NoPain74 Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hei, Hva har jeg lyst til Jeg har lyst til å sette opp en server med noen virtuelle maskiner som jeg kan få tilgang til fra de andre maskinene hjemme og over internett. Hvis det er mulig å koble sammen flere dårlige maskiner til en litt bedre, så er det en bonus. Hvilke virtuelle maskiner trenger jeg? Jeg har en Get box i dag som deler ut internett til alle de bærbare + telefoner og nettbrett via trådløs, og til server, ps3, nas osv med kabel i dag. Hvis det er noen som vet hvordan man best setter opp nettverket hjemme så hadde det vært fint med noen forslag. Tenker på om jeg heller burde kjøre internett rett inn i serveren og bruke denne som dhcp server, brannmur osv. Jeg har også en Synology 712+ som også kan fungere som dette hvis det er bedre. Hvis det er mulig å drive med videoredigering og sånn, kunne jeg tenkt meg å lage en som kunne drive med dette. Ny prosessor Jeg har en 2600K i dag. Vet ikke om det er kun denne som er problemet, men det går veldig tregt i de virtuelle maskinene. Denne kan jo ikke bruke VT-x så det er vel kanskje grunnen? Jeg tenkte at jeg da skulle kjøpe en ny prossesor. Er det Xeon eller i7 som er best til kvm? Kvm Jeg tenkte å installere kvm. Vet ikke om dette er best eller enklest, men jeg liker linux og tenkte at dette hørtes bra ut. Kan bruke noe annet hvis det er noe som fungerer bedre. Til nå har jeg installert Kvm på serveren og installert Ubuntu i denne. Det jeg sliter med er hvordan jeg får logget på denne fra de andre maskinene. Deler man ut kvm, slik at man installerer libvirt eller hva det heter på de andre maskinene og kobler det mot kvm på serveren, eller installerer man f.eks x2go eller noe sånt i den virtuelle maskinen som man kobler seg mot? Maas Denne er jeg veldig usikker på. Kan noen forklare litt mer hva jeg kan bruke dette til? Først så trodde jeg at jeg kunne installere maas først på serveren min, og så på 2 forskjellige maskiner til som jeg har og legge disse til som noder til maas på serveren. Så tenkte jeg at jeg kunne installere f.eks kvm eller noe annet i maas på serveren og få brukt cpu på alle 3 maskinene til å drive den kvm'en, men nå er jeg litt usikker igjen. Alle guider jeg finner installerer maas på serveren, og så flere virtuelle maskiner på serveren som de legger til som noder. Richard Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Ny prosessor 1. Jeg har en 2600K i dag. Vet ikke om det er kun denne som er problemet, men det går veldig tregt i de virtuelle maskinene. 2 .Denne kan jo ikke bruke VT-x så det er vel kanskje grunnen? 3. Er det Xeon eller i7 som er best til kvm? Richard 1. Eg er ikkje så kjent med KVM men eg vil tru at det er enten overbelasting av minne eller cpu eller disk som er problemet. 2. Nei. 2600k støttar VT-x. Link 3. Til ei maskin som står på 24/7 er xeon best. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Eneste forskjell på xeon er vel mer en en QPI-link så man kan bruke de på HK med flere cpuer. Så er de plukket ut av produksjonen som de beste brikkene som er mest stabile på lav volt. Med andre ord serverhardware. Valgte det selv i mine servere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå