Gå til innhold

[Løst] Forslag til passe liten og feminin Android-mobil til fruen

Anbefalte innlegg

Jeg ga fruen hennes første Android til bursdagen i fjor, en ganske liten Sony Xperia P. Men den blir jo ikke akkurat oppdatert lenger, og den er blitt litt ustabil i det siste. Kan selvsagt hjelpe å nullstille og sånn, men jeg syns heller at neste skritt er kommet. Så da må det være noe med litt større skjerm, men fremdeles i motsatt ende av skalaen som Note 3. Har noen et forslag til en grei mobil i den klassen, gjerne noe som fins i en feminin farge, som rødt eller rosa? ;) Så er jo årets bursdagsgave overstått.

Kan en rosa Z1 Compact være noe brukbart?

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer enn brukbar, Z1 Compact er kongen av "kompakt" mobilene.

Mange andre produsenter har gitt ut mini og kompakte modeller av toppmodellene sine, men disse har alltid vært med dårligere spesifikasjoner enn "storebroren" (f.eks S4 og S4 mini), mens Z1 Compact er så og si like kraftig som de store toppmodellene.

amobil testet den blant annet tidligere i år hvor den fikk 9/10 poeng, og anbefalt stempel :)

http://www.amobil.no/artikler/test-sony-xperia-z1-compact/156442

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg merker tråden løst og går rett på bestilling, takk! :) Forresten morsomt, det er ikke lenge siden HTC HD2 var hysterisk enorm for alle. Og den har en nøyaktig like stor skjerm som Z1 Compact, som nå anses som liten! http://www.amobil.no/artikler/htc_hd2/73788

Dustin Home har 3990 og fri frakt på Z1 Compact. Det har CDON også, men dem har jeg litt somleerfaring fra... Jeg vil helst ha den i tide til fruens bursdag! ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

De fleste jentene jeg ser med telefon har Hvit Galaxy S4, så for meg er den jentetelefonen foran noen.

Lenke til kommentar

En god gammel Qtek :wee:

Husker selv når jeg for første gang dro opp min nye HD2 for å vise til kompiser som gispet sjokkert over den enorme mobilen jeg hadde kjøpt meg, har den faktisk liggende en plass enda, så nei man skal ikke langt tilbake i tid før de som i dag er kompakt & mini modeller omtrent var gigantiske phablets.

S4 er i dag en stor modell for mange men Samsung har, som Sony med Z1 Compact , også gitt ut en mindre variant, men Z1 Compact-en slår nok S4 mini-en glatt på de fleste områder. Det å gå gradvis opp i størrelse er nok lurt, etter og selv har bruk Note 3 en stund nå, så føles min vanlige S4-en omtrent ut som en mini modell. :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpet Note 2 i fjor vår, men driver med et oppussingsprosjekt på hytta, og den likte ikke støvet, så øretelefoninngangen begynte å knote. Så da kjøpte jeg en S4 Active istedenfor, og jeg må si at den er ganske passe for meg. Den har jeg foreløpig, venter bare på at KitKat skal komme ut til den. Det er lovet ganske snart. Bruker et 10.1 nettbrett når jeg leser på senga, der syns jeg også Note 2 ble for smått. Så mobilen bruker jeg stort sett bare som telefon, sms, mail de sjeldne gangene jeg ikke er i nærheten av pc-en og ikke minst som podkast-spiller. Men jeg har gått over til et sett Bluebuds Bluetooth-ørepropper når jeg driver med noe arbeid, så slipper jeg at kabelen henger seg oppi noe. :)

Lenke til kommentar

Begynner å tvile litt nå... Ser at Sonyen har plastbelegg og ikke gorillaglass. Lurer på hvordan det fungerer i praksis, jeg ser at Amobil ikke liker det så veldig godt. Samtidig har hun ikke klagd på det problemet med Xperia P, og jeg tror den har det samme belegget.

Lenke til kommentar

Innimellom har man flaks! Våknet opp til "Prispresser-E-post" fra Elkjøp. Fikk en på første mai, og da fikk jeg den store SousVide Supreme og den store vakuumpakkeren til OHB for 2000 kroner mindre enn standardpris (og det er standardpris, for de var oppe på full pris igjen dagen etter), og i dag har de Xperia Z1 Compact for 3795, 3890 med prioritert frakt. Bør bli sendt i morgen etter det jeg leste der, så da har jeg tid til å sette den opp også før bursdagen hennes! :new_woot:

Lenke til kommentar

Plastbelegget som Sony legger på er for å forhindre at glasskår kommer på avveie dersom skjermen skulle knuse, tror faktisk ikke dette satt på Xperia P, men har dukket opp på modeller som har kommet etter den, skulle det bli helt uholdbart, noe jeg tror det ikke gjør, så finnes det en løsning også. Kan fjerne plastikken og legge på et oleofobisk belegg som forhindrer at fingeravtrykk og smuss fester seg.

Guide: Fiks Sony-skjermenes største problem selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...