Gå til innhold

Vurderer vannkjøling

Anbefalte innlegg

Har en GlobalWin FOP32 som bråker no innst inn i helvete, i tillegg til at den ikke kjøler særlig bra, med tanke på at kjøleribba ikke er plan i det hele tatt og jeg ikke har planslipt den.

Vurderer vannkjøling for å få støynivået ned og ytelsen opp. Men lurer på hvordan det vil være å bygge inn vannkjøling i et Chieftec DX01BLD kabinett.

Og hvis det ikke er plass, er det mye bry å lage en "ekstern vannkjøling", dvs med vanntank, pumpe og radiator utenfor PC'en.

Har ikke så veldig god erfaring med PC-bygging og slikt enda. Er ikke lenge siden jeg demonterte og satte sammen igjen en PC for første gang, og kjøpte nytt kabinett, hovedkort og CPU for under 2 uker siden. Ville derfor sette pris på noen gode råd, med tanke på både brukervennlighet og antall bling-bling som trengs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å ha det externt er forsåvidt ikke noe problem hvis du ikke er noen LAN'er (en som drar på nettverksparty ofte).

Hvis d vil gjøre det relativt billig så kjøper du kun pumpe og vannblokk på nettet.

Radiator får du for en billig penge på en skraphandler (bilhuggeri osv). Open ascona 79 modell, eller ford sierra/scorpio nyere enn 82. Alle dem tre har ypperlige varmeapparater.

Scorpio/sierra sine er 13x25cm stor (33mm tynn), så det kan passe å ha under topplokket sammens med 2 120mm vifter... Hvordan ascona sin er vet jeg ikke, men har sett den er mye brukt...

Danger Den maze2 eller InnovaCool rev.3 er dem som kommer best ut i tester... (www.netconnection.no eller http://www.etellerannet.no/oik (husker ikke i farta, søk på artiklene her inne))

hos oik så har dem også den pumpa som gir best ytelse/liter/time-forhold

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...