Gå til innhold

[Løst] Usikkerhet rundt skattetrekk..

Yippee

Anbefalte innlegg

hadde en jobb jobb jeg tjente 20 000 i mnd - skatt. altså ca 16000.

så byttet jeg jobb der jeg tjente 28 000 i mnd- skatt, men skatter jo såpass mye at det hadde jo nesten ikke noe å si om jeg tjener så mange tusen mer.

er dette noen penger som kommer tilgode når skatten utbetales eller? litt usikker på dette området.

har også en annen tabell fra forrige jobb, og der står det trekktabell 7102, men det går bare til 27100. og viser ikke trekk ved 28 000.

hvem tabell skal jeg se på da?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du logger deg inn på skatteetaten og velger at du vil endre på skattekortet. Der fører du inn forventet inntekt for året, hva du allerede har fått, evt fradrag og allerede betalt skatt.

Du kan så se over før du sender inn, der ser du også da hvilken tabell eller prosent du skal ha.

Lenke til kommentar

jo takk for det, det skal gjøres.

men er virkelig systemet sånn at hvis jeg tjener mye mer, så skatter jeg såpass mye at det nesten ikke er noe igjen? eller kommer noe av dette igjen ved utbetaling av skatt?

Lenke til kommentar

takker!

da fikk jeg dette

Tabellnummer 7100

Månedslønn 28 000 Trekk 8 238 Nettoinntekt 19 762

men det er jo veldig dårlig betalt. så får jeg betalt noe igjen når skatteutbetalingen kommer? eller åssen er det.

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Du får mer penger igjen å rutte med hvis det er det du lurer på. Men skattetrekket blir aldri 100% korrekt pga varierende lønnsinntekt, fradrag som varierer, umulig å forutsi nøyaktig kaptialinntekt, rentefradrag osv. Så det er ikke noe å bekymre seg for hva du sitter igjen med. Hvis du vil bli trukket mest mulig korrekt så du ikke får smell eller tilgodebeløp så kan du søke om nytt skattekort f.eks. i juli og oktober og fylle inn alle feltene med tallene frem til den datoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...