jeg går for Z2 pluss minnekort på 64/128GB - og vil tro kablet overføring er bedre enn Chromecast? Chromecast trenger vel også wifi? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Chromecast krever wifi og samt de programmene du bruker må støtte det. Jeg foretrekker trådløst:) Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Chromecast krever wifi og samt de programmene du bruker må støtte det. Jeg foretrekker trådløst:) Åja, så Chromecast er ikke så enkelt som Airplay hvor du kan streame alt til AppleTV uansett hvilket program du kjører? 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Nei men flere og flere appen støtter dette:). Koster under 300 Kr Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Det spørs til sist om display enheten din støtter wifi direct/miracast eller ikke. Hjemme hos meg er det definitivt slutt med kabler til sånt. Om f eks flat TV ikke støtter det direkte kan man kanskje gå via xbox one ->skjerm Oppsummert: http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/wi-fi-direct-what-it-is-and-why-you-should-care-1065449 Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Nei men flere og flere appen støtter dette:). Koster under 300 Kr Men VLC for eksempel kan streame alle typer film-filformater som avi, mkv, mp4 etc? Eventuelt andre apper? Skulle i tillegg hatt en app som lar meg streame FLAC-filer.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Med så store behov burde du heller investere i et mediesenter. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Mye mulig Z2 vil bli levert med docking stasjon m/hdmi tilkobling. Alà Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Med så store behov burde du heller investere i et mediesenter. Har en HTPC og AppleTV i tvbenken, men skal snart flytte hvor jeg hadde tenkt å sette HTPCen i loftstua. Slik at for å ikke kjøpe en ny HTPC kunne jeg brukt streaming rett til tven fra telefonen.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Med så store behov burde du heller investere i et mediesenter. Har en HTPC og AppleTV i tvbenken, men skal snart flytte hvor jeg hadde tenkt å sette HTPCen i loftstua.Slik at for å ikke kjøpe en ny HTPC kunne jeg brukt streaming rett til tven fra telefonen.. Og hva hvis noen finner på å ringe til deg....Er det ikke bedre å sende film/tv stream til TVen fra noe annet enn en mobiltelefonen din. Det hadde ikke funket for meg , har bedre løsninger. Endret 6. mai 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Brabrand97 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Har hatt iPhone 4 og nå nr 5 - og skal bytte til høsten Hadde tenkt på enten Sony Xperia Z2 eller HTC One M8 Men til min store overraskelse har ingen av disse hdmi-utgang, ei heller Samsung Galaxy S5 når jeg sjekket! Dette hadde jo de fleste toppmodeller for et par år siden, hva har skjedd? Ifølge prisjakt finnes det ingen nyere modeller med hdmi-utgang.. Takk for svar Så vidt jeg vet har alle nye mobiler støtte for HDMI gjennom USB kontakten, det er bare å kjøpe overgang fra micro USB til HDMI Bruker det selv på Sony XPERIA Z1 og Huawei P6 http://www.dx.com/p/micro-usb-to-hdmi-mhl-adapter-black-113847 Med Z2 kan du streame 4k video over en tilsvarende kabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå