Gå til innhold

....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

skal du tjene mye penger, må du bli en kjeltring, enkelt og greit.

tullball.

 

Jeg, Silvio Berlusconi, er en av verdens rikeste menn.

 

Jeg har riktignok tjent pengene mine på ærlig vis, men jeg kjenner flere som gjennom ulovlige fremgangsmåter har oppnådd "ubegrenset" økonomisk frihet og uavhengighet.

 

Sjansen er større for å tjene mye penger, hvis man velger å bli kriminell, men sjansen øker samtidig fra 0 til X antall prosent, for å bli tatt for lovbrudd. Det ville jeg helst unngått, spesielt som en av Italias mest forgudede menn.

Lenke til kommentar

Du kan iallefall glemme det å bli pilot. Enten må du betale selv for utdannigen(500 000 - 1000 000,- + ca) eller gå den ENE linja i Norge. Altså du må enten ha masse cash nå og betale for utdanningen eller ha gode karrakterer for å komme inn på skolen.

 

Når du først har fullført lappen er det mildt sagt vanskelig å finne en jobb. Er du heldig får du kontrakt på ukentlig basis i Norwegian eller lignende selskap. Altså, pilot yrket er ikke jevt lengre.

 

Ta deg ekstra jobb som bilberger, da kan du jobbe kveld/natt/helg og dra inn litt ekstra mynt i kassen, og du får kjøre enda mere :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men tilbake til Pilot som ble nevnt..

 

Det virker for vanskelig for meg.. Såfall må eg få ræva i gir og lære meg engelsk.. Kan nesten ingenting :( Slitt med engelsk hele livet.

 

Karakterene mine er eller ikke så gode. Matte, norsk er bra ellers sånn passe i alt. Engelsk ødelegger derfor ligger eg rundt 3,5 i snitt -.-

 

Vil pilot fungere for meg ?

 

Som jeg har sagt tidligere, pilot er ett dårlig valg da det er ekstremt vanskelig å få jobb i dag(I Norge). Vet om flere som har tatt lappen og har ikke fått jobb(På flere år). Om du skal komme inn på linjen i tromsø? så må du ha GODT snitt! Noe det ikke hører ut som om du har, så du må enten ta opp alle fag på ny eller ta det privat.

 

Da kan du enten dra til usa eller et annet land å ta den for å spare noen kroner ellers er pilot.no ett alternativ her hjemme(Muligens flere også). I Norge må du ta en test, om jeg ikke husker feil var det en tekst du skal skrive om fra norsk til engelsk og en relativt ok matte test. Jeg har tatt testen og kom inn. Men etter litt reaserch fant jeg ut at det ville bli som å sette fyr på pengene mine i og med at det er ett så usikkert arbeidsmarked og at det koster 1000 000!!!!

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men tilbake til Pilot som ble nevnt..

 

Det virker for vanskelig for meg.. Såfall må eg få ræva i gir og lære meg engelsk.. Kan nesten ingenting :( Slitt med engelsk hele livet.

 

Karakterene mine er eller ikke så gode. Matte, norsk er bra ellers sånn passe i alt. Engelsk ødelegger derfor ligger eg rundt 3,5 i snitt -.-

 

Vil pilot fungere for meg ?

Som jeg har sagt tidligere, pilot er ett dårlig valg da det er ekstremt vanskelig å få jobb i dag(I Norge). Vet om flere som har tatt lappen og har ikke fått jobb(På flere år). Om du skal komme inn på linjen i tromsø? så må du ha GODT snitt! Noe det ikke hører ut som om du har, så du må enten ta opp alle fag på ny eller ta det privat.

 

Da kan du enten dra til usa eller et annet land å ta den for å spare noen kroner ellers er pilot.no ett alternativ her hjemme(Muligens flere også). I Norge må du ta en test, om jeg ikke husker feil var det en tekst du skal skrive om fra norsk til engelsk og en relativt ok matte test. Jeg har tatt testen og kom inn. Men etter litt reaserch fant jeg ut at det ville bli som å sette fyr på pengene mine i og med at det er ett så usikkert arbeidsmarked og at det koster 1000 000!!!!

Jaja.. Får la være med pilot da :/

Det er kanskje ikke så lett bestandig, men finn deg en rik jente.

Lenke til kommentar

Pilot var faktisk ikke en dum idee. Men i mitt hode virker det for vanskelig og få Generell studiekompetanse da jeg er dritt lei skole og teori.. Har ingen motivasjon for mer teoriskole... Påbygg til generell studiekompetanse er jo ungdomskolen om igjen -.-

 

Ellers er pilot en god idee. Borsett fra at jeg føler at fly er for store til at jeg kan kjøre det o.O Men alt læres selvsagt. Men det virker skummelt å være det. (ikke skummelt og fly) men ja..

 

Store og virker vanskelig rett og slett.

 

Vil helst ikke være pasasjer under en pilot som synes det er "skummelt" å fly. Hold deg til lastebil du... Rik blir man ikke uansett hva man gjør omtrent...

Lenke til kommentar

 

Men tilbake til Pilot som ble nevnt..

 

Det virker for vanskelig for meg.. Såfall må eg få ræva i gir og lære meg engelsk.. Kan nesten ingenting :( Slitt med engelsk hele livet.

 

Karakterene mine er eller ikke så gode. Matte, norsk er bra ellers sånn passe i alt. Engelsk ødelegger derfor ligger eg rundt 3,5 i snitt -.-

 

Vil pilot fungere for meg ?

 

Som jeg har sagt tidligere, pilot er ett dårlig valg da det er ekstremt vanskelig å få jobb i dag(I Norge). Vet om flere som har tatt lappen og har ikke fått jobb(På flere år). Om du skal komme inn på linjen i tromsø? så må du ha GODT snitt! Noe det ikke hører ut som om du har, så du må enten ta opp alle fag på ny eller ta det privat.

 

Da kan du enten dra til usa eller et annet land å ta den for å spare noen kroner ellers er pilot.no ett alternativ her hjemme(Muligens flere også). I Norge må du ta en test, om jeg ikke husker feil var det en tekst du skal skrive om fra norsk til engelsk og en relativt ok matte test. Jeg har tatt testen og kom inn. Men etter litt reaserch fant jeg ut at det ville bli som å sette fyr på pengene mine i og med at det er ett så usikkert arbeidsmarked og at det koster 1000 000!!!!

 

 

Skal man bli pilot (med fly-timer) i Norge er forsvaret veien å gå.

Lenke til kommentar

Enten kan du jobbe hardt, eller så kan du jobbe smart, eller så kan du jobbe hardt og smart. Høy gevinst kan av og til måtte kreve høy sats og risiko.

 

Mine beste tips er å spare, investere og "slimåle" deg opp karrierestigen. Når du først får råd til Porschen din så bør du ikke kjøpe den enda. Invester bil-pengene dine smart og bruk avkastningen til å kjøpe det du har lyst på, og enda bedre er det om du bruker avkastningen til videre investering.

 

Når dette er sagt så vil ikke ting nødvendigvis gå din vei, og pengene kan forsvinne. Aldri bruk penger du ikke har!

 

Hardt: Gå den smale vei mot en bedre jobb og spar lenge til det du ønsker deg

Smart: Høy risiko, høy gevinst - Samle store summer i aksjer, fond eller bolig

Hardt/Smart: Invester i fremtiden med utdanning, start ditt eget selskap eller piggyback deg på noen andre sin idé.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

 

Men tilbake til Pilot som ble nevnt..

 

Det virker for vanskelig for meg.. Såfall må eg få ræva i gir og lære meg engelsk.. Kan nesten ingenting :( Slitt med engelsk hele livet.

 

Karakterene mine er eller ikke så gode. Matte, norsk er bra ellers sånn passe i alt. Engelsk ødelegger derfor ligger eg rundt 3,5 i snitt -.-

 

Vil pilot fungere for meg ?

 

Som jeg har sagt tidligere, pilot er ett dårlig valg da det er ekstremt vanskelig å få jobb i dag(I Norge). Vet om flere som har tatt lappen og har ikke fått jobb(På flere år). Om du skal komme inn på linjen i tromsø? så må du ha GODT snitt! Noe det ikke hører ut som om du har, så du må enten ta opp alle fag på ny eller ta det privat.

 

Da kan du enten dra til usa eller et annet land å ta den for å spare noen kroner ellers er pilot.no ett alternativ her hjemme(Muligens flere også). I Norge må du ta en test, om jeg ikke husker feil var det en tekst du skal skrive om fra norsk til engelsk og en relativt ok matte test. Jeg har tatt testen og kom inn. Men etter litt reaserch fant jeg ut at det ville bli som å sette fyr på pengene mine i og med at det er ett så usikkert arbeidsmarked og at det koster 1000 000!!!!

 

 

Skal man bli pilot (med fly-timer) i Norge er forsvaret veien å gå.

 

 

Ja det er sant, glemte å nevne den muligheten. men da må man også være i forsvaret i "evig" lang tid etterpå. er det 15 år montro?

Lenke til kommentar

 

 

 

Men tilbake til Pilot som ble nevnt..

 

Det virker for vanskelig for meg.. Såfall må eg få ræva i gir og lære meg engelsk.. Kan nesten ingenting :( Slitt med engelsk hele livet.

 

Karakterene mine er eller ikke så gode. Matte, norsk er bra ellers sånn passe i alt. Engelsk ødelegger derfor ligger eg rundt 3,5 i snitt -.-

 

Vil pilot fungere for meg ?

 

Som jeg har sagt tidligere, pilot er ett dårlig valg da det er ekstremt vanskelig å få jobb i dag(I Norge). Vet om flere som har tatt lappen og har ikke fått jobb(På flere år). Om du skal komme inn på linjen i tromsø? så må du ha GODT snitt! Noe det ikke hører ut som om du har, så du må enten ta opp alle fag på ny eller ta det privat.

 

Da kan du enten dra til usa eller et annet land å ta den for å spare noen kroner ellers er pilot.no ett alternativ her hjemme(Muligens flere også). I Norge må du ta en test, om jeg ikke husker feil var det en tekst du skal skrive om fra norsk til engelsk og en relativt ok matte test. Jeg har tatt testen og kom inn. Men etter litt reaserch fant jeg ut at det ville bli som å sette fyr på pengene mine i og med at det er ett så usikkert arbeidsmarked og at det koster 1000 000!!!!

 

 

Skal man bli pilot (med fly-timer) i Norge er forsvaret veien å gå.

 

 

Ja det er sant, glemte å nevne den muligheten. men da må man også være i forsvaret i "evig" lang tid etterpå. er det 15 år montro?

 

 

Hvilken rolle spiller det? :) Vil påstå at det er en smule fetere å fly F16 (snart F35) enn hva det er å fly skyttel mellom Gardermoen og Bergen (eventuelt fly Seaking helikopter i 330 skvadronen.. da har du raskt opp til flere flyvninger om dagen)? Såklart det er min mening. Hade kjedet meg ihjel etter 3 dager med autopilot i SAS, det er jeg sikker på.

 

Forsvaret betaler pilotene sine godt også (såklart ikke sammenlignbar lønn som den sivile luftfarten) med goder som at forsen betaler huset ditt, barnehagen til ungene dine, tannlegen din osv.

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar

Hvilken rolle spiller det? :) Vil påstå at det er en smule fetere å fly F16 (snart F35) enn hva det er å fly skyttel mellom Gardermoen og Bergen (eventuelt fly Seaking helikopter i 330 skvadronen.. da har du raskt opp til flere flyvninger om dagen)? Såklart det er min mening. Hade kjedet meg ihjel etter 3 dager med autopilot i SAS, det er jeg sikker på.

 

Forsvaret betaler pilotene sine godt også (såklart ikke sammenlignbar lønn som den sivile luftfarten) med goder som at forsen betaler huset ditt, barnehagen til ungene dine, tannlegen din osv.

 

 

Det kommer jo helt an på hva man er ute etter, F-16 er garantert tøft og stilig! Men om det mot all formodning skulle oppstå krig ville jeg heller vert SAS pilot enn kamikaze pilot ;) I tillegg så får man jo se og oppleve mye av verden om man er kommersiell pilot kontra militært. Men det kommer jo helt an på hvilke ruter en fly igjen.

 

Som sagt, det må bli opp til hver enkelt det der :) For min del ville jeg definitivt valgt kommersielt og satset på kule ruter i østen, helst med en A380 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...