Gå til innhold

En bra mobil?

Pepsi

Anbefalte innlegg

Er Nokia 6100 en bra mobil eller mangler den for mange funksjoner til at den er noe å satse på?

Kan få den til 2600,- u/abn.

Har også sett på en T610, men den virker veldig tung og klumpen.

Noen som har erfaringer med disse telefonene?

Er forresten 6100 veldig ulik fra 6610 når det gjelder software?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Nokia 6100 en bra mobil eller mangler den for mange funksjoner til at den er noe å satse på?

Kan få den til 2600,- u/abn.

Nokia 6100 er en helt ok telefon, ikke mer, ikke mindre. Synes alikevel at Nokia generelt sett er noe overpriset, og 6100 er desverre ikke noe untak. Men en lekker telefon er det, det skal jeg innrømme. Du virker mest interesert i Nokia, stemmer det? Eller er du åpen for andre produkter fra for eksempel Siemens eller Sony Ericsson?

Har også sett på en T610, men den virker veldig tung og klumpen.

Noen som har erfaringer med disse telefonene?

Synes så absolutt ikke T610 er særlig klumpete, den er jo relativt liten. En smule tung, men så kan du til gjengjeld kjenne kvaliteten av aluminium som telefonen er dekket med når du holder den :) Det er også en bedre telefon en 6100 på så og si alle punkter, sett bort i fra størrelsen.

Er forresten 6100 veldig ulik fra 6610 når det gjelder software?

Funksjoner som bare er på den ene telefonen:

6100: Lommebok

6610: Radio og mulighet for avspilling av MIDI-toner.

Ellers er de like innholdsmessig.

Lenke til kommentar

Den er ikke treigere enn andre telefoner, det er bare at skjermen oppdateres litt sakte. Sms'en blir skrevet, det syns bare ikke med en gang.

Selv ser jeg ikke at det er noe problem i det hele tatt. Synes Nokiaene er minst like treige. Hvis de i det hele tatt er treige.

Men det lille treghetsproblemet på T610 er ingen grunn til å velge 6100 istedetfor. T610 er en mye bedre telefon, og du får mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Hallo Pål Berge på Bryne.

Har hatt en T68i og den var jeg ikke fornøyd med, derfor er jeg litt skeptisk til en T610.

Mest pga at den er treg på sms skriving.

Er helt enig, og forstår at du tviler på å kjøpe etterfølgeren av T68i, som faktisk er litt dårlig på sms. Noe av det samme har du på T610, men det er skjerpet godt, og er absolutt ikke den samme plagen som det var på T68i. Jeg vil anbefale deg å prøve T610 litt av en kamerat eller hoss en forhandler før du eventuelt begynner å vurdere seriøst om du vil kjøpe den. Nokia er generelt sett kjappere på sms/menyer enn Sony Ericsson.

Lenke til kommentar
T610 har absolutt ikke treg SMS-skriving :evil: !

Tar bare litt tid å venne seg til hvis man er vandt til nokia...

Jada, jada. Klart den ikke er treig.. det er nok bare femtini millioner mennesker som tar HELT feil, ikke sant?

Neida, her overdriver man jo ikke.

T610 er slett ikke treig på sms, ihvertfall ikke den jeg har, blir jo litt i tvil når folk sier den er treig, for jeg har nemlig ikke merket noe som helst.

Lenke til kommentar

Jada, jada. Klart den ikke er treig.. det er nok bare femtini millioner mennesker som tar HELT feil, ikke sant?

Neida, her overdriver man jo ikke.

T610 er slett ikke treig på sms, ihvertfall ikke den jeg har, blir jo litt i tvil når folk sier den er treig, for jeg har nemlig ikke merket noe som helst.

Nettopp!

Det er det jeg og sier...

Hver gang folk sier at t610 er treig og skrive meldinger på utfordrer jeg dem til "om-og-gjøre-å-skrive-melding-fortest" konkurannse

Dvs. jeg finner på noe tåpelig vi skal skrive, f.eks <hei åssen har du det i dag din jævla nisse, du kan kysse laila dåvøy opp i skrukket osv...>.

Førstemann til å ha skrivd det, eventuelt førstemann som skriker så høyt han kan "jæ'ferdig!!!!!", vinner :)

Ekstremt idiotisk og barnslig, men det får så være :D...

Og jeg vinner som regel :D Det hender jeg kommer litt bak, men aldri langt bak. Og det tok ikke mer enn 1-2 uker før jeg vendte meg til å skrive meldinger med t610.

Jeg skriver mye meldinger, og tro meg, jeg hadde vært missfornøyd hvis T610 var treg til å skrive medlinger med.

Men jeg er ikke missfornøyd, jeg er tvert i mot så fornøyd som jeg bare kan bli!

Beste mobilen jeg noen gang har prøvd (P800 er vel bedre bortsett fra størelsen, Qtek 7070 og Samsung SGH-V200 er har bedre display og sånn, men T610 er så komplett og solid at jeg velger å synes at det er den beste mobilen på det norske marked så langt) og beste mobl jeg noen gang har hatt.

Kongemobil :woot:

Lenke til kommentar

Hvilket grunnalg har du for å komme med en sånn påstand :o :o :o ?!?

Ganke urealistisk at så mange har T610, enda mer urealistisk at alle ville klaget på det hvis den hadde vært treig.

T610 er ikke treig :shrug:

(les om "om-og-gjøre-å-skrive-melding-fortest" konkurannsen min :p)

T68i og T300 derimot... :yes:

Lenke til kommentar
Denne drar nok litt ut, men hvordan er en Nokia 7250i ? Ser ut som om den har mye bra. Noen som har testet den og kan komentere?
Den har ihvertfall tøft utsene 8) :p

Ellers er det vel samme telefonen som vi har sett før, bare med et par småting nytt... :roll:

Har såvidt testa den på jobben, virket ganske lik resten av gjengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...