Gå til innhold

Student-pc med sjanse for gaming rundt 5000

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig lei av min store, treige og ubrukelige skole-pc som crasher tritt og stadig.

Det blir studier til høsten, og jeg tenker det er på tide med noe nytt I pc-fronten.

Jeg er på utkikk etter noe relativt lett (ikke en 17 tommer som veier syv kilo og er umulig å ta med på forelesning) og kanskje noe I 13, 14 tommers rangen. 15 må være maks.

Den vil brukes mest til skolearbeid og surfing, men jeg vil gjerne ha muligheten til å kjøre spill helt greit. Jeg er langt fra hardcore, og trenger ikke det beste av det beste for gaming, noe også budsjettet gjenspeiler.

Så hvis det er noen der ute som har noen forslag til greie pc-er med gode erfaringer og muligheter for litt gaming samtidig som den er lett og relativt portabel ville jeg vært veldig takknemlig!

På forhånd takk!!! :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Viktig. Det blir denne som er med på alle forelesninger og denne som brukes. Derfor jeg gjerne vil ha enten 13" eller en 15" som er tynn og lett.

Da må du legge mye mer penger på bordet enn 6000 kr.

Edit: i hvert fall om du skal ha en ny laptop.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Mye svakere så klart, GTX860M er ca dobbelt så kraftig som GT840M. Men Asus UX32LN er også MYE tynnere/lettere og bråker langt mindre under belastning. Du får velge selv hva som er viktigst for deg.

Lenke til kommentar

Ikke så veldig lenge siden jeg selv gjennomførte 3-årig bachelor i ingeniørfag med ASUS G53SW som eneste PC, så jeg har jo litt erfaring på området.

Det aller, aller viktigste er en god laptop-sekk med brede. polstrede remmer og god polstring i ryggen. Billigste sekken til Targus bør du uansett styre unna, da du uansett skal ha med deg kjempetunge bøker. Selv om du har skap på skolen, må du likevel bære dem rundt og til og fra skolen. Om laptopen veier 2 kg eller 3 kg betyr egentlig ikke så mye når du har 10 kg skolebøker på de verste dagene.

Det nest viktigste er nok god batteritid. Selv var jeg jo alltid avhengig av lader, noe som gir ekstra vekt, samt at man alltid er avhengig av ledig stikkontakt for å få gjort noe. Dette gikk stort sett greit på en høyskole, skal du på universitet tror jeg du kan glemme det.

På tredje plass ville jeg nok satt skjerm, tastatur og pekeplate (mus). "Pekeplate er noe dritt, så jeg bruker mus uansett" kan du nok tenke, men i praksis er det ikke alltid plass til PC, bøker samt mus, så det å ha en god pekeplate bør du ikke ta for lett på.

Uansett er jo skjerm og tastatur viktig mtp. hvor mye du skal skrive. 15-tommer skjerm gir deg også større tastatur. 13-tommer i 1920x1080 - det går kanskje hvis du har perfekt syn. Øker du tekststørrelsen får du likevel ikke plass til mer tekst på skjermen enn i 1440x900.

Endret av iCrap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...