MarqsK Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Som tittelen sier er PCen min ganske på tryne.. For noen måneders tid siden begynte PCen min å få masse striper over hele skjermen som flyttet seg over alt og det virka som det ble verre jo hardere skjermkortet ble presset. For å prøve å bli kvitt dette oppdaterte jeg først driverne, som ikke hjalp, og reinstallerte windows, som hjalp.. En stund ihvertfall.. Det som skjer nå er at start-upen er helt rosa og ikke vil starte opp uten lader, og noen ganger vil den ikke starte i det hele tatt. Hvis den ikek vil starte i det hele tatt må jeg starte den i safe-mode og ta system restore til et tidligere punkt før den vil starte igjen. Noe jeg ikke skjønner siden har sjekka hver gang, og det er ingen endringer på systemet før restore, det bare fungerer av en eller annen grunn.. De gangene jeg får den til å starte er den helt normal etter startup, men hvis jeg ikke har i laderen kommer den til en helt normal "Welcome"-skjerm til Windows 7 i noen sekunder før den går i en rosa bluescreen. PCen er en HP Pavilion dv6 3015-so med Windows 7 64-bit Jeg har prøvd å oppdatere BIOS, uten at det hjalp. Har noen forslag til hva som kan hjelpe? Bilder av start-up: Bluscreenen jeg får hvis jeg ikke har i laderen Safe-mode Takk for svar Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Vil nok tro at maskinen synger på siste vers. Stripene over skjermen tyder på at skjemkortet har tatt kvelden. Da er det ikke stort annet å gjøre enn å begynne å lete etter en erstatter. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2014 Var det jeg frykta, men stripene har gått bort nå da, hva kan det bety? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Typisk å se enten ved maskinvarefeil på GPU, eller når det er dårlig kontakt mellom skjerm og skjermkort. Noen mulighet for å skru opp å sjekke at kabelen sitter som det skal, i begge ender? Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2014 Tror ikke det kan være noe med kabelen siden den er helt normal etter start-up skjermen.. Eller? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Prøv å stresse GPU litt for å se om den kneler. Hadde et 8800GTS for en stund tilbake som fungerte i windows, men så snart jeg gjorde noe mer enn det gikk det rett i blåskjerm. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2014 Kjørte FurMark nå uten problemer.. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Da kan det være som Andrull sier, mulig en kontakt som har løsnet. Om det ikke lengre er garanti på maskinen kan du liksågodt prøve å åpne den selv med litt forsiktighet for clips osv og se om alle kabler sitter som de skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå