4nna Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hei, i dag dukket det opp et kjempeproblem med min Samsung Galaxy S3. Den nekter å lade! Har tatt batteriet ut og inn flere ganger, og da hopper batteriprosenten opp, men når jeg setter i laderen skjer det ingenting. Har prøvd med en annen lader, og kobla den til PC uten suksess. Har også nullstilt telefonen til fabrikkdata, uten at det løste noe. Kan det være batteriet det er noe galt med? Noen som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Det kan være selve ladepluggen og. Hvis du kjenner noen som har samme telefon så kunne du kanskje teste om batteriet vil lade der. Er det batteriet som er problemet må du jo kjøpe nytt, men er det selve usb/ladepluggen kan du jo kjøpe en ekstern batterilader. Lenke til kommentar
4nna Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2014 Det kan være selve ladepluggen og. Hvis du kjenner noen som har samme telefon så kunne du kanskje teste om batteriet vil lade der. Er det batteriet som er problemet må du jo kjøpe nytt, men er det selve usb/ladepluggen kan du jo kjøpe en ekstern batterilader. Mener du usb-inngangen, altså der man setter i laderen? Lurer på om det er den som er problemet. Men det høres jo veldig upraktisk ut å måtte ta ut batteriet hver gang jeg skal lade det og dermed ikke kunne bruke telefonen. Er det mulig å få utført reparasjon på denne noe sted? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Angående reparasjon kan du forhøre deg med et elektrovarehusene. Men har en misstanke om at løsningen de tilbyr der er sterkt overpriset, men tanke på saken vi så tidligere i uken angående Elkjøps verksted. Edit: http://www.amobil.no/artikler/elkjop-ba-meg-kaste-mobiltelefonen/159564 Endret 6. mai 2014 av Havardu Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Det kan være selve ladepluggen og. Hvis du kjenner noen som har samme telefon så kunne du kanskje teste om batteriet vil lade der. Er det batteriet som er problemet må du jo kjøpe nytt, men er det selve usb/ladepluggen kan du jo kjøpe en ekstern batterilader. Mener du usb-inngangen, altså der man setter i laderen? Lurer på om det er den som er problemet. Men det høres jo veldig upraktisk ut å måtte ta ut batteriet hver gang jeg skal lade det og dermed ikke kunne bruke telefonen. Er det mulig å få utført reparasjon på denne noe sted? Ja, det var det jeg mente. Hvis det virkelig er det som er problemet bør du som Havardu allerede nevnte forhøre deg med et mobilverksted. Selve delen kan og kjøpes billig fra ebay hvis du søker på " usb charging port for galaxy s3", men det er nok ikke lett å fikse dette selv. Jeg ville testet batteriet først og sett om det vil lade i en annen telefon eller prøvd med et annet batteri i din telefon.. Endret 6. mai 2014 av Gjermundsen Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Om det er usbporten som er defekt, så sitter den fast i hovedkortet på S3, så med mindre man har litt erfaring med lodding av små ting, så ville jeg ikke anbefalt noen og bytte den selv. Når du koblet den til PC, ga PC-en noe signal om at noe ble koblet til eller var det helt dødt? Lenke til kommentar
4nna Skrevet 8. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2014 Om det er usbporten som er defekt, så sitter den fast i hovedkortet på S3, så med mindre man har litt erfaring med lodding av små ting, så ville jeg ikke anbefalt noen og bytte den selv. Når du koblet den til PC, ga PC-en noe signal om at noe ble koblet til eller var det helt dødt? PCen viste at den var koblet til ja. Tok den med på et verksted og der mente de at det ikke var noe galt. Men av en eller annen merkelig grunn begynte mobilen plutselig å lade igjen, så nå håper jeg bare at problemet ikke oppstår igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå