Gå til innhold

Ny skjerm til bilde/videoredigering og noe spill. 2500kr. ca 24" med HDMI.

Mompen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bilderedigering / spill.

Går det ann å sette disse to i samme setning? :)

Skjermen som Yippee har anbefalt er helt klart bra på gaming! Men 1920*1080 til bilderedigering?

Du bør vel gå for høyest mulig oppløsning på skjermen. Og så skal man vel ha IPS panel? Jeg er nok på noe tynn is her, fordi dette kan jeg ikke nok om, men jeg er rimelig sikker på at gaming og bilderedigering mtp skjerm ikke går hånd i hånd.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg har denne: https://www.komplett.no/asus-24-led-vg248qe/774683

beste skjermen jeg noen gang har hatt. konge til gaming og alt annet.

+ en grei pris :)

Ville absolutt IKKE anbefalt denne skjermen for bilde og videoredigering. Dette er et TN panel, og et dårlig sådan, og vil derfor har meget dårlig fargegjengivelse sammenlignet med selv noen av de rimeligste IPS skjermene. Slik det kommer frem i din overskrift så er det i hovedsak Bilde og videoredigering du skal bruke skjermen til, og så litt gaming av og til. Det sier meg at du kanskje ikke er den mest hardcore gamer og gjerne ikke trenger 120hz og superduperrask responstid.

Jeg ville anbefalt deg å finne en god IPS skjerm med en akseptabel responstid som vil fungere greit til gaming men supert til bilde og videoredigering. Mitt beste forslag vil være denne https://www.komplett.no/asus-24-led-pa249q/782432#!tab:extra

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste leddet mellom redigering og spilling er faktisk CRT hvis du kan leve med litt flimring. Slike finner du gratis.

Skulle jeg hatt ny flatskjerm selv, hadde jeg funnet en IPS-skjerm nå, og en rask TN til spilling senere og satt den ved siden av.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...