Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Mange i NRk er redd for jobben sin. De er redd for å miste popularitet. En evig kamp. Desverre. Men dette er en annen diskusjon enn lisensen. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Nå er vel ikke NRK akkurat et dårlig navn å ha på CVen sin. Å plutselig stå uten jobb pga nedskjæringer er selvsagt kjedelig, men å ha NRK som tidligere arbeidsgiver hjelper. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Når man er inne på dett , så må også NRK kunne tilpasse seg markedet og ikke bare ture frem slik de gjør alt for ofte NRK kan jo ikke skaffe arbeid til alle . Mage ganger virker det nettop som det er det de gjør og så forlanges det at alle andre skal bidra med løingene 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Vi burde være stolte over å ha kanaler som er uavhengige av sponsorer! Og til dere som ikke ønsker å betale lisensen, selg TV'n. TV2 får du inn via sumo uansett NRK har like mye reklame som andre kanaler"Denne sendingen er sponset av....." Da er det virkelig noe galt med din oppfattning av tid hvis du mener NRK har like mye reklame som f.eks. TV2. NRK viser maks 10 sekunder statisk reklame når du kutter til studio etter sportsendingen er over eller bytter til noe annet. TV2 viser 8 minutter reklame og egenreklame hvert 20 minutt igjennom hele Tour de France. Under fotballkamper så viser de ca 14 minutter reklame og egenreklame i pausen i kampen. Vi så jo også hvor interissert TV2 var i å vise Paraolympics, den måtte NRK sende. Det går ikke på lengde Jeg bryr meg katta om en solo reklame er 5 sekunder eller 5 minutter... Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Vi burde være stolte over å ha kanaler som er uavhengige av sponsorer! Og til dere som ikke ønsker å betale lisensen, selg TV'n. TV2 får du inn via sumo uansett NRK har like mye reklame som andre kanaler"Denne sendingen er sponset av....." Da er det virkelig noe galt med din oppfattning av tid hvis du mener NRK har like mye reklame som f.eks. TV2. NRK viser maks 10 sekunder statisk reklame når du kutter til studio etter sportsendingen er over eller bytter til noe annet. TV2 viser 8 minutter reklame og egenreklame hvert 20 minutt igjennom hele Tour de France. Under fotballkamper så viser de ca 14 minutter reklame og egenreklame i pausen i kampen. Vi så jo også hvor interissert TV2 var i å vise Paraolympics, den måtte NRK sende. Det går ikke på lengde Jeg bryr meg katta om en solo reklame er 5 sekunder eller 5 minutter... Du skriver "like mye". Hvis du ikke måler dette i tid, hva måler du det i? Mengde? Uansett er det forskjell på sponsing og reklame. Dette er regulert ved lov: http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-12-04-127/KAPITTEL_3#KAPITTEL_3 At vanlige forbrukere ikke helt ser den store forskjellen er likevel forståelig. Og jeg bryr meg veldig om hvor lang en reklame er. Det er tid jeg vil bruke på noe mer fornuftig enn å bli solgt et produkt. En av grunnen til at jeg ikke klarer se på annet enn opptak fra reklamefinansierte kanaler er at jeg rett og slett nesten glemmer hva jeg ser på innen reklamen er ferdig. Med opptak kan jeg spole forbi de 8 minuttene med dødtid. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 De kan argumentere på forskjellige måter men å opplyse hvem de er sponset av er også reklame. Firmaene som sponser vil jo fortelle oss at de er stor og solide firmaer , da her råd til støtte forskjellige type arrangementer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg