G-Oh-O Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Jeg filmer en del og er som alle andre opptatt av at det skal se best mulig ut når det skal vises fram, enten det er konsertopptak, mountain-biking, fly-show eller vanlig familie-filming. For at det skal bli bra bør man gi det en runde med Color Correcting/Grading for at fargene skal bli gjengitt best mulig. Bare lurte på om folk var interresert i å f.eks. laste opp f.eks. et 10sek klipp og la andre få korrigere det og sammenligne, ofte ser man seg blind på et klipp man egentlig syns var bra, men får bakoversveis når en flink kar har korrigert fargene slik at det blir direkte nydelig. Og så kan man tipse hverandre om hva man har gjort, hvorfor, og hva man bør se etter for å rett og slett hjelpe hverandre til å lage flottere filmer. Er dette noe? =) Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Vil ikke type skjerm spille inn her? Helt rosa på min, helt lilla på TVen og helt svart på laptopen? Lenke til kommentar
G-Oh-O Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Folk har forskjellige skjermer, men hvis et klipp blir dramatisk forbedret så vil nok alle kunne se det tydelig. Vil uansett anbefale folk å kalibrere skjermene sine. Får håpe du ikke har kraftig lilla tint på TV og svart på llaptop, da vil jeg påstå at noe var alvorlig gale, men joda, smålige forandringer er det nok. Et eksempel på farge korrigering; Ikke dramatisk forandring kanskje, men mindre utvaskede farger, mer naturlig og større fargekontrast En som er litt tydeligere: Endret 3. mai 2014 av G-Oh-O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå