Gå til innhold

De første Z97-hovedkortene er her

Anbefalte innlegg

Men ... Breakdown to the fix da. Er dette noe særlig spennende?

Jeg ser for meg at man ikke trenger å løpe til butikken før det kommer ny serie prosessor hvor de sveiser varmeskjoldet (som de gjorde frem til Sandy) og man har støtte for DDR4.

Tja, z97/h97 har jo en viss interesse av at man kan kjøpe hovedkort nå og så oppgradere til broadwell senere uten å skifte hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er interessant, fordi det i fremtiden en gang vil være fremoverkompatibelt? :green:

Hørtes rimelig trist ut spør du meg. Da kan man jo like gjerne vente til nettopp broadwell kommer ut uansett? :ph34r:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du snipet med der. Når Broadwell først kommer vil nok hovedkortene være billigere og i flere varianeter også. For ikke å snakke om at barnesykdommer er luket unna/BIOS oppdatert.

Men ... Sitter man på en Haswell prosessor i dag og har hærpa hovedkortet sitt kan man jo kjøpe Z97 ..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Så det er interessant, fordi det i fremtiden en gang vil være fremoverkompatibelt? :green:

Hørtes rimelig trist ut spør du meg. Da kan man jo like gjerne vente til nettopp broadwell kommer ut uansett? :ph34r:

Om du skal ha en ny PC nå er det urimelig lenge å vente til Broadwell kommer ut. Derimot så kan det være veldig interessant å vente et par uker på z97 istede for å kjøpe z87 nå pga støtten for broadwell.

Støtte for fremtidige cpu'er er definitivt noe folk bryr seg om.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Men er det noen av disse som støtter vt-d?

Trodde det var cpuen som bestemte det? Mulig jeg ikkje har fulgt med i timen siden vt-d er noe som er uinteresant for meg :p
Dette var også interessant for meg også. Men ja, hovedkort trenger også støtte dette. F.eks. I7-4770 støtter ikke dette, men I7-4771 støtter dette. Asus pleier å vise støtte med en 'V' på slutten av benevnelsen på kortet.

Hverken i7-4770 eller i7-4771 er hovedkort men CPU'er og begge støtter intel VT-D.

Teksten kom litt feil ut, men I7-4770 støtter ikke VT-D(v-pro).

Lenke til kommentar

Men er det noen av disse som støtter vt-d?

Trodde det var cpuen som bestemte det? Mulig jeg ikkje har fulgt med i timen siden vt-d er noe som er uinteresant for meg :p
Dette var også interessant for meg også. Men ja, hovedkort trenger også støtte dette. F.eks. I7-4770 støtter ikke dette, men I7-4771 støtter dette. Asus pleier å vise støtte med en 'V' på slutten av benevnelsen på kortet.

Hverken i7-4770 eller i7-4771 er hovedkort men CPU'er og begge støtter intel VT-D.

Teksten kom litt feil ut, men I7-4770 støtter ikke VT-D(v-pro).

Intel VT-D og vPro er to vidt forskjellige produkter hvor begge er støttet på begge CPU'ene.

Lenke til kommentar

ARK | Your Source for Intel® Product Information

ark.intel.com

Les og lær.

Problemet med det er at man ikke kan lære alt man trenger, støtter feks alle hovedkort med riktig chipset/CPU-kombo vPRO med KVM? Det virker ikke sånn på min research, men det er vanskelig å få ett skikkelig svar, virker som det i tillegg må implementeres av den enkelte HK-leverandør.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...