Gå til innhold

[Løst] Asus G75vw får ikke bootet med win 7 cd

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har hatt denne laptopen i drift, men prøvde igjen nå, skiftet HDD, men den vil ikke boote fra original win 7 cd får bare opp:

"Reboot and select proper boot device or inser boot media in selected boot device and press a key"

Kommer heller ikke inn i Bios, prøvd fra oppstart med Esc, del og F1-F12.

Håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F2, men du må være rask. Jeg slår maskinen helt av og trykker kontinuerlig på f2 som en gal helt fra jeg har trykka på power.

Testa en annen teknikk også: Maskinen helt av. Hold inne F2 mens du trykker én gang på power. Fortsett å holde F2 til du er inne i BIOS.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Korreksjon, Bios kom opp til slutt, men cdrom står som eneste valg og skjer fortsatt ikke noe mer ved boot.

"Reboot and select proper boot device or inser boot media in selected boot device and press a key" kommer opp igjen.

Lenke til kommentar

Satt USB som første pri og cdrom som andre pri:

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 083)
Copyright © 1997-2000 Intel Corporation

For Atheros PCIE Ethernet Controller v2.0.2.6(09/28/10)

Check Cable Connection!
PXE-MOF: Exiting Intel PXE ROM.

Ut ifra det jeg leser virker det vel som at CDrom kabelen ikke sitter ordentlig i/defekt?

Lenke til kommentar

Kommer opp at jeg mangler DVD drivere ved Win 7 innstallasjon, kan ikke se å finne noe drivere til det.

Ut i fra det jeg leser er det ett vanlig problem, DVD rommen blir defekt etter kort til, har aldri brukt den før nå så kan godt stemme.

Lenke til kommentar

Følg rådene her:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/a-required-cddvd-drive-device-driver-is-missing/51ecd2ed-b678-e011-9b4b-68b599b31bf5

Tror de fleste variantene med dette problemet er dekket.

Rekkefølge jeg ville ha gjort.

1) sett cdrom som først i boot order i bios (dersom den er intern tilkoplet sata)

2) endre fra ahci til ide .

3) installer fra en usb pen.

Du får bedre hjelp å google m/engelsk.

https://www.google.no/search?redir_esc=&client=tablet-android-samsung&hl=nb-NO&safe=images&oe=utf-8&q=missing%20dvd%20drivers%20windows%207%20Asus%20G75vw&source=android-browser-type&qsubts=1399205452385&action=devloc

Lenke til kommentar

Gå til kontrollpanel - brukere

Lag en ny bruker , gi administrator tilhørighet.

Boot/shutdown/restart ordentlig og prøv å logg inn med den nye kontoen.

Ellers så er det det vanlige med å disable gule enheter i device manager , oppdatere absolutt alt av drivere.

Fra safemode skal du kunne lese windows eventlog for indikasjon om hva som feiler.

Magefølesen sier nettverk eller skjermkort drivere.

Vanskelig for oss i andre enden av et forum å peke på noe.

Lenke til kommentar

Problemet der er at jeg har ikke "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\"
Jeg har:
HKEY_classes_root
HKEY_Current_User
HKEY_Local_Machine
HKEY_Users
HKEY_Current_config

Regedit ble kjørt som administator

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...