Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mulig barnevernssak (Barne- og ung. arb)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg jobber som barne- og ungdomsarbeider i en barnehage. I en samtale med et barn jeg er ganske tett på kom det frem at far hjemme var streng. Samtalen forsatte og til slutt kom det frem at far slår.

Jeg måtte vurdere selve situasjonen og følte at jeg selvfølgelig måtte ta dette videre. Har snakket med leder og forklart situasjonen, dette blir nok meldt til barnevernet.

Er veldig frustrert nå. Da leder forklarte at navn (på meg) må oppgis, man kan liksom ikke være anonym. Jeg har et utrolig godt forhold til foreldrene og føler dette kan bli vanskelig.

Hvorvidt barnet snakker sant eller ikke gidder jeg ikke henge meg opp i. Jeg er mer bekymret for å face foreldre etter at mitt navn blir nevnt.

Føler meg også en del egoistisk av å sutre over at navnet mitt være med i saken.

Noen som har noen kloke råd eller har vært utsatt for lignende situasjoner?

Jeg vil selvfølgelig at dette etterforskes mer, men har en storm av tanker når det gjelder det veldig gode forholdet til foreldrene.

Setter selvfølgelig barnet fremover ALT annet men dette er utrolig tøft.

stolthet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Fokuser kun på barnets beste, i alt du har tenkt og vurdert underveis, og vær ærlig med alle involverte. Det kan hende at foreldrene blir litt lei seg, men det går over. Du har kort og godt gjort jobben din.

Fint at du tar tak i ting :)

Lenke til kommentar

Det er vel rimelig at foreldrene bytter barnehage, når (eller hvis) de kommer seg gjennom dette.

Husk de blir kastet inn i en situasjon der bv har rett til å ta barnet eller barna med akuttvedtak.