KinderLinda Returns Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hei! Jeg er Russ i år, og har store problemer med å komme meg opp om morningen etter en kveld ute. Jeg tar og utdanningen min veldig seriøst. Noen som har vert russ som kanskje har tips til hvordan å drikke i ukedager uten at det går så alt for mye utover skole? Jeg har ikke lyst å bare drikke i helgene den ene sjangsen jeg har til å være russ. Jeg vet at det hjelper å ikke drikke så veeeldig mye, og være i seng rundt midnatt, men kanskje noen har en oppskrift på null fyllesyke? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 (endret) Drikk mye vann/melk før du legger deg, samt ta en paracet + mer vann når du står opp. edit: Hold deg unna vin med mye garvesyre. Endret 5. mai 2014 av oddeh Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hold deg unna brun sprit (Cognac, whiskey, brun rom etc.),ikke bland alt for sterke drinker og ikke drikk mye på en gang,drikk heller jevnt fordelt utover dagen,helst ikke mer enn 1 - 1,5 enhet / time,da reduserer du fyllesyken.Pass også på å spise litt mat med jevne mellomrom,drikk også ett glass med vann etter 1-2 drikker.Ps. 1 enhet tilsvarer 0,33 pils 4,5%, 15 cl vin 12%, 7,5 cl 20% eller 4 cl sprit 40% Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Som andre har sagt drikk mye vann før du legger deg. Tving deg opp og i dusjen. Jeg hadde litt for mye fravær før russetiden så bestemte meg for å prøve å komme meg på skolen alle dager i russetiden å det klarte jeg. Skal sies at jeg sovnet i noen av timene da... Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Drikk mye vann mens og etter festen. Er urinen din gul må du drikke mer vann! Spis regelmessig, og næringsrik mat. Fett er bra. Hold deg unna smertestillende for å døyve hodepinen dagen etter. Det er hardt for leveren. Pro tip: Dersom du drikker KUN Tequila vil du nesten ikke merke noe til fyllesyke. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Ikke drikk så mye og gå tidligere hjem? Er ikke akkurat hjernekirurgi dette Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hvis du leser innlegget til TS så ser du at hun er fult klar over dette, men ønsker tips hvis hun faktisk skal være sent ute å drikke mye. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Gå hjem er ett hett tips Når jeg enda var ung og drev med slikt så funka det fjell å gå hjem fra byen, fremfor å ta buss/taxi. Tok halvannen time, men det resulterte i null hodepine og fin form dagen etterpå. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Powerade e.l. tar brodden av bakrusen. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Man kan finne på mange triks, men til syvende og sist er det som regel kun to ting som avgjør formen din dagen etter: Hva promillen din var da du la deg, og om den var på vei opp eller ned. Det er en direkte sammenheng mellom promille og søvnkvalitet (altså den forringes jo høyere promille du har). Hvis du vet sånn noenlunde når det er senga, slutt å drikk minimum 1 time før så vil du føle deg mye mer opplagt dagen etter. Spis rikelig før du begynner å drikke og pass på å få deg en burger eller no i løpet av kvelden. Ha også rikelig med brus tilgjengelig dagen etter for å få opp blodsukkeret og hydrert kroppen så slipper du hodepine utover dagen. Skal du drikke flere dager i strekk vil jeg også anbefale å kjøpe en pakke ranitidine, zantac eller pepcid på apoteket så slipper du halsbrann samt at det nøytraliserer magen så du føler deg mindre kvalm dagen etter. Jeg har prøvd mange "vidundermidler" mot fyllesyke opp gjennom årene, men ingenting har vært så effektivt som dette. Ta en pille en eller annen gang i løpet av kvelden så varer den helt til dagen etter. Noen mener også at zyrtec hjelper, men det virker veldig individuelt hvor bra det hjelper (og mye av det er nok placebo-effekten). En siste ting: I militæret lærte vi at "en god soldat sover når han kan". Dette gjaldt for min del i aller høyeste grad under russetiden også. Må du ikke være våken? Sov. Får ikke sove? Vel, å hvile med øynene lukket hjelper det og. 2 Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Så mange flotte svar! takk for hjelpen, skål! 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Trikset mitt er 4-5 timer søvn max (sover jeg mer så blir jeg dårlig), og hiver i meg en nutrilett-shake og kaffe med en gang jeg våkner. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Nei du tar tydeligvis ikke utdanningen din seriøst, but I don't blame you. Mann deg opp og våkne, er ikke noe verre enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå