Gå til innhold

GUIDE: Hvordan få Hollywood FX til å funke i Premiere Pro

Anbefalte innlegg

Hollywood FX funker ikke med Premiere Pro. Men det er en vei utenom.

-Kopier filen HfxEdt5.vfx fra "host plugins" folderen i HFX, til plugins folderen til Premiere Pro.

-Gjør om filen HfxEdt5.vfx til HfxEdt5.prm

Til min store overaskelse dukket HollywoodFX opp i Premiere Pro. Har testet 10-12 overganger, og det virker helt strålende! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh. Er det noe jeg har gått glipp av? Hvilke filmer er det som ikke inneholder effekter?

Ingen filmer er fri for effekter, men i enkelte tilfeller er effektbruken overdreven, og til tider et kamuflasjeverktøy for en dårlig video/film. I utgangspunketet mener jeg at effekter bør brukes målrettet og bevisst.

Lenke til kommentar

Effekter er så meget. Alle store filmeer er jo spekket med effekter. Star Wors, Ringenes herre og alle andre filmer jeg har sett. Er det ikke derfor vi ser filmene for effektenes skyld? Blade 2 har en del slossing og det er bare dataanimert hele greia, men er ganske bra utført.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Grunnen til at HFX ikke funker i Premiere Pro, er vist en krangel mellom Pinnacle og Adobe...

Noen som har et Pinnacle ProOne RTDV der ute, som ikke får det til å funke??? Det skal vist ha med denne pakken krangelen stammer fra. Kjøpte kortet rett før krangelen...10000 kroner rett i dass!!! Pinnacle sluttet å utvikkle driverne. Nyeste driver er 1 1/2 år gammle...Måtte Pinnacle brenne i H.. :devil:

Lenke til kommentar

Pinnacle hollywood fx. Er masse overganger og effecter. Den gamle versjonen 4.5 funket til premiere, men den nye vet jeg ikke om alt fungerer i premiere. Har bare sett det vært brukt og det så bra ut. Så trenger man mye slike ting så se om man får tak i en demo først. Slik at du kan se om den funker med fremgangsmåten over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...