Ostfold111 Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg har et problem at clutchen på ac kompressoren på min Mondeo mk3 ikke vil slå seg inn, er det noen som kan komme med noen tips til hvordan jeg kan sjekke at det er kompressoren/clutch som er ødelagt? Jeg har akkurat fylt opp anlegget, så jeg vet at det er nok trykk og ingen lekkasjer, gått over sikringer alt ok, men finner ingen relè? Alle tips mottas med takk Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Du må måle om kompressoren får signal ved aktivering. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 (endret) Går 1 eller 2 leninger ned på AC komressoren. Pluss og minus. Når AC knappen står på skal du ha 12volt spenning på en av dem eller denne ene ledningen. Noen av dem er godset rett i AC huset via motorblokka. Vr obs på at det gså kan vre minus siden som mangler. Ofte når disse AC anleggene har stått stille lenge så ruster dette innslaget fast. Jeg pleier bare sause det ned med rustløser, ac knapp av/på helt til du hører at det løsner. Kan også vre triks å gi det en rapp med hammer, spett e.l så det setter igang. Har du ikke spenning ned på inslaget prøv å jump over kontakt 1-3 i pressostaten(den eneste trykkføleren som sitter i anlegget) ofte på et rør. Endret 5. mai 2014 av Mekker`n Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 har ikke. helvettes tastatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå