Gå til innhold

Ryggsekk/tursekk til dame med liten torso

Anbefalte innlegg

Men som likevel har rygg til å bære en del :)

Jeg skal på topptur i sommer, og må ha ny sekk. Jeg har behov for minst 75 liter, til nød 70. Problemet er at det er få sekker jeg har prøvd hittil som kan tilpasses skikkelig. Årsaken er at jeg har en veldig kort rygg, og problemet oppstår når jeg skal se opp. Hodet stanger i toppet av ryggen, og når jeg ser rett frem, føler jeg at hodet er i en unaturlig posisjon, og jeg blir anspent.

Er det noen små damer der ute som har erfaring med store sekker, og som har noen tips til meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En må egentlig bare prøve seg frem. De fleste sekker over budsjettklassen har justerbar rygglengde, og med en stor sekk, må en bare regne med at hodet går mot sekken. Sånn er det for alle. Det er den veien det er best at den blir større.

Vil også nevne at det å gå med fullpakket 75 liter, er fryktelig tungt på tur om du skal tilbakelegge særlige avstander. Pakk minst mulig, og så lett som mulig om dere faktisk har planer om å gå langt. Jeg er en godt trent mann, og med over 25 kg på ryggen er jeg også veldig gåen etter en lang dagsmarsj. Ser for meg at små damer ikke klarer dette med mindre de er veldig turvante.

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du bør oppsøke en spesialbutikk og holde deg borte fra de store kjedene, men ikke glem at det er din rygg som skal bære når rådene strømmer på.

Heng deg heller ikke opp i "norsk er best". Det er en sannhet med modifikasjoner og det er i alle fall ikke en absolutt sannhet for dem uten typisk nordisk kropp.

Lenke til kommentar

En må egentlig bare prøve seg frem. De fleste sekker over budsjettklassen har justerbar rygglengde, og med en stor sekk, må en bare regne med at hodet går mot sekken. Sånn er det for alle. Det er den veien det er best at den blir større.

Vil også nevne at det å gå med fullpakket 75 liter, er fryktelig tungt på tur om du skal tilbakelegge særlige avstander. Pakk minst mulig, og så lett som mulig om dere faktisk har planer om å gå langt. Jeg er en godt trent mann, og med over 25 kg på ryggen er jeg også veldig gåen etter en lang dagsmarsj. Ser for meg at små damer ikke klarer dette med mindre de er veldig turvante.

Ja, jeg ser for meg mye prøving.

Jeg regner også med at hodet blir nedenfor toppen, for å si det sånn, men det var forskjell på i hvor stor grad sekken dyttet hodet mitt forover. Men jeg må kunne se opp :)

Takk for innspill!

Det høres ut som om du bør oppsøke en spesialbutikk og holde deg borte fra de store kjedene, men ikke glem at det er din rygg som skal bære når rådene strømmer på.

Heng deg heller ikke opp i "norsk er best". Det er en sannhet med modifikasjoner og det er i alle fall ikke en absolutt sannhet for dem uten typisk nordisk kropp.

Takk! Har du tips om bra butikk i Oslo/Akershus-området? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...