Cocac Ola Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg mener at engang leste jeg om konfigurering av minnet i BIOS Mener det gikk an å endre på noen verdier Er dette noe som er aktuelt i dag også,da teknologien er blitt bedre både med tanke på minnet, prosessor osv.NB: Jeg husker ikke fordelene med konfgurering av minnet men antar at det vil jobbe raskere?? Mbh Cocac Ola Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Som minumum burde man sjekke at den kjører den hastigheten som brikkene er. Du kjøper 1600mhz og bios setter de til 1333 ol. Hvilket hovedkort er det? Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Som minumum burde man sjekke at den kjører den hastigheten som brikkene er. Du kjøper 1600mhz og bios setter de til 1333 ol. Hvilket hovedkort er det? Gigabyte G1.Snipper Z87 8 GB Corsair DDR 3 - 1600 Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Sjekk at ram står på 1600 i bios. Minnekontrolleren sitter i cpu og ikke i NB , så det er ikke like ofte som før man går inn å stiller på de verdiene med mindre man faktisk vil klokke minnet selv. Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Sjekk at ram står på 1600 i bios. Minnekontrolleren sitter i cpu og ikke i NB , så det er ikke like ofte som før man går inn å stiller på de verdiene med mindre man faktisk vil klokke minnet selv. I BIOS står det: System Memory multipilier 13.33 og satt til Auto Kan jeg her uten videre endre denne verdien til 16.00 Eller er jeg på feil plass og leser Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Ja og under skal det da stå Memory Frequency 1600MHz Last ned cpu-z og sjekk hvilken hastighet det vises der. Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Ja og under skal det da stå Memory Frequency 1600MHz Last ned cpu-z og sjekk hvilken hastighet det vises der. Takker , skal laste ned og sjekke i morgen Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Står det 800 der er alt rett. Det skal ganges med 2 (double-data-rate) Lenke til kommentar
Cocac Ola Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Ja det står 800 Takk skal du ha.Bra jeg kikket in her før jeg kjørte hele greia i dass Står det 800 der er alt rett. Det skal ganges med 2 (double-data-rate) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå