Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lufttrykk, kjøreegenskaper

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en Mercedes jeg har byttet dekk på, og jeg har balansert felgene osv. Når jeg når 90 km/t begynner rattet å riste litt.

Jeg vet at vi har fylt for mye luft i dekkene(skal være 2.0 fremme og 2.2 bak ifølge instruksjonsbok. Har i skrivende stund fylt 2.5 begge steder grunnet en kompis som sa det var optimalt).

Mitt spørsmål er ganske enkelt om for mye luft i dekkene kan gjøre at for eksempel rattet rister i høy hastighet grunnet dårligere kontakt med veien. Er dette en potensiell synder? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har balansert hjulene på dekkmann. Reduserte nettopp lufttrykket, og bilen sitter mye bedre på veien nå føler jeg. Men det rister fortsatt litt i rattet når jeg når 100 km/t ++. Er ikke dette normalt på gamle biler at det kan riste litt ved høy hastighet?

Lenke til kommentar

Normalt er det nok, men unødvendig hvis balanseringen er riktig og dekkene gode etc.

Vet ikke tilstanden på dekkene, annet enn at jeg ser at de er brukt. Mønsterdybden er god nok enda, men vet jo ikke mer enn det. Kan dekk ha noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Normalt er det nok, men unødvendig hvis balanseringen er riktig og dekkene gode etc.

Vet ikke tilstanden på dekkene, annet enn at jeg ser at de er brukt. Mønsterdybden er god nok enda, men vet jo ikke mer enn det. Kan dekk ha noe med dette å gjøre?

Ja, er ikke alltid dekkene er så runde som de skal være lengre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...