Yippee Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 hadde en jobb jobb jeg tjente 20 000 i mnd - skatt. altså ca 16000. så byttet jeg jobb der jeg tjente 28 000 i mnd- skatt, men skatter jo såpass mye at det hadde jo nesten ikke noe å si om jeg tjener så mange tusen mer. er dette noen penger som kommer tilgode når skatten utbetales eller? litt usikker på dette området. har også en annen tabell fra forrige jobb, og der står det trekktabell 7102, men det går bare til 27100. og viser ikke trekk ved 28 000. hvem tabell skal jeg se på da? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Du logger deg inn på skatteetaten og velger at du vil endre på skattekortet. Der fører du inn forventet inntekt for året, hva du allerede har fått, evt fradrag og allerede betalt skatt. Du kan så se over før du sender inn, der ser du også da hvilken tabell eller prosent du skal ha. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 jo takk for det, det skal gjøres. men er virkelig systemet sånn at hvis jeg tjener mye mer, så skatter jeg såpass mye at det nesten ikke er noe igjen? eller kommer noe av dette igjen ved utbetaling av skatt? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Hele tabellen finnes her. Ved tabelltrekk skal det stemme hvis lønna endres uten at fradragene endres. Eller så kan du som sagt logge på og be om nytt skattekort, men ofte får man samme når det er snakk om tabell og bare endre lønn. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) takker! da fikk jeg dette Tabellnummer 7100 Månedslønn 28 000 Trekk 8 238 Nettoinntekt 19 762 men det er jo veldig dårlig betalt. så får jeg betalt noe igjen når skatteutbetalingen kommer? eller åssen er det. Endret 4. mai 2014 av Yippee Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Du får mer penger igjen å rutte med hvis det er det du lurer på. Men skattetrekket blir aldri 100% korrekt pga varierende lønnsinntekt, fradrag som varierer, umulig å forutsi nøyaktig kaptialinntekt, rentefradrag osv. Så det er ikke noe å bekymre seg for hva du sitter igjen med. Hvis du vil bli trukket mest mulig korrekt så du ikke får smell eller tilgodebeløp så kan du søke om nytt skattekort f.eks. i juli og oktober og fylle inn alle feltene med tallene frem til den datoen. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 takk skal du ha, da begynner jeg og få en oversikt her blir jo da også mer i feriepenger og skatteutbetaling. er det ca 12% som blir regnet av årsinntekt på ferieutbetaling? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 takk skal du ha, da begynner jeg og få en oversikt her blir jo da også mer i feriepenger og skatteutbetaling. er det ca 12% som blir regnet av årsinntekt på ferieutbetaling? har du 5 uker ferie så ja. minste du kan få er 10,2%. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 okey, takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå