Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Merkelig wifi problem?

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem som nylig har oppstått, har funket hele tiden helt til nå.

Jeg har en Nexus 5, hvis jeg er pålogget der først (wifi) også slår på stasjonær pc'n min, som er koblet til med kabel i routeren, så fungerer rett og slett ikke nettet på pc'n. Hvis jeg slår av wifi på telefonen, så begynner nettet å fungerer igjen. Dette går også andre veien, hvis pc'n blir først logget inn på nettet, så virker ikke nettet på telefonen hvis jeg logger på med telefonen etter pc'n... Hva er galt!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen problemer med hele 3 nettbrett, 2 telefoner til og andre medier som er koblet til nette. Gjelder kun stasjonær vs nexus 5... Har en dlink router og leverandøren er canal digital. Altså et modem fra de, og en dlink trådløs router.

Lenke til kommentar

Hvorfor nevnte du ikke det i første post? :blink:

Deler routeren din ut IP adresser? Altså, er DHCP aktivert? Får enhetene dine 192.168.0.X eller 192.168.1.X IP adresser? Har du eventuelt flere/andre routere tilkoblet nettverket ditt?

Lenke til kommentar

Ok bra.. Da virker det som det er driver problematikk her.. Oppdater firmware på routeren din og driverne til nettverkskortet ditt på PCen... Telefonen din er det vel verre med.....:p

Si i fra om det funker/ikke funker.....

Lenke til kommentar

Da er det noe gæli et sted, for skal ikke skje! Hvilken IP adresse får dem? Sett statisk IP på en av dem som er noen nummer høyere f.eks... Da bør det fungere i hvertfall...

Ser ut som at det fiksa problemet. Det skal sies at det er rapportert en del wifi problemer med nexus 5, kan være den som er problemet.

Lenke til kommentar

Hvis du mistenker Nexus 5 som problemet, har du restartet den siden nettverksproblemet oppsto?

Du satte statisk IP på den stsjonære PC-en? Dumt å gjøre det på tlf hvis du skal bruke WiFi andre steder...

Lenke til kommentar

Hvis du mistenker Nexus 5 som problemet, har du restartet den siden nettverksproblemet oppsto?

Du satte statisk IP på den stsjonære PC-en? Dumt å gjøre det på tlf hvis du skal bruke WiFi andre steder...

Har restartet den og prøvd ymse tips og triks. Bruker stort sett mobildata utenfor hjemmet, så det blir ikke et problem :)

Lenke til kommentar

Du kan sette faste ipadresser i routeren. Hvis du låser macadresse mot lokal IP i router, så slipper du å sette statisk i Nexus/PC. Dette er mer gunstig om du f.eks skal bruke Nexus på WIFI et annet sted.

Problemet kan skyldes at Nexus har problemer med 11n via D-link. Det kan hende at det fungerer normalt om du velger 11g-only i router, men da blir trådløsnett tregere. Ny trådløsdriver i PC kan også hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...