ChriZno Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Jeg kjøpte et Gainward GeForce3 Ti-460/TV 3.8ns 64MB DDR fra komplett.no for en stund siden. Det var ifølge flere tester det beste valget ang. skjermkort i GF3 Ti-200 klassen (tydeligvis kun slått av Asus p.g.a bedre originalkjøling), og best pris i forhold til ytelse... Jeg har Windows 2000, og satte inn kortet og ante fred og ingen fare... Installerte nVidia sine siste drivere; 23.11 og kjørte igang... men etter cirka to dager bød det på mange problemer! Vel, egentlig bare ett problem, men et ganske STORT et som førte til at jeg installerte windows på ny flere ganger... problemet var dette: Gainward-kortet i kombinasjon med nvidia sine 23.11 (og 21.81 og de fleste andre drivere) og windows2000 virket ikke! Windows låste seg etter 2 minutter+ etter jeg hadde logget på!! Dette er ganske seriøst, og et driver-relatert problem er nesten utenkelig i en sånn situasjon... jeg prøvde alt: installere windows på ny, sjekke ram og skjermkort innstillinger, avinstallere programmer m.m... og til slutt endte det med at windows ikke ville boote engang... så jeg måtte dessverre synke så lavt og installere windows xp pro (*grøss* *urk*)... mitt siste håp i denne situasjonen; jeg tenkte, hva har jeg å tape? så jeg deppet meg gjennom installasjonen helt uten håp, tenkte: funker det ikke i win2000, funker det sikkert ikke i windows mikke mus (populært kalt windows xp), men JO!!!!! Der virket det, med ALLE mulige drivere, beta, sertifiserte... et MIRAKEL!!! Så problemet ligger altså hos gainward som ikke er særlig kompatibelt med windows2000 (kanskje også windows2000 eller driverfeil...)... Dette er en ADVARSEL til dere som har kjøpt dette kortet: DU KAN FÅ STORE PROBLEMER I WINDOWS2000!! PS! Er det andre som også har/hadde dette problemet? gi tilbakemelding! -Christian (--=[ChriZno]=--) [ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-02-18 00:52 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå