Sewero Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Lenge siden jeg har hatt denne laptopen i drift, men prøvde igjen nå, skiftet HDD, men den vil ikke boote fra original win 7 cd får bare opp: "Reboot and select proper boot device or inser boot media in selected boot device and press a key" Kommer heller ikke inn i Bios, prøvd fra oppstart med Esc, del og F1-F12.Håper på hjelp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) F2, men du må være rask. Jeg slår maskinen helt av og trykker kontinuerlig på f2 som en gal helt fra jeg har trykka på power. Testa en annen teknikk også: Maskinen helt av. Hold inne F2 mens du trykker én gang på power. Fortsett å holde F2 til du er inne i BIOS. Endret 3. mai 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Testet nå, skjer fortsatt ikke noe, testet ved å holde inne før jeg startet og rett etter at jeg trykket power, kommer fortsatt bare opp logoen til republic of gamers Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Korreksjon, Bios kom opp til slutt, men cdrom står som eneste valg og skjer fortsatt ikke noe mer ved boot."Reboot and select proper boot device or inser boot media in selected boot device and press a key" kommer opp igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Hvis du er helt sikker på at den er helt avslått (ikke instant-on eller dvale) så skal det være F2, med mindre det er annerledes på forskjellige G75-er. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Har 2 forskjellige originale win 7 cder får fortsatt bare opp "Reboot and select proper boot device or inser boot media in selected boot device and press a key" Kan det være defekt cd-rom? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Det kan det jo selvfølgelig være. Vanskelig å si. Du kan jo overføre DVD/ISO til usb pen for å prøve booter fra usb. http://www.google.com/webhp?client=tablet-android-samsung&source=android-home#q=windows+7+iso+usb+tool Endret 3. mai 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Satt USB som første pri og cdrom som andre pri: Intel UNDI, PXE-2.0 (build 083)Copyright © 1997-2000 Intel CorporationFor Atheros PCIE Ethernet Controller v2.0.2.6(09/28/10)Check Cable Connection!PXE-MOF: Exiting Intel PXE ROM.Ut ifra det jeg leser virker det vel som at CDrom kabelen ikke sitter ordentlig i/defekt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Nei det der er for Ethernett/nettverksboot. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Kommer opp at jeg mangler DVD drivere ved Win 7 innstallasjon, kan ikke se å finne noe drivere til det.Ut i fra det jeg leser er det ett vanlig problem, DVD rommen blir defekt etter kort til, har aldri brukt den før nå så kan godt stemme. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Følg rådene her: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/a-required-cddvd-drive-device-driver-is-missing/51ecd2ed-b678-e011-9b4b-68b599b31bf5 Tror de fleste variantene med dette problemet er dekket. Rekkefølge jeg ville ha gjort. 1) sett cdrom som først i boot order i bios (dersom den er intern tilkoplet sata) 2) endre fra ahci til ide . 3) installer fra en usb pen. Du får bedre hjelp å google m/engelsk. https://www.google.no/search?redir_esc=&client=tablet-android-samsung&hl=nb-NO&safe=images&oe=utf-8&q=missing%20dvd%20drivers%20windows%207%20Asus%20G75vw&source=android-browser-type&qsubts=1399205452385&action=devloc Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Da kom jeg forbi det punktet, måtte deaktivere USB 3.0, plugge ut usb når meldingen kom opp igjen å sette den inn igjen, så nå installeres OS. Kilde; http://think-like-a-computer.com/2012/01/10/a-required-cddvd-device-driver-is-missing-for-usb-installs/ Endret 4. mai 2014 av Sewero Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Nå stopper pc-en på loading screen, hører start-up lyden, men den fortsetter å stå der. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Jeg kommer inn via safemode, glemte å si det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Gå til kontrollpanel - brukere Lag en ny bruker , gi administrator tilhørighet. Boot/shutdown/restart ordentlig og prøv å logg inn med den nye kontoen. Ellers så er det det vanlige med å disable gule enheter i device manager , oppdatere absolutt alt av drivere. Fra safemode skal du kunne lese windows eventlog for indikasjon om hva som feiler. Magefølesen sier nettverk eller skjermkort drivere. Vanskelig for oss i andre enden av et forum å peke på noe. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Vel " The windows innstaller service is not accessible in safe mode" Hjalp ikke å lage ny bruker, stopper fortsatt ved load. Disabla alt som var av gule enheter. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 http://www.sevenforums.com/tutorials/117840-uninstall-remove-software-safe-mode.html Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Problemet der er at jeg har ikke "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\"Jeg har:HKEY_classes_rootHKEY_Current_UserHKEY_Local_MachineHKEY_UsersHKEY_Current_configRegedit ble kjørt som administator Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Gjort alt til punkt å prikke mener nå jeg, men får opp "Windows could not start the windows installer service on local computer".Gjort punktene to ganger for å være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå