Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Kjenner at noe mangler?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 17 ( 18 vært øyeblikk )

Jeg har alt jeg vill ha som for eksempel en helt ny porsche, dyre klær også videre. men jeg kjenner at det er noe som mangler.. vet ikke helt hva.. det er liksom noe som mangler. har alt jeg liksom trenger og vill ha. Penger er ikke et problem heller men det er bare noe. skjønner ikke helt hva som mangler det irriterer meg helt sykt. kjenner meg egentlig tom rett å slett. prøvd alt mulig fra A til Å men det ser fortsatt ikke ut til å fylle det tom-rommet jeg har i kroppen vet ikke helt om dette er en mentalt skade eller bare noe jeg overtenker liksom, men dagene går liksom inn og ut med følelsen at jeg mangler noe. noen dager kan det faktisk bli så ille at jeg liksom kan sitte 3-5 timer å tenke på hva problemet mitt er og hvordan jeg kan løse det. alle de timene jeg har brukt på det har jeg ikke kommet på noe særlig lurt å tenke over.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre kan noen være så snill å svare meg klarer ikke å finne ut hva som mangler.

Alt jeg har og får er fra pappa hvis du lurte på det... ( Pappa gutt, ikke mobb )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har alltid hatt den følelsen liksom siden jeg var 14-15 år det river meg opp fra insiden liksom sakte men sikkert. ( det kan også være at jeg har fått kreft eller kols som spiser opp deler av organene mine hehe, )

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

La det som er/føles tomt, bare være sånn - gjør dine ting uten å bekymre deg om tomheten, Du behøver ikke fylle den med noe som helst. Den vil etter hvert bli fylt med noe, dette noe er ofte det som er din grunnleggende essens. Og når du kjenner din essens, vil du sannsynligvis bedre kunne se hvor du kan gå fremover.

Lenke til kommentar

Kanskje du bør skaffe deg en jobb og føle at du tar vare på deg selv og gjør noe meningsfullt? Det hadde sikkert føltes mye bedre å ha en ny bil hvis du hadde jobbet hardt for den selv og den var produktet av mange måneders arbeid.

• Liker 3
Lenke til kommentar

At min barn skulle kommet i en slik situasjon er nok noe av det jeg hadde motarbeidet, nå har ikke mitt barn allverdens glede av min personlige økonomi dog.

Men uansett så er det mange som kommer i situasjoner der man til slutt jobber for å jobbe fremfor å jobbe for å leve. Men man må finne ting man liker å jobbe med og noe du faktisk føler en viss nytte av. Det er mange velstående mennesker som ikke yter noe for noen og føler at deres bidrag til verden ikke er allverden, noe som i og for seg ofte er sant siden mange av dem bare sitter hjemme som 'eiere' og derav frafaller ett viktig punkt i Maslows behovspyramide.

Uansett så ville nok jeg ha prøvd å bli selvstendig om jeg var deg, det er greit nok at du gjerne ikke kommer til å måtte ha de økonomiske vanskelighetene mange har i en etableringsfase, men det å klare og leve av sitt eget produkt og måtte tilpasse livet sitt deretter er nok noe du vil vokse på som menneske.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Du er kanskje ulykkelig fordi du ikke har følt lykken av å arbeide hardt for dine egne penger? Type Lana Del Rey begynte sikkert innenfor musikk fordi hun ønsket å føle seg suksessfull ved å tjene sine egne penger.

Lenke til kommentar

Er det en ting kjendiser har lært meg så er det at materielle goder ikke gjør en lykkelig. Det du trenger er å gjøre noe ut av deg selv, få deg tilfredsstillende jobb, en hobby, reis verdenen eller gå tilbake til skolebenken. Ingenting er så tilfredsstillende som å vite du gjør noe ut av deg selv og føle seg viktig.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Selvfølgelig føler du det sånn, det er da en logisk konsekvens av livet du lever.

En av de naturlige egenskapene i mennesket er trangen til å utvikle seg, trangen til å bli bedre, ha det bedre, rett og slett den fundamentale delen av evolusjonen. Når du nå sitter der og har alt, hva skal du strekke deg etter? Hva mangler du? Hva kan bli bedre? Du har et naturlig behov, men du mangler ikke noe, det gir en mental konflikt. Når du selv ikke vet hva du skal strekke deg etter oppleves det verre enn å mangle noe konkret du kan jobbe for å få eller oppnå. Temaet ble berørt et kort øyeblikk i filmen The Matrix. Det ble sagt noe sånt som at det ble forsøkt å mate menneskene en perfekt verden der alle hadde alt de ønsket seg, men det menneskelige sinnet avviste programmet og hele "avlinger" av mennesker gikk tapt.
Veldig mange av oss vil automatisk se ned på slike som deg. "Han som har alt og klager likevel". Og nei, det finnes ikke synd i deg, du trenger ganske enkelt bare å bruke hodet ditt, forstå hvordan du fungerer, og innrette deg litt deretter. Forstå dine genetisk bestemte behov og se hvordan du kan fylle dem, gi deg selv noe å strekke deg etter, så tror jeg hjernen din vil gå inn i en annen modus. Et av virkemidlene for at evolusjonen skal være effektiv er følelsen av belønning. Det å gjøre noe, lære noe, oppnå noe, utrette noe, det som skal drive evolusjonen videre, belønnes med en følelse av lykke og tilfretshet, før man igjen går videre på neste steg.

Vel, det er i alle fall det jeg tror. Tenk over det jeg skriver, det kan være noe i det for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig føler du det sånn, det er da en logisk konsekvens av livet du lever.

En av de naturlige egenskapene i mennesket er trangen til å utvikle seg, trangen til å bli bedre, ha det bedre, rett og slett den fundamentale delen av evolusjonen. Når du nå sitter der og har alt, hva skal du strekke deg etter? Hva mangler du? Hva kan bli bedre? Du har et naturlig behov, men du mangler ikke noe, det gir en mental konflikt. Når du selv ikke vet hva du skal strekke deg etter oppleves det verre enn å mangle noe konkret du kan jobbe for å få eller oppnå. Temaet ble berørt et kort øyeblikk i filmen The Matrix. Det ble sagt noe sånt som at det ble forsøkt å mate menneskene en perfekt verden der alle hadde alt de ønsket seg, men det menneskelige sinnet avviste programmet og hele "avlinger" av mennesker gikk tapt.

Veldig mange av oss vil automatisk se ned på slike som deg. "Han som har alt og klager likevel". Og nei, det finnes ikke synd i deg, du trenger ganske enkelt bare å bruke hodet ditt, forstå hvordan du fungerer, og innrette deg litt deretter. Forstå dine genetisk bestemte behov og se hvordan du kan fylle dem, gi deg selv noe å strekke deg etter, så tror jeg hjernen din vil gå inn i en annen modus. Et av virkemidlene for at evolusjonen skal være effektiv er følelsen av belønning. Det å gjøre noe, lære noe, oppnå noe, utrette noe, det som skal drive evolusjonen videre, belønnes med en følelse av lykke og tilfretshet, før man igjen går videre på neste steg.

Vel, det er i alle fall det jeg tror. Tenk over det jeg skriver, det kan være noe i det for deg.

Takk for svar, alle sammen, Dette skal jeg prøve Leo, Takk for hjelp allesammen ;)

Lenke til kommentar

Enkelt svar: Du har ikke gjort noe for og få det du har.

Må du ofre noe for og få noe setter du mye mer pris på det.

De rike er ofte mer ulykkelige en de fattige siden de rike er ikke like flinke til og sette pris på det de har.

Jeg har aldri hatt mye penger og har ikke penger nå, så jeg tar vare på og setter pris på alt jeg har.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

akkurat nå så er livet ganske bra, kjenner ingenting lengre

vet ikke helt hvordan den følelsen jeg hadde bare forsvant som har vært der i flere år!

utrolig herlig.

uansett anser denne tråden som løst nå

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...