Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig trang i halsen, LS?

Ann-K1991

Anbefalte innlegg

Hei. Har blitt delvis utredet for LS det siste året med blidprøver og slikt. I over 5-6mnd lå verdiene på mellom 5,4-7,8. I januar i år skøt den opp til 10 blank! Uten at legene ville gjøre noe da denne stoffskifteprøven var negativ(dog de enda er svært usikre på om det er LS). I mars falt den ned til normalverdi på 3. En mnd etterpå(nå) har jeg igjen blitt plaget med søvn, matlyst, extremt energitap og et enda større behov for å sove 24/7. Idag da jeg våknet var halsen aksom hoven. Det var tungt å svelge, trangt. Dette har jeg aldri opplevd. Dog ingen smerter, kun vanskelig å svelge. Har i tidligere periode vært plaget med en sovende fot støtt og stadig, eller, prikking.

Er dette noe å bekymre seg for, egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var der inne å tok prøver av stoffskiftet(veridene alså) for snart to mnd siden. Skulle IKKE komme tilbake før det var gått 3-4 mnd.

Jeg liker ikke dette noe særlig. Men det kan kanskje være en ide å gå opp å rive de litt i nakkeskinnet imorgen å håpe på litt fortgang i dette....

Lenke til kommentar

Jah! Det er derfor legene er der. For at du skal få hjelp. Si til han/hun at det ER NOE galt. Du føler deg ikke bra. Si at spiller ingen rolle om blodprøvene er gode. Det hjelper deg lite siden du alikevel ikke føler deg noe bedre om de er fine eller ikke. Nevn det at flere mennesker kan ha bra blodprøver, men at visse sykdommer er mer skjult.

Stå på ditt! Viss ikke, skift til en lege som bryr seg. Jeg har endelig funnet en som virker som noe seriøst. Etter flere år med bytting av lege så har jeg muligens funnet et menneske som virkelig fortjener tittelen

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Da er legetimen bestilt, så om en to ukers tid får nan vel høre og se. Glemte helt å nevne at de tre siste dager har jeg vært xtremt plaget med aksom vann eller hovne hender og bein, helt sinnsykt. Av og på gjerne en, tjaa,3 ganger om dagen. Er dette noen her inne kjenner til?

Lenke til kommentar

Høres ut som om det er noe med skjoldbrukskjertelen din....den har ansvaret for veldig mye og noen av de symptomene du nevner peker mot den.

Jeg er ikke lege som har utstyr for å sjekke dette, men et familie medlem har mye kunnskap om slikt.

Det er super viktig at du nevner dette til legen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...