MadeleneB Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Hallo! Om 5 dager blir det tur til Tyrkia(Alanya). Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips om hva vi kan gjøre? Vi skal være der i 14 dager, og vi vil ikke bruke alle disse dagene kun på bading. Så, noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Båttur og besøke borgen har alltid vært et must for min del. Ellers er det mulighet for utflukter. Om du reiser gjennom et reiseselskap har sikkert de mye informasjon om dette. Lenke til kommentar
MadeleneB Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Nja, jeg liker ikke havet så godt.... Det er helt ok å bade med stranden, men å være i en båt som kan tippe, det er ikke helt min greie :/ Borgen er notert! Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 kan tenke meg 3 ting man kan gjøre i Alanya. Døse ved bassenget, feste og sove. Drøyt med 2 uker i byen der. Jeg hadde nok etter 3 dager. Lenke til kommentar
MadeleneB Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Feste og sove har jeg ikke mulighet til, da jeg har med mine to små barn og gubben. Og hadde de ikke vært med, så tror jeg nok at jeg hadde holdt meg på hotellet om kveldene, da tyrkiske menn er skumle og innpåslitne! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Nja, jeg liker ikke havet så godt.... Det er helt ok å bade med stranden, men å være i en båt som kan tippe, det er ikke helt min greie :/ Borgen er notert! Nå er vel ikke Alanya det stedet man drar til for å oppleve mest mulig nytt. Har vært der to ganger tidligere, og som Skipstrixy sier, så har dagene gått til å henge ved bassenget, spise og sove. Første gangen var jeg der én uke, og følte det holdt i massevis. Andre gangen var jeg der i to uker, men det var en ren familieferie med barn. Bare noter deg at tyrkerne er jævlig innpåslitne folk, spesielt om dere bare er jenter. Da får man nesten aldri fred. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Nja, jeg liker ikke havet så godt.... Det er helt ok å bade med stranden, men å være i en båt som kan tippe, det er ikke helt min greie :/ Borgen er notert! En båt kan ikke tippe. Lenke til kommentar
MadeleneB Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Nja, jeg liker ikke havet så godt.... Det er helt ok å bade med stranden, men å være i en båt som kan tippe, det er ikke helt min greie :/ Borgen er notert! Nå er vel ikke Alanya det stedet man drar til for å oppleve mest mulig nytt. Har vært der to ganger tidligere, og som Skipstrixy sier, så har dagene gått til å henge ved bassenget, spise og sove. Første gangen var jeg der én uke, og følte det holdt i massevis. Andre gangen var jeg der i to uker, men det var en ren familieferie med barn. Bare noter deg at tyrkerne er jævlig innpåslitne folk, spesielt om dere bare er jenter. Da får man nesten aldri fred. Ja, har vært i Tyrkia før, og de Tyrkiske mennene er virkelig noe for seg selv. Jeg kan ikke si at jeg liker de akkurat. Men landet er jo superfint! Nja, jeg liker ikke havet så godt.... Det er helt ok å bade med stranden, men å være i en båt som kan tippe, det er ikke helt min greie :/ Borgen er notert! En båt kan ikke tippe. Man ser det jo på tv hele tiden? Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Har vært i Alanya én gang før. Forhåpentligvis første og siste gangen. Selve byen er ganske kjedelig spør du meg. Men Tyrkia i seg selv er utrolig spennende og fint, om man kan komme seg litt unna alle de kjente turiststedene - noe som Alanya er. Kan anbefale deg en tur opp til slottet. Byens beste utsikt, litt historie også om dette er intressant. Vet ikke helt hvor du skal bo, men for min del var det en veldig fin tur til fots opp til slottet. Det er mange ulike veier opp der, men kanskje litt problematisk mtp at du har med deg barn? Uansett anbefaler jeg deg også å satse på en utflukt eller to. Jeg ble fort lei av bading og soling, og måtte komme meg vekk. En tur til Antalya kan anbefales. Det er også mange forskjellige mini "cruise" som man kan bli med på. Er ikke helt sikker, men tror de fleste er bare beregnet for voksne. Dykking er også ganske populært i nærområdet og kan absolutt anbefales, utrolig artig! Tyrkisk spa må prøves, dette er noe som du finner overalt i Tyrkia og er utrolig avslappende. Kappadokia kan også besøkes, spennede område som er med på UNESCOs liste over kultur- og naturarv. Er også mulig å dra på en slags jeepsafari, hvor du får oppleve naturen på en flott måte. Er utrolig mange muligheter i områdene rundt Alanya. Rafting er også en mulighet, og et besøk til Pamukkale som er Tyrkias mest berømte serverdighet må nesten gjøres, helt utrolig fint. Derimot er det kanskje noen ting som er litt begrenset når barna er med, derimot kanskje en tur på et badeland kan være gøyt? God tur! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 Ta Hamam, tyrkisk bad en av de første dagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå