Glader Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hei! Lurer veldig mye på en ting. Har byttet ut elementene i døra foran med 2 nye 6.5" pioneer elementer. Dette gikk feilfritt og ga mye bedre lyd en de gamle. Nå til spørsmålet: Tenker å bytte ut elementene bak også når det ikke lengre bare er støv i lommeboka. Lurer dog på, hjemme har jeg seriekoblet 4 høytalere sammen. Dette oppsette fungerer kjempe fint. Lurer på om jeg kan ta ut 2 av jamo høytalerene jeg har og seriekoble de via høytalerene bak i bilen. Altså skru ut elementene bak, og rett og slett koble på +/- på jamo høytalerene på +/- kablene til elementene som sitter i døra. Og da evt feste høytalerene bak i bilen. Om dette ikke skulle være mulig, fungerer det evt å koble ut bakre elementene koble på en lengre +/- kabel og rett og slett ikke ha noen elementer der og heller bruke høytalerene istede ?Er det fortsatt vanskelig og forstå hva jeg vil så legger jeg ved bilde. PS: Er relativt sikker på at spilleren min yter 4 ohm. (nettopp kjøpt ny)På høytaleren bak står det 6ohm. Har dette mye å si?Takker for all hjelp da det sikkert er tydlig at jeg er noob på det her. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Det går i teorien, og det vil bli lyd, men spilleren din yter kanskje 4x20w rms hvis den er av et bra merke, og når du da seriekobler med høyttalerene, så havner du på 10ohm, og da yter ikke spilleren mange wattene, så bare glem det der. Ble det mye bedre med høyttalerene foran, så dropper du høyttalere baki, og kjøper en liten sub og en 4 kanals forsterker når du får råd Lenke til kommentar
Glader Skrevet 5. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2014 Det går i teorien, og det vil bli lyd, men spilleren din yter kanskje 4x20w rms hvis den er av et bra merke, og når du da seriekobler med høyttalerne, så havner du på 10ohm, og da yter ikke spilleren mange wattene, så bare glem det der. Ble det mye bedre med høyttalerene foran, så dropper du høyttalere baki, og kjøper en liten sub og en 4 kanals forsterker når du får råd Takker for svar! Men ettersom at det ikke ble noe svar før så sent tok jeg å satt igang bare. Ombestemte meg halvveis i prosessen. Stock høyttalerne er så forferdelig dårlig (og lagd av noe slags papp materiale) Så bare klippet av "klip" on kabelen til høytaleren og festet så høyttaler kabelen fra bilen direkte i mine høyttalere med en kabelsko i mellom. Så skjulte jeg det hele innvendig i døra. Stikker jo selvfølgelig en kabel ut et spesifikk sted. Men står ikke i veien/ser stygt ut på noen måte. Og det hele ga helt utrolig bra lyd!! Var 20x bedre en slik det var før. Fikk på en måte samme lyden jeg har hatt nede med de på rommet mitt. Så kommer nok til å bruke det oppsettet inntil videre ihvertfall. Var bass og lyd i en pakke Uansett takker jeg for svaret ditt. Fikk jeg oppklart det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå