BadCat Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Du mistet troverdigheten, derfor står ikke poenget. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Nei, fordi fordelene er noe han har jobbet steinhardt for å oppnå. Jeg beundrer alle som har jobbet målrettet og slitt hardt å lenge for å oppnå noe, og da er det ikke annet enn rett og rimelig at de høster fordeler for det. Dette er trossalt noe de fleste kan gjøre, hvis de bare orker og vil nok. Igjen så er ikke "kjendisstatusen" noe Northug i utgangspunktet var ute etter å oppnå. Han ville bare bli verdens beste i jobben sin, men må selvfølgelig ta de fordeler og ulemper som ligger i det. Dobbeltstraff er IKKE en ulempe som i utgangspunktet ligger ved det. Dog faller alt tilbake på at Northug ikke er mer verdt enn andre i rent moralske og etiske synsvinkler. Hvorvidt han er mer verdt rent økonomisk kan diskuteres, men det er ikke en diskusjon jeg er ute etter å ta. Skjønner, så du er for likeverd, unntatt når det gjelder de som jobber hardt? Hadde han jobbet mindre, så burde han ikke høstet fordeler av kjendisstatusen da? Hvor mye trener Northug i året, og hvor mye jobber en gjennomsnittlig arbeidstaker, tror du det ikke er mange med tilsvarende antall arbeidstimer som northug har treningstimer i ett år? De fleste kan ikke leve av å gå på ski, du lever i en fantasiverden om du tror det. Ikke er det noe i nærheten av ønskelig at de fleste prøver heller. Er det ikke? Mitt inntrykk er at han stadig med vilje skaper oppmerksomhet rundt egen person, og er ikke mer oppmerksomhet, også om du gjør noe idiotisk, noe som i utgangspunktet ligger i en kjendisstatus? Er ikke det veldig naivt å mene? Det virker som du synes det er greit om slike utøvere blir behandlet bedre enn andre, men de skal for all del ikke få noen negative følger. AtW Nei, du skjønner åpenbart ikke. Du har helt tydelig liten til ingen innsikt i hva det vil si å være toppidrettsutøver. Likeverd vil, nok en gang, si at alle er like mye verdt. De som jobber hardt og mye er fortsatt like mye verdt som alle andre, men de har stått på og slitt så sinnsykt mye mer (Rent fysisk, psykisk skal jeg ikke uttale meg om) for det de jobber med, en normalpersonen i gata. Og ja, jeg mener at man ikke bør oppnå (for store) fordeler uten å ha jobbet for det, men det er min mening, og jeg har full forståelse for at ikke alle deler samme syn. Nøyaktig hvor mange treningstimer (Fysiske treningstimer) Northug har i året, vet jeg ikke, men for toppidrettsutøvere er det rundt 1500 timer, +/-. Men antall timer han bruker på jobben sin i året, er mye mer enn en gjennomsnittsperson jobber (37,5 time i uka). Det å være toppidrettsutøver er noe mann er døgnet rundt, stort sett. Utenom et par uker når man er ferdig med sesongen, før man begynner oppkjøringen til neste sesong. Med andre ord jobber en toppidrettsutøver når han hviler og spiser også (restitusjon og kosthold), noe som er en vel så viktig del som treninga. Jeg har ikke sagt at de fleste kan leve av å gå på ski, og jeg lever dermed heller ikke i noen fantasiverden. Det er de færreste, men det er en grunn til at de færreste kan det, og det er fordi en normal person ikke har genene eller den psykiske delen som kreves for å bli verdens beste i sin idrett. Og nei; at alle hadde vært toppidrettsutøvere innen ski-grenene, ville AS Norge gått rett til bunns, på samme måte som hvis vi bare hadde advokater, ingeniører og leger. Hvorvidt han med vilje skaper oppmerksomhet, eller om han er slik som person skal ikke jeg uttale meg om, da jeg ikke kjenner Northug personlig. Oppmerksomheten er selvfølgelig berettiget, men IKKE dobbeltstraffen som dette medfører, og det ekstreme medietrykket og bortimot hysteriet som følger med. Hvordan visse personer hogger hodet av Northug som person, på grunn av en idiotisk handling, forteller mer om dem enn Northug, i mine øyne. Hva det virker som jeg mener, og hva jeg faktisk mener er to vidt forskjellige ting. Hva det virker som jeg mener er det samme for min del - det må du gjerne tolke som du vil. Ta heller utgangspunkt i hva jeg faktisk skriver at jeg mener, og ikke vri det om til noe annet enn akkurat det det står. Blir behandlet bedre enn andre? Av hvem? Hvis du mener rettssystemet, så har du ikke fått med deg en døyt av hva jeg faktisk har skrevet. Jeg mener selvfølgelig at Northug skal få behandlingen som alle andre, dermed likeverd, og den samme juridiske straffen som jeg eller du ville fått. Og en formildende omstendighet, etter min mening, er den straffen han også vil få av samfunnet, ved medietrykket som blir presset mot ham, og nærmest forfølgelse av han som person. Nå tror jeg poenget, synspunktene og meningene mine har kommet rimelig klart frem, og jeg ser intet poeng i å dra denne saken mer ut enn hva jeg tidligere har beskrevet og forklart. Vi har allerede beveget oss ett godt stykke utifra sakens kjerne. Ønsker både deg og andre en videre god kveld! Lenke til kommentar
indigo Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Voks opp, B og P. Vis at dere er den modne part. Ikke oppfør dere som drittunger når dere preker som prester. Dette sier mye om dere som personer. Kanskje like mye som norTHUG'en selv. Døde innvendig når han gråt på TV2 igår, som om han så millionene bare fløy ut av vinduet. Synes faktisk ikke synd på han, men bra han står for det nå og tar ansvar. Helt klart beste måten å gjøre det på utifra omstendighetene media gir oss. Vil ikke akkurat si hun TV2-reporteren var så særlig medfølende på hans vegne, mer interessert i å legge press på alt det NEGATIVE og heller få han til å føle seg maks avskum og ende i tårevåt gråt på nasjonal TV. Drømmen til en reporter mao. Er det en som kan klare det, er det Petter! Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Er det en som kan klare det, er det Petter! Klare hva? Vrake en millionaudi i fylla? Ja du må tydeligvis hete Petter Northug for å prestere noe slikt Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Er det en som kan klare det, er det Petter! Klare hva? Vrake en millionaudi i fylla? Ja du må tydeligvis hete Petter Northug for å prestere noe slikt Klare å komme seg igjennom dette - komme tilbake til verdenstoppen i langrenn, og vinne! Han har en vinnerskalle ut av en annen verden, og jeg tror dette motiverer han til å trene enda mer, og bedre. Vise at han kan, og prøve å rette opp alle negative inntrykk, som naturligvis kommer etter en sak som dette. Det er nå Thug har muligheten til å vise hvor sterk han er, og jeg ser på intervjuene han avga som ett godt tegn på styrken han nettopp nå må vise. Ikke mange ville gjort det på samme måten, tror jeg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå