dude80 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Please let meg know :-) Er desperat...snart går jeg til innkjøp av et nytt lydkort Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Funker da det, det er intel8x0-chipen så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 jeg har forsøkt, med uten hell. Fulgte den alsa-guiden på www.gentoo.org til punkt og prikke. Har lest at mange har fått asus a7n8x DELUXE kortet til å virke, men jeg har da ikke deluxe-utgaven. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Er det forskjellig lydchip på Deluxe og ikke-Deluxe da? Prøv å load driveren (modprobe snd-intel8x0 var det vel), og skriv aplay -l i konsoll (du må ha lagt inn alsa-utils). Da skal installerte kort vises, start alsamixer og du skal kunne unmute og stille volum. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Lyden som skal komme når jeg kommer inn i kde, er at den kommer etter flere minutter. Bare spraklyder når jeg prøver å spille av en mp3, og den låser seg. Jeg går i konsoll og skriver det du skrev: mymachine root # modprobe snd-intel8x0 mymachine root # aplay -l **** List of PLAYBACK Hardware Devices **** card 0: NForce2 [NVidia NForce2], device 0: Intel ICH [NVidia NForce2] Subdevices: 0/1 Subdevice #0: subdevice #0 mymachine root # Når jeg skriver alsamixer får jeg opp der jeg kan stille på div instillinger ja. Åååå dette er så frustredende. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Driverne for nforce2-lydkort er integrert i 2.6-serien av kernelen - fungerer utmerket. Prøv med en 2.6-kernel (2.6.0-test7 er siste i skrivende stund). Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 OK. Jeg er en newbie, så jeg må laste ned en ny kernel? Hvordan gjør jeg det? :-) Nå bruker jeg gs-sources ver 2.4.20 og brukte genkernel. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 http://www.kernel.org , men hvis du er newbee, trenger du kanskje litt hjelp. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg er så sliten av å ikke få dette jævla lydkortet til å fungere, så jeg har bestemt meg for å kjøpe et PCI lydkort. Hvilken kan dere anbefale? Det bør være lett å få igang :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå