Gå til innhold

Innstillinger på en Panaconic DMC-TZ30 Nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har et Panaconic DMC-TZ30, men jeg føler meg helt lost ang alle innstillingene på kameraet..

Det må da være en side for oss nye som vil lære å fotografere?

Jeg er så lei av å google.. he he, er det noen her som har tips til meg?

Jeg skal kjøpe meg et nytt kamera, men jeg vil øve meg litt på dette først..

Eva Kristin..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje at det blir lettere å lære når jeg kjøper nytt kamera.

TZ30 har de samme justeringsmuligheter du finner på systemkameraer. Selve justeringene blir kanskje litt lettere tilgjengelige pga flere knapper, men prinsippene er eksakt de samme uansett.

Artikkelen Nautica linket til er en bra start. Grunnprinsippene er relativt enkle å forstå, og sammen med litt trenging tar det ikke mye tid å komme i gang.

Lenke til kommentar

Tror kanskje at det blir lettere å lære når jeg kjøper nytt kamera.

TZ30 har de samme justeringsmuligheter du finner på systemkameraer. Selve justeringene blir kanskje litt lettere tilgjengelige pga flere knapper, men prinsippene er eksakt de samme uansett.

Artikkelen Nautica linket til er en bra start. Grunnprinsippene er relativt enkle å forstå, og sammen med litt trenging tar det ikke mye tid å komme i gang.

Det var en flott link..... men jeg syntes det var litt vanskelig å forstå :(

Lenke til kommentar

Ja, brukermanualen gir deg en innføring i hva som skjer i kameraet og hvorfor.

Da kan også være fornuftig og kjøpe en god fotobok hvis man ønsker og kunne dette akseptabelt, men det beste er og ta masse bilder og etterpå prøve og forstå hva som gikk galt eller ikke.

Du kan også spørre her inne på akam hvis det er enkelte bilder du ikke forstår helt, mange flinke fotografer her som gjerne hjelper til, bare lag en ny tråd med spesifikke spørsmål.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...