Tkse Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Søndag morgen kom nyheten om at Petter Northugs luksusbil var involvert i en kraftig bilulykke på Byåsen i Trondheim.Etter lengre tids usikkerhet er det klart at det var skistjernen selv som kjørte bilen. Det melder han selv i en pressemelding. Northug har gjort seg skyldig i flere lovbrudd i hendelsen. I tillegg til å ha kjørt beruset, har han kjørt for fort. Dersom det stemmer at han stakk av fra åstedet er det også et potensielt lovbrudd. Hva tenker folk om Petter Northugs sin fyllekjøring? Fengsel og/eller en saftig bot? Hva synes dere kan være en passende straff og tanker om andre eventuelle konsekvenser? Endret 4. mai 2014 av Tkse Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Er fyllekjøring blitt vintersport? 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Han skal og må behandles på lik linje som alle andre i samfunnet. 1 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Så lenge han blir straffet etter loven uten noen som helst av "fotnoter", på samme måte som du og jeg, så synes jeg saken er løst korrekt. Når det kommer til sponsorer også videre er jo dette opp til enhver bedrift og organisasjon å vurdere og ikke noe jeg vil bry meg spesiellt om. Det blir en sak mellom han og dem. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Det jeg ikke skjønner i slike saker som dette, er hvordan mange skal ha det til at det er verre at Northug gjør dette enn at andre gjør det. Eller, jeg skjønner hva de tenker, at det "sender feil signaler", men jeg mener det er en feilslutning - tvert imot er det sunt for ungdommen å se at forbildene deres kanskje er enda større fjols enn dem selv. Jeg tror ikke mange endrer syn på fyllekjøring etter dette, men de endrer kanskje synet på Northug. Jeg for min del er ikke spesielt overrasket. 4 Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Synes selv at når mer "kjente" personer begår noe straffbart, får det ofte langt mindre alvorlige konsekvenser. Skal ikke se bort ifra at det skjer en helomvending av saken angående Northug. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Det jeg ikke skjønner i slike saker som dette, er hvordan mange skal ha det til at det er verre at Northug gjør dette enn at andre gjør det. Eller, jeg skjønner hva de tenker, at det "sender feil signaler", men jeg mener det er en feilslutning - tvert imot er det sunt for ungdommen å se at forbildene deres kanskje er enda større fjols enn dem selv. Jeg tror ikke mange endrer syn på fyllekjøring etter dette, men de endrer kanskje synet på Northug. Jeg for min del er ikke spesielt overrasket. Tror nok det kan forsterkes av at det er en person mange har sett opp til og beundret, og at det derfor kan oppleves som et nært og personlig svik. Jeg sier ikke at alle forguder han, men vi som mennesker vil jo fort kunne føle at vi "kjenner" noen om vi leser om dem hele tiden. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Først og fremst kommer fyllekjøringen, men i tillegg kommer den høye farten. Etter det jeg har hørt var dette ett tett bebygd strøk med 40 (?) km/t hvor han nærmest totalvraket bilen sin, så dette tilsier en veldig høy fart frem mot ulykken. I tillegg skal han ettersigende ha forlatt en av vennene sine (som var skadet) fastklemt i bilen, og stukket av fra området før politiet kom frem til stedet.. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Synes selv at når mer "kjente" personer begår noe straffbart, får det ofte langt mindre alvorlige konsekvenser. Skal ikke se bort ifra at det skjer en helomvending av saken angående Northug. Kan være sammenheng med at de har råd til langt bedre advokater enn "normale" folk også. Men dette er vel det mer tilfeller av i andre land. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Vel, syns ikkd så mye hverken den ene eller andre veien vedrørende dette, følger ikke med på skisport. Han burde få den straffen som er normalt for tilsvarende lovbrudd. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Synes selv at når mer "kjente" personer begår noe straffbart, får det ofte langt mindre alvorlige konsekvenser. Skal ikke se bort ifra at det skjer en helomvending av saken angående Northug. Kan være sammenheng med at de har råd til langt bedre advokater enn "normale" folk også. Men dette er vel det mer tilfeller av i andre land. Tror heller det er det at når kjente folk blir tatt for sånne ting, blir straffen også kjent. Og straff er ofte mildere enn grasrota kanskje skulle ønske seg, enten den rammer kjendis eller andre. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Samfunnet er rollemodell for mange barn. Her burde samfunnet tilgi Petter og vise barn at det er lov å gjøre feil. Petter skjerper seg nok automatisk etter dette og trenger ingen straff. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Samfunnet er rollemodell for mange barn. Her burde samfunnet tilgi Petter og vise barn at det er lov å gjøre feil. Petter skjerper seg nok automatisk etter dette og trenger ingen straff. Så om du eller meg hadde gjort det samme hadde ikke vi fortjent noe straff? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Samfunnet er rollemodell for mange barn. Her burde samfunnet tilgi Petter og vise barn at det er lov å gjøre feil. Petter skjerper seg nok automatisk etter dette og trenger ingen straff. Jeg regner med dette var ironisk? 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Han må ha kjørt veldig fort for å meie ned stanga i midten av rundkjøringa og fortsatt ha nok fart igjen til å totalvrake bilen 20 meter etterpå. Jeg tror det er 50 der kan kom fra og 40 i den veien han krasjet inn i. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Audi er nok fornøyd med eksponeringen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Søndag morgen kom nyheten om at Petter Northugs luksusbil var involvert i en kraftig bilulykke på Byåsen i Trondheim.Etter lengre tids usikkerhet er det klart at det var skistjernen selv som kjørte bilen. Det melder han selv i en pressemelding. Northug har gjort seg skyldig i flere lovbrudd i hendelsen. I tillegg til å ha kjørt beruset, har han kjørt for fort. Dersom det stemmer at han stakk av fra åstedet er det også et potensielt lovbrudd. Hva tenker folk om Petter Northugs sin fyllekjøring? Fengsel og/eller en saftig bot? Hva synes dere kan være en passende straff og tanker om andre eventuelle konsekvenser? Uten at jeg kjenner så veldig godt til hva som er vanlig tipper jeg det vanker fengsel for det som ser ut til å være fyllekjøring i kombinasjon med vesentlig brudd på fartsgrensen, samt stikke av fra en skadd mann i bilen. AtW Lenke til kommentar
Quote Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Han må dømmes på lik linje med alle andre borgere, naturligvis. Det er for tidlig å komme med spådommer om straff når man ikke har all fakta på bordet. Vi vet ikke hvor raskt han kjørte, og vi vet heller ikke hvor høy promille han hadde. For alt vi vet, så har han kjørt med "bare" 0,2 i promille - men veldig raskt. Da må han dømmes etter det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Litt av en person det der... Nesten så jeg syne det burde være rimelig høy promille for i det hele tatt å kunne nærme seg slik oppførsel hvor du ikke bare stikker av, men kjører SÅ raskt (så jo ut som en ulykke du ser i 80-90-sonen), samt ikke klarer å ha kontroll på situasjonen. 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hvorfor er begge siktet for promillekjøring? Det var vel bare en som kjørte bilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå