Gå til innhold

Effektforsterker sammen med VSX-922 eller DA1200ES?

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen. Grønn som jeg er på dette må jeg bare spørre rett ut.
Jeg tenkte å kjøpe et par Cerwin-Vega VE15f høyttalere og en Cerwin-Vega XLS-15s sub.

Så vidt jeg har forstått det, må jeg ha en effektforsterker i tillegg?

Jeg har per dags dato en Pioneer VSX-922 reciver stående som er i bruk på mitt surroundanlegg. Har denne mulighet for å koble på en effektforsterker?

Jeg har også en gammel Sony DA1200es reciver stående som ikke er i bruk (men funker helt fint), kan denne evt brukes?

Eller er jeg så uheldig at jeg faktisk må ha det også nytt?

Jeg er som sagt litt grønn på dette, og det eneste jeg har funnet ut er at jeg må ha noe som heter Pre-out for å kunne kjøre en effektforsterker, og på vsx-922 har jeg det bak, men det står det Sub pre-out?

Håper iallefall at noen kan opplyse meg litt bedre og kanskje komme med noen gode råd?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En slik sub har innebygget effektforsterker. Den kobles til sub utgang (pre out) på en receiver.

VSX-922 ser ut til også å ha pre-out for stereo, merket "Zone 2 out". Her kan du koble til en effektforsterker.

Det går også an å koble høyttalerene til utgangen på en receiver. Men DA1200es ser ut til å ha bare 100W per kanal. Skal du utnytte høyttalerene så bør du ha en kraftigere forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...