Jazzflutes Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Hei!Jeg har et problem etter jeg har reformatert pc'en der noen nettsider og spillklienter ikke klarer å laste inn, der andre ting fungerer helt fint.Hadde lenge problem med Battle.net clienten, Ubisoft clienten og tilhørende nettsteder. De fungerer avogtil, men stort sett ute av drift.Nå fungerer begge de uten noe problem, uten at jeg har gjort noe for å fikse det.De siste dagene har jeg spilt SMITE uten noe problem, men plutselig sliter jeg med å connecte med clienten, og om jeg kommer meg inn på spillet blir jeg snart disconnected.Hva kan dette være, og hvordan kan jeg prøve å fikse det?Jeg har diverre begrenset kunskap om nettverk og tilkobling, så kan ikke gi noe mer informasjon.Jeg har sett feilmeldinger som 403: forbidden.Takk på forhånd Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Hei, hva slags operativsystem er det du kjører? Hvordan ser nettverket du sitter bak ut? Er operativsystemet en skreddersydd utgave? strippet for ting eller modifisert? Angående 403 så er dette et resultat av en web-server som er konfigurert til å nekte tilgang av en eller annen grunn på den forespurte ressursen av en klient. Lenke til kommentar
Jazzflutes Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Hei, hva slags operativsystem er det du kjører? Hvordan ser nettverket du sitter bak ut? Er operativsystemet en skreddersydd utgave? strippet for ting eller modifisert? Angående 403 så er dette et resultat av en web-server som er konfigurert til å nekte tilgang av en eller annen grunn på den forespurte ressursen av en klient. Jeg kjører Windows 7 premium. Installerte windows 7 fra en nedlastet iso, men det er en offesiell instalasjon. Er litt usikker på hva du mener med nettverket, det er trådløst. Det er kanskje verdt å nevne at jeg bor sammen med 3 andre, der én spiller de samme spillene jeg gjør, og ikke har noe problem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Du kan jo prøve å oppdatere trådløsdriver på PC og se om det hjelper. Ofte kan det være best å finne ut hvilket chipset du har på trådløskort (google det), og så hente driver rett fra chipsetprodusenten.En annen sak er om du har bra nok signal? Om mulig så flytt PC nær router ved problem. Endret 3. mai 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
Jazzflutes Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Du kan jo prøve å oppdatere trådløsdriver på PC og se om det hjelper. Ofte kan det være best å finne ut hvilket chipset du har på trådløskort (google det), og så hente driver rett fra chipsetprodusenten. En annen sak er om du har bra nok signal? Om mulig så flytt PC nær router ved problem. Hadde vært rart om jeg blir disconnecta fra spill når jeg sitter på skype og ikke har noe problemer der, om det var signalstyrke? Signalstyrken er grei, varierer litt. Jeg gikk inn på device management, og der var faktisk en oppdatering til nettverkskortet. Ting fungerer akk nå iallefall, om problemene kommer tilbake, oppdaterer jeg posten. Takk til de som svarte, og at dere tar dere tid til å hjelpe Lenke til kommentar
Jazzflutes Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Har fortsatt problemer.Disconnecter fra spillet, men er på skype og har ikke noe problemer der. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Satt en annen og spilte nå samtidig? Forsøk å sette opp statiske ip'er på både nexus og maskinen. velg ip'er som ligger litt høyt i range. Endret 3. mai 2014 av JanTerjeRiisOttoJohansen Lenke til kommentar
Jazzflutes Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Nei nå spillte jeg alene.På nexusen?Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg har blandet to tråder, herregud preget av gårsdagen Forsøk å sette statisk ip på maskinen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Når det gjelder signalstyrke, så kan man få en indikasjon på linjekvaliteten ved å bruke Ping. Gå i CMD (ledetekst, sort dosvindu) og skriv ipconfig <enter> Se etter adressen til gateway (=router) og skriv så f.eks: Ping 192.168.1.1 -t <enter>Åpne så et vindu til og skriv Ping vg.no -t <enter>Da vil de to vinduene vise forsinkelse lokalt mellom PC og router og mellom PC og VG.Lokalt bør man ligge under 10ms og til VG under ca 50ms. Men det er selvsagt avhengig av belastning på linjene. Lenke til kommentar
Jazzflutes Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Det kan virke som at skype var synderen.Jeg skrudde av en instilling som lot skype bruke port 80 og 433 som alternativer for innkommende koblinger.Jeg har iallefall holdt på ganske lenge uten noen problemer nå.Takk til alle som svarte Lenke til kommentar
Jazzflutes Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Jeg har blandet to tråder, herregud preget av gårsdagen Forsøk å sette statisk ip på maskinen Kommer av en eller annen grunn ikke inn på den siden du linker til, men bruker http://portforward.com/networking/static-win7.htm Det som er litt rart at på step 3, så ser det veldig annerledes ut med meg. På default gateway har jeg blandt annet en rekke bostaver, tall og koloner før en ip adresse. Lenke til kommentar
Jazzflutes Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 har fortsatt problem, dog jeg har fikset statisk IP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå