Gå til innhold

Får fremmede enheter i "nettverk" ved VPN tilkopling

Anbefalte innlegg

Hei

Var tilkoplet VPN i går og bare surra rundt på nettet, når jeg plutselig oppdaga en del nye enheter i "nettverk" mappa som om jeg var i et slags LAN. Tok et screenshot føre jeg koplet av VPN'en og alle enhetene gikk bort momentant. Kan poste screenshot seinere, den er på Linux partisjonen

Creepy....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er https://anonine.com/en

Det at jeg ser andre maskiner og hva de kaller maskinene syns hvertfall ikke jeg noe om... Tjenesten lover tross alt ingen logging og full anonymitet

Edit:

Tok å relogga til Linux nå for å teste, dette kom opp når jeg logga med på VPN'n... De folka her har fullt navn som nettverksnavn og greier. Er ikke samme folk som jeg så der i går

post-311645-0-39997600-1399130713_thumb.png

Endret av ParanoidTulling
Lenke til kommentar

Lasta ned Wireshark og hadde IP adressa til folka innen få minutter. Nå i teorien har jeg da IP adresse og nettverksnavn + fullt navn hvis de ikk har noe random, og jeg veit at på den ene IP adressa er det en iMac med ekstern pålogging. Nå i teorien så kan jeg da brute force med til den eksterne pålogginga?

Ikke det at jeg klarer eller har behiv for det, men bare får å lage et poeng.

Det må da være noe veldig feil med systemet til denne VPN tilbyderen?

Lenke til kommentar

Ser ut som de har aktivert client-to-client i openvpn serveren. Dette fører til at du ser alle andre maskiner som er koblet opp mot samme vpn gw som deg.

https://openvpn.net/index.php/open-source/documentation/howto.html

"Uncomment out the client-to-client directive if you would like connecting clients to be able to reach each other over the VPN. By default, clients will only be able to reach the server."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...