Gå til innhold

G2A.com med shield seriøst tjeneste?

Anbefalte innlegg

Hei, ut i fra

https://www.google.no/#q=g2a.com+legit

https://www.google.no/#q=g2a.com+legal

https://www.google.no/search?q=g2a.com+review&source=lnms&sa=X&ei=8jllU-ehL6PBygPs24HoDQ&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1920&bih=920&dpr=1#q=g2a.com+review

Virker det ut som dette steder, ikke direkte er seriøst, selv om del flere er positive en negative.

Så tok sjansen på at dette er verdt, å prøve, heldigvis taper jeg ikke mere en 100 kr, virker så langt ut at paypal bruker https://www.paypal.com/ så jeg bestemte meg å prøve. Ordrebekreftelsen og paypal bekreftelsen kom etter noen minutter, så langt så bra tenkte jeg. Bestilte med SHIELD som for dem er en levering-garanti.

Slik funger SHIELD:

1. Launch Live Chat

One of our Live Chat advisors will take you through the next steps.

2. Copy the token into Live Chat

Here's your unique code below. Please copy and paste it or even save in some secure place...

TOKEN12345678908787 (Koden er ikke ekte kun en demostrasjon)

3. Verify your token live

Our Support will ask you to share your screen. This way you will be able to finalize the key verification.

Dette er eneste mulighet jeg kan få koden.

Men etter det ble det rarere og rarere, for det første, kom det helt plutselig tysk epost:

Willkommen in unserem Shop!

Ihre E-mail [email protected] muss bestätigt werden.

Bitte klicken Sie auf folgenden Link, um Ihre E-Mail Adresse zu bestätigen: Bestätigungs-Link. Dieser Link ist nur einmal gültig.

Nach der Bestätigung verwenden Sie bitte die folgenden Zugangsdaten:

Username:-----------

Password:-----------

Haben Sie noch Fragen? Bitte schicken Sie uns eine E-mail und wir helfen Ihnen gerne weiter! [email protected]

Wie wünschen Ihnen viel Spaß beim Spielen!

With best regards,
Support (General Customer Service)

Etterpå:

Hi

The procedure is as follows: please log in to your account at the platform you are going to activate the key. In the meantime please accept the invitation for the share-screen access panel. I will give you the key once you accept the invitation. You may not accept the share-screen but then I will be unable to see if the key was accepted or not - and your SHIELD will not be applicable -- such is the procedure when you buy a key from other user with Shield.

With best regards,
Support (General Customer Service)

Hva mener dere? For meg virker dette veldig useriøst, ut skulle ikke forundre meg hva disse folkene kan gjøre i teamview om de vil?

Prøver å kontakte kundeservice der får jeg stadig nok:

One of our representatives will be with you shortly. You are number 82 in the queue. Your wait time will be approximately 102 minute(s). Thank you for your patience.

Køen blir bare større og større. Tiden blir bare utsatt og utsatt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatert:

Etter endelig å få kontakt med disse folkene virker det ut som jeg: Blir sendt med et program som ligder veldig på: https://www.join.me er usikker på filen er craked eller ikke, eller om den gir full tilgang til maskinen.

I noen tilfeller når jeg forsøker å google om dette er trojaner eller virus virker det ut som noen påstar det.

Men altså, når jeg først får installert programmet, blir kundeservice dens veldig stille etterpå, prøver å spørre de om hvorfor de ikke vil svare etter det, men får ikke svar i det heletatt, selv ventet jeg 5-10 minutter, fremdeles skjer det ingen ting, så dette sier litt, antakelig er dette stedet kun basert på nybegynnere som har lite peiling eller er dette svindlere som muligens både vil overta kontrollen over pcene til andre brukere i tillegg svindle folk for penger.

Prøvd å søke gjennom maskinen med både AVG 2014, microsoft security og superantispyware uten å finne noe ting.

Lenke til kommentar

Høres snodig ut.. Jeg har handlet litt fra g2a, men ALDRI community.. Har holdt meg til å handle varer direkte fra siden. Da er det bare å gå inn på brukerkontoen sin, også er koden der i løpet av noen minutter =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det kan jo være grunnen, siden kjøpte brukt fra en annen med SHIELD.

Men det som er spessielt er at jeg også prøver å få tak i koden ved å spørre, det er ikke muliget å få koden på andre måter en gjennom å dele skrivebordet.

Jeg vet ikke hva jeg får gjort, har prøvd å sende de noen eposter, og be de bekrefte at de er seriøse, men vær gang jeg tar kontakt med de, virker nesten disse folkene reager akkurat typisk svindlere gjør, de vil ikke forsvare seg, bare gir ikke noe svar eller kopier sine tidligere svar.

Men kan jo prøve å gi en en siste frist\advarsel, lyder ikke de på den tar jeg kontakt med paypal, og prøver å si de ikke vil levere tjenesten de har solgt, så muligens jeg verfall får refundert pengene fra paypal, men håper flere kan komme med erfaringer, siden dette er litt spesielt.

Lenke til kommentar

Vel her er bare noen svar jeg har fått så langt:

Sir, we use shield to protect customers like You, from fraud. If key is invalid, You can get a refund. But without shield, and without sharscreen, You loose right to refund. So just please go to our chat, and You will get a key.

This procedure requires that you contact us via live chat with your token so we can verify if the key you have ordered is valid. I advise you to contact us in the morning, when the average waiting time is the shortest. I can assure you that we do our best to reduce the time waiting for product activation.

Prøvde å gjøre det, som dere ser over. Så jeg blir jo litt frusert.

Det må vel være muligheter, å bekrefte med printscreen, lite sansynlig at jeg gidder å klage om en spill blir vellykket aktivert?

Nå skal jeg ikke overdrive, men blir ikke dette nesten som eksempel å kjøpe Windows 7 lisens for kun 20 $ på ebay fra en selger fra kina eller india også får jeg svar fra selgeren at jeg må bruke teamview eller https://www.join.me for at selgeren skal kunne aktivere lisensen for meg, kun for å vertifisere at windows lisensen blir vellykket aktivert nå ville nok det tydlignok bli sett på som svindel, siden i det tilfellet ville prisen vært skrekkelig lav. Men ut fra hvordan man sjekker om man ikke får med en bakdør i samme slengen er vanskelig å si, kan jo være at maskinen blir veldig stor fare for at maskinen kan bli satt opp med usynlig VPN løsninger slik at selgeren kan svindle andre og jeg risikerer å stå for medvikning til svindel.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

G2A.com er legit. Har selv kjøpt flere spill der uten problemer.

Som eposten nevner, så har du ytret et ønske om å bruke "Shield" som i dette tilfelle betyr at kundesupport hos G2A.com bekrefter at du mottar varen du har kjøpt. Dersom det viser seg at koden ikke er gyldig, mens kundesupport skriver den inn, så vil du nok få refundert beløpet. Hadde du ikke kjøpt Shield, så hadde du i praksis handlet hos en tredjepart som G2A.com ikke har kontroll over.

Selv handler jeg direkte med G2A.com og har ikke opplevd noe tull. Får koden etter få minutter både på epost og direkte i nettleseren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for flere kan bekrefte dette, problemet jeg hadde angående kontakt, var det virket ut som de kundebehandlerene ikke var like responstive etter jeg tok kontakt og vi begynte samtalen, og skrivebord deling, ble helt stille etter 5-10 minutter, selv om jeg spurte om de så mitt skrivebord fikk jeg ikke noe svar, men det kan jo være kunskapnivået dem ikke er helt på topp, jeg er enig med Anech! at dette kan virke som en sprø og litt unormal måte å gjøre dette på, siden man må jo ha en ganske god tillit med folkene man deler skrivebordet sitt med, spessielt i de tilfellene personen i andre enden har mulig å ta kontroll over musen.

Skal forsøke å ta kontakt med de igjen, siden dette har jeg lite erfaringer med.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hele prosessen høres jo direkte meningsløs ut.

Slik jeg har forstått det er det tre parter, kunden, selger og mellommann G2A. Kan jo tenkes en rekke scenarioer som knekker dette systemet.

nr1: Alle parter kan se at u mottar koden, men er det nok? Du kan kjøre koden på en annen datamaskin der skrivebordet ikke deles og aktivere spillet. Ingen av de andre partene har sett at du har aktivert koden. Er transaksjonen da godkjent?

nr2: Isåfall kan selger gi en ugyldig kode og likevel få godkjent kjøpet. Så der har du en mulighet for svindel.

Dersom koden må aktiveres gjennom skrivebordsdelingen så vil eksempelet i nr1 si at kunden kan ta koden uten å betale for den.

nr3: Kunden kan kjøre jukseverifisering av koden, lage en modifisert nettleser som viser en identisk nettside som den som skal verifisere koden. Og nettleseren vil alltid vise at koden er ugyldig. Så kan kunden alltid få koden uten at kjøpet blir gyldig.

Til slutt er det jo sikkerhetsrisikoen med å dele skrivebordet via tredjepartsprogramvare med ukjente svakheter. Potensiell risiko ved at begge de to andre partene i transaksjonen kan få tilgang til pc'en din.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alternativ kan personen gi ut beta nøkkel, og spillet blir vellykket aktivert, problemet er at det ikke så lett merkes.

Antakelig aktiveres spillet i steam, ja men er sikkert ikke umulig å forfalske steam til å se lik ut bare at programmet gjør ikke annet en å godtar registering av spill. Problemet her om vi skal steame (full HD) eller høyere oppløsning blir båndbredde et problem 10 mbit opplasting er ikke allverdens til slikt, da kan dette ta tid eller bli ustabilt.

Finnes det noen programmer som man sjekke om koden er gyldig uten å fysisk sjekke i steam?

Siden problemet til steam er at som regel blir spillet aktivert om man taster inn koden. Dermed har man ikke mulighet å sjekke dette.

Lenke til kommentar
Finnes det noen programmer som man sjekke om koden er gyldig uten å fysisk sjekke i steam?

Siden problemet til steam er at som regel blir spillet aktivert om man taster inn koden. Dermed har man ikke mulighet å sjekke dette.

Det hadde isåfall vært løsningen, men da trenger man ikke dele skrivebord. Men jeg har aldri hørt om en slik mulighet.

Uansett hensyn til feil og mangler, så er dette en metode som er ekstremt ressurskrevende for mellomleddet G2A. De må betale arbeidskraft for å bevitne alle transaksjoner. Det innebærer kø slik trådstarter beskriver. En slik forretningsmodell skalerer svært dårlig og er veldig lite intuitititvt i en ellers automatisert verden.

Kanskje den enkleste muligheten for svindel er når alle tre parter utfører transaksjonen (kjøper, selger, G2A), så:

-aktiverer kjøper koden på sin egen konto med en annen maskin der skrivebordet ikke er delt

-kjøper aktiverer deretter koden på maskinen der skrivebordet er delt, med en midlertidig konto (ikke hovedkonto)

-selger og G2A kan se at koden blir avslått, selv i genuin versjon av aktiveringsprogrammet, nettleser etc.

Det vil si du kan kjøre original steam og likevel få kansellert kode.

Dette henger ikke på greip.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg fikk spillene til slutt, snakket med en annen person, må selvfølgelig vente en god stund.

Så kjøpte jeg nytt spill, ser ut som disse folkene switcher mellom teamview og https://www.join.me .

Enkelte ganger må man logge på en side for å godta gave eller legge lisensnøkkelen i steam programvaren, så på den måten kan dette ta unødvendig lang tid for folk som kjøper. Man kan ikke med andre ord være forbedt på hvilken løsning som blir valgt.

Det jeg lurer på til slutt, er det lovlig å selge spill man kjøper som gave? Eller er det egentlig imot steam sine betingelser? Altså i verstefall kan man miste spillet man har kjøpt.

Siden har sett i noen tilfeller ved salg man betaler kun 1 eller 2 euro ekstra hvis man i tillegg kjøper spillet som gave som i tillegg til å kjøpe hovedspillet. Selger man samme spill for 5-10 euro tjener man rått på det.

Noen som også vet om spillene man har under Gift and session card i steam er seperate? Altså man mister ikke hovedspillet i steam om man gir bort disse?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei må åpne denne igjen, går som regel greit å kjøpe på steam.

Men styr unna å kjøpe xbox one spill, eller vær veldig ops på ikke blir lurt.

Kjøpte Gears of War: Ultimate edition Xbox one Global.

Det skulle jeg ikke gjort, da cdnøkkelen virker ikke i Xbox.com eller på konsollen.

Fikk bekreftet fra xbox support at spillet ikke er merket tilknyttet til konsoll\PC selger gi meg negativ tilbakemelding fordi jeg ga han det fordi nøkkelen ikke virker, selger sier det er bare å endre religionen til Xbox til UK.

Men det virker ikke ut som løser problemet, xbox support bekrefter dette ikke vil hjelpe.

Så vær veldig forsiktig å handle herfra så dere også ikke blir lurt, antakelig en selger som vil selge verdiløse spillkoder for å tjene noe penger på det og legge skylden på kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...