Gå til innhold

Test din typing speed!

PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

It's on!

Kan forøvrig nevne at gjennomsnittet ligger på 41 WPM. :)

Fy fader, jeg blir så rundtjult at det nesten ikke er gøy en gang :p.... 133?!

Forøvrig, gjennomsnittet som i snittet på nettsiden?

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Fy fader, jeg blir så rundtjult at det nesten ikke er gøy en gang :p.... 133?!

Forøvrig, gjennomsnittet som i snittet på nettsiden?

Heh, høyere klarer jeg sikkert ikke! Nå må flere bli med på konkurransen. :)

Gjennomsnittet globalt i følge Wikipedia er 41 WPM. På nettsiden er det 42 WPM fordelt over alle språk.

Lenke til kommentar

Haha, merker at jeg ikke har drevet med dette på lenge, var aldri oppe i 130 nummerene, men pleide å holde meg på riktig side av 115 i snitt i allefall :p. Flere må bli med ja! Nesten synd at konkurransen bare varer i 24 timer, kunne vært kult å hatt en gående en :p

Hmm, gøy at alle i denne tråden ligger godt over snittet da :) Kanskje ikke så rart, egentlig. Det er vel oftere de som har en interesse for aktiviteter som inneholder data som befinner seg på slike forum, og de har jo vært borti tastatur mang en gang.

Lenke til kommentar

Jeg var så heldig at jeg fikk opplæring på skolen i touch-metoden da jeg gikk i 5. klasse. Når man lærer det, så er det viktig at man bruker det. Jeg testet det mot en kamerat som jeg gikk i klasse med, som valgte da å ikke bruke metoden. Han ligger på 60-70 WPM, og han bruker hovedsaklig to fingre. Prøv selv og se hvor enorm forskjellen er med touch-metoden vs "hunt and peck"-metoden (to fingre). Jeg ligger på kanskje 30-40 WPM med to fingre... Når man først har lært seg én metode, så blir det utrolig vanskelig å lære seg en annen metode - spesielt når man er litt oppi åra.

Gjennomsnittet kommer sikkert til å øke mer. Det blir stadig viktigere med det å kunne skrive raskt på PC, og en kommer nok garantert til å se økt fokus i skolen på at alle skal bli flinke i dette.

Lenke til kommentar

Når gikk du på skolen? Kan aldri huske å ha vært borti touch teknikk på skolen, selv om jeg har hørt om den. Er selvlært, mine "home taster" kommer fra gamingen så altså WASD på venstre hånden også har jeg høyre hånden liggende rundt JIOP ish, kommer litt ann på.

Litt synd hvis de har roet ned undervisningen på maskinskriving på skolen, merker det at når jeg sitter på eksamen på datarommet så virker folk litt irritert når jeg starter å skrive :p.

Problemet mitt nå i disse testene er at jeg starter å miste fokus etterhvert, og starter å skrive like mye hva som ville vært en passende oppfølgning til de ordene som akkurat ble presentert (fælt når du får 3-4 ord som kan virke som en setning også kommer det plutselig inn noe som ikke passer i det heletatt med hva jeg hadde tenkt til å skrive). Det er verre enn fart :p

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Jeg hadde det i 5. klasse i 2002. Jeg utdanner meg til å bli lærer, og var i praksis i en 4. klasse for et par måneder siden. De skulle ha touch-metoden, men det var begrenset til hvor mange uker de kunne vie til dette.

Lenke til kommentar

aaah, ok, da er vi ikke så lang unna hverandre aldersmessig. Tror ikke iv lærte noe om det på skolen, hvilket er litt synd. Jeg sitter og prøver en tutorial på det nå, Må si at jeg egentlig ikke synes at JKLØ er noen komfertable taster å holde over, føler jeg blir sittende med en irriterende vinkel på armen, akkurat sånn som jeg gjorde da jeg prøvde å spille piano riktig og endte opp med senebetennelse :p

Sikkert bare pga mine brede skuldre o.l.

Får se, kanskje jeg prøver å lære meg den etterhvert, samtidig føler jeg at skrivingen min er relativt raskt, kom meg opp i 124 nå og regner med å komme høyere etterhvert, bruker så og si alle fingrene uansett, har bare plassert dem litt annerledes utover :)

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...