Smedsrud Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hvor mange av Ola og Kari Nettbruker kjenner ikke igjen disse klassikerne?Disse programmene gjorde nordmenn til lovbrytere (Ekstra) Lenke til kommentar
Houdini Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Synes Edonkey nettverket også fortjener å nevnes. Det var vel det første programmet som brukte eksterne lenker for å finne innhold i nettverket. Etter at du delte en fil i programmet så fikk du en lenke du kunne poste i f.eks et forum. På den måten kunne andre brukere verifisere filen og kvaliteten i forumet og du slapp å laste ned "dummy" filer. Programmet tillot også at flere brukere delte samme fil. Må innrømme jeg var storforbruker av Edonkey før ShareReactor forumet ble lagt ned. Etter det gikk jeg til Shareconnector som også delte Edonkey lenker før jeg gikk over til da noe ukjente Pirate bay. Lenke til kommentar
Populært innlegg *F* Skrevet 5. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2014 Jeg har ikke ekstra, men husker varmt tilbake til denne klassikeren 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nedward Skrevet 5. mai 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2014 Napster minner meg om den tiden vi sto opp midt på natta og kvelte modemene med en pute slik at vi kunne få noe ny musikk uten at foreldrene våre skjønte hvorfor telefonregninga ble så stor. Det skulle enda bli noen år før vi lærte oss at det var mulig å slå av lyden til modem i enhetsbehandlingen. 10 Lenke til kommentar
oyso Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 hade det mye moro med dc++ (norgeshub30gb) som jeg drev med en SHDSL line med 2,3mb begge veier det var tider gitt hehe <3 2 Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Napster minner meg om den tiden vi sto opp midt på natta og kvelte modemene med en pute slik at vi kunne få noe ny musikk uten at foreldrene våre skjønte hvorfor telefonregninga ble så stor. Det skulle enda bli noen år før vi lærte oss at det var mulig å slå av lyden til modem i enhetsbehandlingen. Haha! Jeg gjorde akkurat det samme, dog for å spille Planetarion. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Husker tiden med 28.8k, og 128 kbps MP3 på Napster og Bearshare. Nei, alt var ikke bedre før 1 Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Var det feil av meg å mislike hele Metallica fordi Lars Ulrich sto i bresjen for å få fjernet Napster? Jeg har fortsatt store problemer med å komme over dette.. 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Jeg har ikke ekstra, men husker varmt tilbake til denne klassikeren Fantastisk! Hadde helt glemt denne. Ble hyppig brukt. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Var det feil av meg å mislike hele Metallica fordi Lars Ulrich sto i bresjen for å få fjernet Napster? Jeg har fortsatt store problemer med å komme over dette.. Hadde gått fint hvis de ikke hadde prakket på oss LP'er som et "alternativ". Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg har ikke ekstra, men husker varmt tilbake til denne klassikeren WinMx og "Det Norske Rommet" som hadde sine faste brukere. Husker med gru tilbake til 99' og 33.6 modemet, selv om online spilling gikk forholdsvis greit, så tok alt annet grusomt lang tid. Sikkert til stor begeistring for Telenor den gang, da telefonregningene fikk ben å gå på. Da spesielt med dobble isdn linjer. Lenke til kommentar
Surfern Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 "Hvem drar ikke kjensel på romvesnet med hodetelefonene, som var utgjorde den karakteristiske Napster-logoen?" Nå er det strengt tatt en katt, ikke noe romvesen, men-men... :-) 1 Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 En tid brukte jeg også IRC til å dele filer. Scriptet komandoer som automatisk sendte filer til brukere som ba om det. 3 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg har aldri likt å dele filer med andre, så jeg har holdt meg til Usenet de siste 12-14 årene. Det mange glemmer er at på Usenet deles så og si alt, uten noen krav til at du selv deler noe, kan du laste ned i max hastighet av internett linjen din. Har sluppet mye styr på den måten. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Selv var jeg en tilhenger av Audiogalaxy (https://en.wikipedia.org/wiki/Audiogalaxy) og DC++, gode tider! Lenke til kommentar
aassved87 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 xdcc / irc.. der var det som regel fullspeed. Spesielt når den lokale ungdomsklubben hadde "lan-party" me 2x ISDN Lenke til kommentar
MagnusHansen Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg har ikke ekstra, men husker varmt tilbake til denne klassikeren WinMx og "Det Norske Rommet" som hadde sine faste brukere. Husker med gru tilbake til 99' og 33.6 modemet, selv om online spilling gikk forholdsvis greit, så tok alt annet grusomt lang tid. Sikkert til stor begeistring for Telenor den gang, da telefonregningene fikk ben å gå på. Da spesielt med dobble isdn linjer. WinMX og Det Norske Rommet består enda, serveren til DNR sto faktisk i kjelleren min en liten stund 3 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Napster minner meg om den tiden vi sto opp midt på natta og kvelte modemene med en pute slik at vi kunne få noe ny musikk uten at foreldrene våre skjønte hvorfor telefonregninga ble så stor. Det skulle enda bli noen år før vi lærte oss at det var mulig å slå av lyden til modem i enhetsbehandlingen. Slå av lyden?? Det viste jeg ikke var mulig Det var vanvittig mye rart du kunne få tak via disse programmene. Med napster fant du absolutt all musikk. Og med winmx og kazaa lasta jeg jackie chan filmer og brukte mange dager på å bli ferdig. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 En tid brukte jeg også IRC til å dele filer. Scriptet komandoer som automatisk sendte filer til brukere som ba om det. IRC lever fortsatt og brukes ennå blant annet til fildeling. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå