Gå til innhold

Hvordan få Edition til å "rendre" raskere.

Anbefalte innlegg

Bruker for tiden Pinnacle Edition 5 på følgende maskin.

AMD XP2100+ (HK: Asus A7N8X rev1.xx)

2x256MB PC2700 Ram.

2x80GB Western Digital 2Mb cache.

Abit Siluro T400 GFX-kort.(Tror dette er Gforce2 eller no sånt)

Problemet er at mange ganger under redigeringen blir det full stopp når Edition vil ha litt tid for å rendre før jeg får sett resultatet.

Med litt store klipp inklusive mixing++ vil pc'en gjerne ha noen minutter i fred og ro...

Hvilken Hardware bør jeg oppgradere for å "justere" dette problemet litt?

Er det mitt gamle skjermkort som er flaskehalsen?

Turte ikke kjøpe PRO pakken med det spesial kortet da jeg kun har 1 PC og denne skal benyttes til "alt"(spill+++) , dyrt var det attpåtil , og jeg var usikker på specs.'en på det.

Kan det å oppgradere til et nytt skjermkort som f.eks

ATI radeon 9600XT gjøre noe? link her: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...66&l=2&lantall=

(Dette kortet passer meg sinnsykt bra med tanke på spill og pris! :oops: )

Eller trenger jeg raskere CPU/minne ???

Vennligst ikke si "litt av alt" for det liker ikke lommeboka! :lol:

Takker for all hjelp jeg kan få!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever det samme med følgende hardware:

ABIT IC7-MAX3

P4 2.8 800

2 x 512 GEIL Golden Dragon PC 3200

Sapphire Radeon 9800 256MB

4 x 120GB Seagate Barracuda S-ATA disker

Kun OS Win XP Pro og Norton Antivirus 2003 installert.

Jeg har på følelesen av jeg har gjort en feil i oppsettet med Edition.

Kjenner jeg Adonis rett, så kommer det nok en forklaring på dette i løpet av dagen.

Vi får vente å se med spenning. :wink:

Lenke til kommentar

Hehe... ja, du kjenner Adonis rett, kommer med en løsning i løpet av dagen. :woot:

Vel, for det første; effekter i Edition er ofte merket enten CPU eller GPU. Dette for å forklare om det hentes fra prosessor (CPU) eller skjermkortet (GPU). Så vidt jeg husker er alle Hollywood FX (disse glossy 3D effektene :-)) GPU effekter, og krever således litt av skjermkortet. Jeg opplevde også i starten trøbbel med alle GPU-effekter, men dette løste seg da jeg oppdaterte til nye drivere for skjermkortet mitt (Geforce 2 Ti eller noe slikt).

Ellers trenger jeg litt mer info. Over hvert eneste klipp kan en i Edition lese ut litt informasjon i form av fargekoder.

Grå (ufarget) linje = ingen effekter, avspilling/utspilling OK.

Gul linje = sanntidseffekt (klar for direkte avspilling, men må rendres før utspilling)

Lys rød linje = effekt som må rendres før avspilling/utspilling. Linje blir grønn etter rendering.

Illrød linje = finner ikke mediefiler

Grønn linje = effekt på klipp, er rendret, avspilling/utspilling OK.

Hvilke farger er det øverst i tidslinjen over effektene dere har trøbbel med? Har dere markert valget for 'prossering av sanntidseffekter'? Oppgradert drivere til skjermkort? Dreier det seg om CPU eller GPU effekter?

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Ok , har dårlig tid nå , men skal prøve å forklare raskt.

Jeg har 3min med film som jeg kjører i fortfilm(500%)

Dette er ca 35sek hvis jeg husker rett.

Dette måtte selvsagt rendres , husker ikke hvor lang tid det tok.

Så bruker jeg "Standard Color Editor" og foretar en drastisk økning i contrast(fra 100 til 130)

Linjen over klippet blir lilla , og renderingen starter nederst.

Edition klarer ikke å bestemme seg på hvor mye tid den vil bruke , blinker 52min til å starte med og forskjellige andre høye verdier.

Resultatet er nærmere 10-15min...

Lenke til kommentar

Hva har jeg gjort feil her? Der hvor alle cross dissolvene er blir det bare støy, slik som bildet under viser.

Jeg har flyttet over et prosjekt fra en maskin til en annen. Rendringen på den opprinnelige maskinen var slettet før prosjektfilen, reels mm. ble flyttet over til den nye maskinen.

Det ligger en fingerfeil i lufta, men hvor? Hvordan rendrer man hele prosjektet på nytt?

render2.jpg

Lenke til kommentar
Hva har jeg gjort feil her? Der hvor alle cross dissolvene er blir det bare støy, slik som bildet under viser.

Kan dette ha noe med hvordan effekter i 'Single track editing' henter opp media fra de ulike klippene? Syns disse stripene minner om et 'tomt' analogt signal. Om du trimmer utgående eller innkommende klipp, er det noen av disse som kan ligne dette resultatet?

Husk at en effekt som Cross-dissolve vil hente media FORBI de inn/ut-punktene du egentlig har satt for klippet.

Jeg har forsøkt å forklare litt rundt Single Track Editing og effekter her, kan dette løse noe av det?

Om ikke er jeg helt på bærtur, men det er jo sesong for det? :shrug:

"If you can't solve it, dissolve it!" :woot:

(vet ikke hvordan denne fungerer når det er selve dissolven som er trøbbelet, men setning duger i mye annet innenfor videoredigering)

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...