faaeri Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Hei. Jeg sitter med en D-Link DIR655 trådløs ruter, koblet til en Get-ruter på WAN-porten og en vanlig switch og et par maskiner på LAN-portene. Internett fra Get var ustabil i et par uker. Da hadde jeg sporadisk internett. Da Get fiksa feilen, ble internett helt borte. Get-ruteren bare rebootet hele tiden så det ut til, og Get fikk ikke kontakt med den. Jeg fikk heller ikke kontakt med mitt lokalnett. De sendte meg en ny, og det skjer akkurat det samme. Jeg har også byttet kabel. Jeg har ikke endret noe på dette oppsettet på flere år, og det har alltid fungert knirkefritt. Det som er mystisk, er at hvis jeg trekker ut kabelen mellom min D-Link-ruteren og Get-ruteren, så kommer Get-ruteren opp (selv om jeg ikke får glede av det), og jeg får kontakt med lokalnettet mitt. Siden jeg ikke har administratortilgang til get-ruteren, og Get ikke vil supportere hjemmenettet mitt, trenger jeg noen innspill. Så vidt jeg kan forstå, må det enten være WAN-porten på min ruter som det er noe feil med, eller så er det en konfigurasjonskonflikt mellom enhetene. Det første burde ikke forklare hvorfor jeg mister kontakt med lokalnettet mitt. det andre burde ikke hindre Get i å få kontakt med enheten. Noen som har noen gode ideer, eller har vært borti dette før? Endret 3. mai 2014 av faaeri Lenke til kommentar
-97A4KQY8 Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Prøv med en annen router, er vel det første som faller meg inn. Den D-Linken er jo ikke verdens sprekeste router så det kunne kanskje vært greit med en oppdatering uansett. Jeg ville vel gått for Asus eller Linksys routere Lenke til kommentar
abrj Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Og du er helt sikker på at du ikke har satt inn nettverkskabelen i en modemskontakt i stedet for nettverkskontakt på noen av pc'ene? Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg kan prøve med en ny ruter, og det finnes mye bra nå, men det koster en del penger, og løser det ikke problemet, er det jo litt bortkastet. Det bør ikke være kabler som er satt feil, siden dette fungerte fint inntil for et par dager siden, uten at jeg rørte noe som helst. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Så, lån en annen ruter da, om du kan? Fra en kompis eller noe. Det tar jo ikke mange minuttene å teste om det er ruteren eller ikke, og om ting og tang fungerer med en ny ruter, kan du investere selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Har du switchen koblet før eller etter routeren din? Mao: Er switchen koblet til GET eller DLINK? Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 D-Link-routeren er koblet til Get-ruteren, så switchen er på lokalnettet. Det rare her er jo ikke at det ikke funker, men at get-boksen umiddelbart slutter å være online når jeg kobler på D-link, og at lokalnettet mitt også samtidig slutter å fungere - selv om jeg får koblet meg til det, får jeg ikke kontakt med noen av enhetene på nettverket. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Mulig at Get og Dlink er på samme subnet? Gå innpå Dlink og endre hvilke IP-addresser den har og deler ut. Bytt ut x i eksemplet 192.168.X.Y Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Er Get-"routeren" et kabelmodem eller en router (jeg har ikke Get selv....)? Dersom det er en router, bør du sette opp Dlink som et aksesspunkt, og da skal denne kobles til LAN-porten på get-routeren. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Enig, router nr 2 skal inn på "switchen" i get-routeren. Og inne på router nr 2 må du sette som AP eller hake vekk DHCP som minimum Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Er det en Cisco EPC3925 det gjelder? Fungerer det hvis man kobler en maskin kablet rett i Get-ruteren? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Jordingsfeil etter at de har koblet opp en ny kunde kanskje? coaxen er jo delt mellom en hel haug av boenheter. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 4. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2014 Det ser ut som det er noe feil med signalene til og fra Get, så de sender en tekniker for å se på det. Håper det ordner problemene. Takk for alle innspill og forslag. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Du burde sjekke av våre forslag er i boks også, ellers har du bare enda et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå