Gå til innhold

Er dette en bra sommerjobb-søknad?


Anbefalte innlegg

Søknad om sommerjobb

Mitt navn er xxxxxx, jeg er 16, snart 17 år (fødselsdato) og går studiespesialisering VG1 på _____, og vil med denne søknaden søke en sommerjobb hos dere.

 

Jeg interesserer meg for interiør og design, og tenker da at en jobb på kremmerhuset ville passet meg bra. Som person er jeg hyggelig og glad, flink til å samarbeide med andre og flink til å mestre målene jeg setter meg.

 

Tidligere spilte jeg håndball for Fredrikstad BK, men spiller nå på xxxxx på fritiden. Jeg liker å gjøre noe hele tiden, noe som vil si at jeg er effektiv og jobber fort, men også nøye.

 

Jeg stiller veldig gjerne opp på et intervju, ta kontakt på: 99999999

 

Med vennlig hilsen
xxxxxxxxxx

 

 

Setter pris på om noen kan hjelpe meg med å forbedre denne, etter som dette er den første søknaden jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville droppet "jeg er 16, snart 17", skriv heller at du snart er 17, og droppet det siste om at du søker sommerjobb, det kommer godt nok fram i tittelen på søknaden din.

 

Fint at du drar fram håndball, da ser de at du kan samarbeide osv. Kanskje du skal legge til at du kan gi referanse om ønskelig, og spør treneren din e.l. om han kan være referanse for deg..

 

Ville og omformulert meg litt på det siste du skriver om deg selv, skriv heller at du trives i et hektisk miljø, og arbeider effektivt og nøyaktig..

 

Du kan og kanskje legge til, dersom du vet, fra-og-til når du kan jobbe f.eks 3. juni til 3 august f.eks..

 

Ellers så det bra ut, er ikke så lett å skrive en søknad når man er så ung. Skriv gjerne en gang til etterpå her :)

Endret av r0zie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville droppet "jeg er 16, snart 17", skriv heller at du snart er 17, og droppet det siste om at du søker sommerjobb, det kommer godt nok fram i tittelen på søknaden din.

 

Fint at du drar fram håndball, da ser de at du kan samarbeide osv. Kanskje du skal legge til at du kan gi referanse om ønskelig, og spør treneren din e.l. om han kan være referanse for deg..

 

Ville og omformulert meg litt på det siste du skriver om deg selv, skriv heller at du trives i et hektisk miljø, og arbeider effektivt og nøyaktig..

 

Du kan og kanskje legge til, dersom du vet, fra-og-til når du kan jobbe f.eks 3. juni til 3 august f.eks..

 

Ellers så det bra ut, er ikke så lett å skrive en søknad når man er så ung. Skriv gjerne en gang til etterpå her :)

Søknad om sommerjobb

Mitt navn er _____, jeg er snart 17 år (fødselsdato) og går studiespesialisering VG1 på ____. Jeg vil med denne søknaden søke en sommerjobb hos dere, og er åpen for en deltidsjobb når skolen starter, om mulig.

 

Jeg interesserer meg for interiør og design, og tenker da at en jobb på kremmerhuset ville passet meg bra. Som person er jeg hyggelig og glad, flink til å samarbeide med andre og god til å mestre målene jeg setter meg.

 

Trening og håndball er det jeg holder på med, på fritiden. Tidligere spilte jeg håndball på bylaget Fredrikstad BK, men spiller nå på _____ for å få litt mer fri, nå som jeg har ambisjoner om å skaffe meg en jobb. Kan gi referanser til dette, om ønskelig. Sporten jeg driver med har lært meg at å samarbeide med andre er veldig viktig, samt det å sette nye mål som gir meg motivasjon til å bli bedre hele tiden. Jeg trives i et hektisk miljø, og arbeider effektivt, men også nøye.

 

Jeg stiller veldig gjerne opp til et intervju, ta kontakt på: 999999.

 

Med vennlig hilsen

_______

 

Jeg har veldig gjerne lyst på en deltidsjobb også om det er mulig. Kunne jeg skrevet det slik i innledningen da? Og blir det riktig å skrive "kan gi referanser til dette om ønskelig", der jeg har skrevet det nå? Eller skal jeg skrive det i parantes etter at jeg har skrevet "Tidligere spilte jeg håndball på bylaget Fredrikstad BK". :hmm:

 

Edit: Skal jeg kanskje ta bort: "Sporten jeg driver med har lært meg at å samarbeide med andre er veldig viktig, samt det å sette nye mål som gir meg motivasjon til å bli bedre hele tiden. ", med tanke på at jeg allerede har skrevet det i andre avsnitt bare på en kortere måte? Føler at det forklarer mer akkurat hvordan jeg har fått egenskapene om jeg skriver det slik også, men det blir kanskje litt mye?

Endret av yellow123
Lenke til kommentar

Mitt navn er X. Jeg fyller snart 17 år og går studiespesialisering VG1 ved XXXX. Jeg er på utkikk etter en sommerjobb og synes at Kremmerhuset er en veldig flott butikk som jeg godt kunne tenke meg å jobbe i. Jeg søker med dette sommerjobb hos dere. Jeg vil også være åpen for deltidsjobb hos dere etter skolestart om dette er ønskelig.

 

Jeg interesserer meg spesielt for interiør og design og tenker at en jobb ved Kremmerhuset hadde passet meg ypperlig. Som person er jeg hyggelig og glad, flink til å samarbeide med andre og god til å mestre målene jeg setter meg.

 

På fritiden er jeg veldig glad i fysisk aktivitet og å holde meg i form. Jeg driver derfor med både trening og håndball. Tidligere spilte jeg håndball på bylaget Fredrikstad BK, men spiller nå på XXX for å kunne få mer tid til å fokusere på skole og jobb. Om det ønskes referanser til hvordan jeg fungerer som lagspiller og hvordan jeg er som person, kan jeg gi referanser fra håndballen.

 

Jeg vet at det kan fremstå utrygt å ansette en som ikke har jobbet i butikk tidligere, men jeg vet at jeg trives i et hektisk, sosialt miljø. Jeg tar ansvar og arbeider effektivt. Jeg gjør det som kreves av meg og ofte mer til. Jeg stiller mer enn gjerne opp til intervju og besvarer selvsagt ytterlige spørsmål dere måtte ha om meg. Jeg kan kontaktes på telefon 99999999. Jeg ser frem til ytterlige kontakt med dere.

 

Med vennlig hilsen

XXXXXXXXXXX

 

Legg gjerne ved et pent bilde av deg selv og. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Mitt navn er X. Jeg fyller snart 17 år og går studiespesialisering VG1 ved XXXX. Jeg er på utkikk etter en sommerjobb og synes at Kremmerhuset er en veldig flott butikk som jeg godt kunne tenke meg å jobbe i. Jeg søker med dette sommerjobb hos dere. Jeg vil også være åpen for deltidsjobb hos dere etter skolestart om dette er ønskelig.

 

Jeg interesserer meg spesielt for interiør og design og tenker at en jobb ved Kremmerhuset hadde passet meg ypperlig. Som person er jeg hyggelig og glad, flink til å samarbeide med andre og god til å mestre målene jeg setter meg.

 

På fritiden er jeg veldig glad i fysisk aktivitet og å holde meg i form. Jeg driver derfor med både trening og håndball. Tidligere spilte jeg håndball på bylaget Fredrikstad BK, men spiller nå på XXX for å kunne få mer tid til å fokusere på skole og jobb. Om det ønskes referanser til hvordan jeg fungerer som lagspiller og hvordan jeg er som person, kan jeg gi referanser fra håndballen.

 

Jeg vet at det kan fremstå utrygt å ansette en som ikke har jobbet i butikk tidligere, men jeg vet at jeg trives i et hektisk, sosialt miljø. Jeg tar ansvar og arbeider effektivt. Jeg gjør det som kreves av meg og ofte mer til. Jeg stiller mer enn gjerne opp til intervju og besvarer selvsagt ytterlige spørsmål dere måtte ha om meg. Jeg kan kontaktes på telefon 99999999. Jeg ser frem til ytterlige kontakt med dere.

 

Med vennlig hilsen

XXXXXXXXXXX

 

Legg gjerne ved et pent bilde av deg selv og. :-)

 

Støtter denne :)

Lenke til kommentar

Mitt navn er X. Jeg fyller snart 17 år og går studiespesialisering VG1 ved XXXX. Jeg er på utkikk etter en sommerjobb og synes at Kremmerhuset er en veldig flott butikk som jeg godt kunne tenke meg å jobbe i. Jeg søker med dette sommerjobb hos dere. Jeg vil også være åpen for deltidsjobb hos dere etter skolestart om dette er ønskelig.

 

Jeg interesserer meg spesielt for interiør og design og tenker at en jobb ved Kremmerhuset hadde passet meg ypperlig. Som person er jeg hyggelig og glad, flink til å samarbeide med andre og god til å mestre målene jeg setter meg.

 

På fritiden er jeg veldig glad i fysisk aktivitet og å holde meg i form. Jeg driver derfor med både trening og håndball. Tidligere spilte jeg håndball på bylaget Fredrikstad BK, men spiller nå på XXX for å kunne få mer tid til å fokusere på skole og jobb. Om det ønskes referanser til hvordan jeg fungerer som lagspiller og hvordan jeg er som person, kan jeg gi referanser fra håndballen.

 

Jeg vet at det kan fremstå utrygt å ansette en som ikke har jobbet i butikk tidligere, men jeg vet at jeg trives i et hektisk, sosialt miljø. Jeg tar ansvar og arbeider effektivt. Jeg gjør det som kreves av meg og ofte mer til. Jeg stiller mer enn gjerne opp til intervju og besvarer selvsagt ytterlige spørsmål dere måtte ha om meg. Jeg kan kontaktes på telefon 99999999. Jeg ser frem til ytterlige kontakt med dere.

 

Med vennlig hilsen

XXXXXXXXXXX

 

Legg gjerne ved et pent bilde av deg selv og. :-)

 

Tusen hjertelig takk! :-D

Lenke til kommentar

Jobb med skrivingen din. Skriv hele setninger og skill dem punktum, ikke komma. Du bør også unngå muntlig språk.

 

Eskhyo sitt forslag er en forbedring, men du vil sikkert levere noe du har skrevet selv.

 

 

Edit: Skal jeg kanskje ta bort: "Sporten jeg driver med har lært meg at å samarbeide med andre er veldig viktig, samt det å sette nye mål som gir meg motivasjon til å bli bedre hele tiden. ", med tanke på at jeg allerede har skrevet det i andre avsnitt bare på en kortere måte? Føler at det forklarer mer akkurat hvordan jeg har fått egenskapene om jeg skriver det slik også, men det blir kanskje litt mye?

 

 

Det holder å skrive det én gang, men påstanden er mer troverdig hvis du begrunner det med konkret erfaring.

 

Du bør la være å si at du både jobber fort og nøye, da dette kan virke noe selvmotsigende. Også her bør du underbygge påstanden din med noe konkret. Hvis du har et karakterkort som ser pent ut, er det naturlig å referere til det. Skriv gjerne en litt lengre søknad.

 

Husk at enhver person kan skrive "jeg er effektiv, kreativ, flink til lære, hyggelig, snill, utadvendt, osv." og enhver person gjør som regel nettopp det. Hvis du skal skille deg ut positivt, bør du unngå de mest brukte egenskapene, og du bør kunne dokumentere alle egenskaper du påstår at du har.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Søknad om sommerjobb

Mitt navn er xxxxxx, jeg er 16, snart 17 år (fødselsdato) og går studiespesialisering VG1 på _____, og vil med denne søknaden søke en sommerjobb hos dere.

 

Jeg interesserer meg for interiør og design, og tenker da at en jobb på kremmerhuset ville passet meg bra. Som person er jeg hyggelig og glad, flink til å samarbeide med andre og flink til å mestre målene jeg setter meg.

 

Tidligere spilte jeg håndball for Fredrikstad BK, men spiller nå på xxxxx på fritiden. Jeg liker å gjøre noe hele tiden, noe som vil si at jeg er effektiv og jobber fort, men også nøye.

 

Jeg stiller veldig gjerne opp på et intervju, ta kontakt på: 99999999

 

Med vennlig hilsen

xxxxxxxxxx

 

 

Setter pris på om noen kan hjelpe meg med å forbedre denne, etter som dette er den første søknaden jeg har skrevet.

skriv du er 16 jeg er 20 jeg blir 21 om 2 mnd men jeg sier ikke snart for noe tull bare skriv jeg heter det og er født i 13.01.9- prøv å møte sjefen face til face har 2 deltidsjobber ene jobben har vi en bunke fult av søknader.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Søknad om sommerjobb

Mitt navn er xxxxxx, jeg er 16, snart 17 år (fødselsdato) og går studiespesialisering VG1 på _____, og vil med denne søknaden søke en sommerjobb hos dere.

 

Jeg interesserer meg for interiør og design, og tenker da at en jobb på kremmerhuset ville passet meg bra. Som person er jeg hyggelig og glad, flink til å samarbeide med andre og flink til å mestre målene jeg setter meg.

 

Tidligere spilte jeg håndball for Fredrikstad BK, men spiller nå på xxxxx på fritiden. Jeg liker å gjøre noe hele tiden, noe som vil si at jeg er effektiv og jobber fort, men også nøye.

 

Jeg stiller veldig gjerne opp på et intervju, ta kontakt på: 99999999

 

Med vennlig hilsen

xxxxxxxxxx

 

 

Setter pris på om noen kan hjelpe meg med å forbedre denne, etter som dette er den første søknaden jeg har skrevet.

 

"Mitt navn er xxxxxx, jeg er 16, snart 17 år og blir dermed 18 til neste år. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...