Gå til innhold

LCD trippen "alle" er på om dagen

Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sitter du i verdenseliten å spiller cs eller unreal er det klart at under selve finalen er nok crt et bedre valg. Men der sitter ingen av de som er i forumet. De fleste gamere her er av meget god kvalitet sikkert, men jeg tror nok lcd holder for disse i massevis.

Men nå er det jo faktisk noen her på forumet som har både LCD og CRT, som av egen erfaring mener at CRT faktisk er bedre til spilling. Da er det litt missvisende å avvise dem å si at LCD "holder i massevis". De baserer jo sin mening på egne erfaringer.

Lenke til kommentar
For dere som mener grafikere bør bruke crt

Les denne

Det står jo ikke noenting her som går imot det folk sier, nemmelig at fargegjenngivelsen er bedre (og jevnere) på en bra crt. Min neste skjerm blir antakeligvis LCD, men synes det er en litt nedlatende holdning mot folk som drister seg til å si at CRT er bedre til deres bruk her på forumet, LCD er milevis bedre enn det var for noen år siden, men crt har fortsatt noen åpenbare fordeler, for noen er disse fordelene så viktige at de kjøper CRT.

AtW

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye folk prøver å lovprise LCD, så kommer en ikke utenom at du har en oppløsning å forholde deg til. Du kommer ikke over den, uten å måtte gå opp mange ", og måtte gå opp MASSE i pris. Dette er det som plager meg mest. Hadde en 19" LCD kunnet kjørt 1600x1200 (om ikke mer), og i tillegg kjørt lavere oppløsninger uten at det blir grøtete, så hadde jeg kjøpt LCD dønn. Nå kommer jeg sikkert til å kjøpe LCD engang på nyåret uansett, men, jeg er langt fra fornøyd med dagens LCD skjermer. Spill er en ting, men fargegjengivelse, det koster. Problemet med LCD er jo hele oppløsningsopplegget. Dette vil man aldri komme utenom. Da blir det isåfall bli en ny standard. Og det ser ikke ut til å bli med det første. Så det er teit å si at LCD er bedre enn CRT. Det er jo ikke det. Bedre på mange områder, ja. Men ikke på alle. ALT er avhengig av dine behov.

Nesten så jeg har lyst til å kjøpe en bærbar Dell, for der får du hele 1920x1200 på en 15.4" WUXGA skjerm som er bygd inn i deres nye bærbare Dell Inspiron 8600. Om folk bare kunne begynne å kreve høyere oppløsning. Grunnen til at det ikke lages 17" og 19" med høyere oppløsning enn 1280x1024, er fordi det er ingen etterspørsel etter høyere oppløsning. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
`

Huff de penga flyr fort ut av lommeboka mi...!  :D

Kan du bare ikke retunere Formac Gallery? og bytte den til en annen skjem? eller???

Du kan jo prøve å få kontakt med supporten der. Antagligvis verdens dårligste support.....

Dessuten når du har den skjermen betaler du for design ikke ytelse..

Lenke til kommentar

Jeg for min del har nettopp skifta høyre bak-skjerm på zetor'n, og jeg vil

påstå at jeg ser bra forskjell på fargegjengivelsen i forhold til den skjermen jeg har på venstre side.

Nå er jeg ikke helt sikker på hva slags forskjell det kunne ha blitt med en crt eller lcd skjerm, men uansett så vil jeg si at om man skal bytte skjerm, så pass nå iallefall på at det blir samme farge.

Lenke til kommentar

Bonde-Ola: Spennende innlegg.....

Etter å ha kastet ut min 19" CRT til fordel for en Compaq 1720, ble livet som gamer langt enklere. Det er en fryd å dra på LAN, blir ikke sliten av 8+ timer foran skjermen, og jeg må innrømme at jeg ikke plages av dårligere ytelse.

Lenke til kommentar
`

Huff de penga flyr fort ut av lommeboka mi...!  :D

Kan du bare ikke retunere Formac Gallery? og bytte den til en annen skjem? eller???

Hatt min LCD en stund og kan eller vil ikke sende den tilbake! Skal kjøre Formac'n og Eizo T966 i dual oppsett. Beste fra begge verdener 8)

Lenke til kommentar

Hei.. bestille en Formac 20" LCD i går og jeg spiller 90% av tiden på PCen.. en som jobber i buttiken, www.absoluttdata.no har en og han sier at den er helt konge til FPS spill så lenge du holder deg til native oppløsning.

Betroz.. når du brukte 1600*1200 i 3d spill, var det noen ghosting?

Simon

Lenke til kommentar

Sony CRT'n min viser ikke fargen svart som svart mer, men grønn-svart. For dårlig kontrast tenker jeg. Så den skal jeg selge.

Templar jeg bruker 1600x1200 i spill ja forde da blir grafikken riktig på min LCD. Skjermen ghoster ja. Ikke mye, men du legger merke til det. Setter jeg til 16bits i spilla, så ghoster den mindre. Leste noe om det ett eller annet sted også...hhmm.

Har du enda sjangsen, avbestill din Formac nå siden du spiller så mye. Kjøp en Eizo T966 til 9800,- kr hos Komplett. Den har jeg bestilt og skal brukes til spilling. Formac LCD'n er en konge Windows skjerm.

Lenke til kommentar

Tror jeg avbestiller hele greien..

Hvor gammel Sonyen din.. Min var i service og er HELT perfekt.. jeg har bare LCD feberen det er eneste grunnen, men jeg bruker stasjonbare PCen til 95% av tide til spill så hvis LCDen er ikke 103% rekomendert til spill da tror jeg venter litt.

Angåene farger da hadde jeg lignene problem som du, svart var begynt at bli grønt, jeg bare sluttede at la windows slå skjermen av etter 45 min.. er nu 3 timer siden skjermen tar SÅ lang tid at bli varm til optimal fokus og skarphet. Så bare brukte jeg "Image restoration" og bingo.. fargene som dagen jeg kjøpte den og fontene krystal klare igjen.

En som jeg vet til har en formac, jeg skal ta meg en tur over hvis jeg kan og se på den. Akkurat nu da føler jeg meg ikke trygg med den til spilling da er jeg rett og slett i klar til at bestille et 14000kr dings.

Angåene pris.. hvor fikk du din fra Betroz og hva betalte du?

Simon

Lenke til kommentar

Jepp.. det er beste prisen i Norge tror jeg og jeg vil handle i Norge på grunn av angreretten og sterk forbruker rettigheter.

Jeg har dødslyst til en sånn Formac.. Betroz er det helt klart ghosting.. hvilken spill spiller du?

Den som jeg snakkte med sa at det var ingen ghosting og han gik fra Sony E520 til Formaccen og mente at Formaccen var bedre. E520 er ikke så bra som G520 og spesielt F520 men den er "high" end uansett så at da MÅ Formaccen være rå. Denne fyren spiller masse spill t.o.m Battlefield 1942.

Simon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...